وزیر نفت در مسجدسلیمان زادگاه نفت عنوان کرد با همراهی مردم در جنگ اقتصادی ، دشمن را شکست می دهیم

مسجدسلیمان ، زادگاه نفت میزبان سفر بیژن نامدار زنگنه و هیئتی متشکل از مدیران عالی وزارت نفت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بود .
وزیر نفت در این بازدید چند ساعته در ابتدا از محل چشمه های طبیعی نفت در منطقه سی برنج بازدید کرد و سپس راهی منطقه نمره یک شد تا بازدیدی از نماد صنعت نفت ایران و خاورمیانه ، چاه شماره یک مسجدسلیمان داشته باشد . وی پس از آن راهی مجموعه فرهنگی ورزشی باشگاه مرکزی شد و در نشست صمیمانه نخبگان و مسئولین شهری حضور پیدا کرد . زنگنه در این جلسه طی سخنانی ضمن اظهار خوشحالی از حضور در زادگاه نفت و مردم این شهر اظهار کرد: مسجدسلیمان تنها مهد و پرورشگاه صنعت نفت ایران نبود بلکه شرکت بریتیش پترولیوم ( BP ) نیز با فوران چاه مسجدسلیمان متولد شد و در حقیقت 2 شرکت در دو کشور جداگانه ولی همزمان با فوران یک چاه شکل گرفتند . وی با اشاره به شرایط سخت و تحریم های آمریکا علیه کشورمان گفت : آمریکا یک جنگ سخت را علیه کشور و مردم ما به راه انداخته و این جنگ یک تفاوت اصلی که با جنگ مسلحانه دارد این است که کشته و مجروح ظاهری ندارد . زنگنه ادامه داد : در این کارزار اقتصادی فشارهای سختی به ما تحمیل می شود و ملت ایران در کنار دولت در حال تحمل این فشارها و مقاومت در برابر دشمن قرار دارد .
وی با ابراز تاسف از وضعیت بیکاری سطح جامعه اظهار کرد: با کمک هم از این بحران و فشار اقتصادی به سلامت عبور می کنیم و برای جوانانمان کار و بهروزی و رفاه ایجاد می کنیم تا مشکلات و رنج مردم را کم کنیم . وی همچنین گریزی به طرح توسعه 28 مخزن مناطق نفتخیز جنوب اشاره کرد و گفت : در این طرح که تعدادی از مخازن حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان قرار گرفته اعتبار خوبی برای این اقدام در نظر گرفته شده است .
وزیر نفت با بیان اینکه وزارت نفت به ارائه خدمات در قالب مسئولیت های اجتماعی علاقمند است افزود : از همین اعتبار مبلغ 200 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های توسعه ای و رفاهی در قالب مسئولیت های اجتماعی حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان هزینه خواهیم کرد .
لازم به ذکر است پس از اتمام سخنان وزیر نفت از سوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی لباس ایل غیور بختیاری به نشانه قدرشناسی میزبان از میهمان عالیقدر خود بر تن وزیر نفت پوشانیده شد .
سایر اخبار این روزنامه