هیاتی مرتبط با اینس‌تکس به تهران می‌آید

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود در مورد استعفای هفته گذشته ظریف و برخی از اظهارات مبنی بر این که این استعفا به خاطر اختلاف ظریف با رییس‌جمهور انجام شده است، با رد این موضوع گفت : این استعفا شخصی نبود و ربطی به رابطه وزارت امور خارجه و دولت و همچنین نحوه تعامل وزیر امور خارجه و رییس‌جمهور نداشت و تحلیل‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود ، درست نیست.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد سفر بشار اسد و اطلاع دولت و یا وزارت امور خارجه از انجام این سفر پیش از انجام آن، گفت: کسانی که باید در جریان این سفر قرار می‌گرفتند در جریان این موضوع بودند.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین خبر داد که در آینده نزدیک هیاتی از اروپا که مسئولیت اینس‌تکس را برعهده دارند برای دیدار با مقامات ایران به تهران می‌آیند.
وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با موضوع اینس‌تکس و روند اجرایی شدن آن و همچنین اقدامات ایران برای اجرا شدن این روند در داخل کشورمان اظهار کرد: همان‌طور که در جریان هستید این سازوکار ثبت شده است. البته دیرهنگام ولی در کل اقدام مهمی بود. در داخل ایران نیز در دستگاه‌های ذی ربط در حال ایجاد سازوکارهای متناظر با اروپا در این زمینه هستند تا بتوانند کار را به پیش ببرند.


قاسمی افزود: طی هفته‌های گذشته تبادلات خوبی در حوزه‌ کارشناسی در بخش‌های بانکی و اقتصادی و همچنین مسائل مرتبط با این موضوع بین ایران و اروپا صورت گرفت و در همین چارچوب قرار است در آینده‌ای نزدیک هیاتی از اروپا که مسئولیت این سازوکار را برعهده دارد به ایران سفر کند و با مقامات ذیربط کشورمان در این رابطه رایزنی و گفت‌وگو کنند تا گام‌های عملی شدن این موضوع به پیش برود.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این‌که بگویم در حال حاضر این سازوکار در عمل کار مشخصی را انجام می‌دهد، اینگونه نیست و ما هنوز به این مرحله نرسیدیم و امیدواریم با آمدن هیاتی به ایران در طی روزهای آینده بتوانیم گام‌های بلندی را در این زمینه برداریم.