ظرفيت طلایی مناطق آزاد در دوران تحريم‌


گروه صنعت: دستيار ارشد وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه نمي‌گويم سختي و گراني نيست، ولي دشمن کارش اين است که از هر طريقي ضربه بزند، اضافه کرد: بايد آستين‌ها را بالا زد و کمک کنيم چراکه اعتقاد دارم بخش عظيمي‌از مشکلات اقتصادي با ظرفيت مناطق آزاد قابل حل است.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاري تسنيم، صادق نجفي در آيين افتتاح پروژه‌هاي صنعتي و گردشگري منطقه آزاد ارس که با حضور مشاور رئيس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد کشور در هتل امپريال ارس برگزار شد، با اشاره به اينکه 4000 قلم کالا بدون ثبت سفارش وارد مي‌شود اظهار داشت: 400 قلم کالاي جديد ديگر به ليست کالاهاي وارداتي مناطق آزاد اضافه مي‌شود.

وي با بيان اينکه مناطق آزاد بايد ناجي صنعت و توليد کشور باشد افزود: مناطق آزاد و وزارت صنعت همکاري خوبي دارند تا صنعت و اقتصاد در مناطق آزاد توسعه و رونق يابد ضمن اينکه از بازارچه‌هاي مرزي هم براي واردات کالاهاي مهم مي‌توانيم استفاده کنيم.

دستيار ارشد وزير صنعت، معدن و تجارت با تاکيد بر اينکه بايد از مزيت‌هاي مناطق آزاد براي تقويت و توسعه اقتصادي کشور استفاده کنيم ابراز داشت: در شرايط بحران مي‌توان از مزيت‌هاي منطقه براي تبديل تهديد به فرصت استفاده کرد.

وي با اشاره به اينکه تحريم‌ها را دور مي‌زنيم و مثل شب عمليات جنگي، در عمليات اقتصادي هم با طرح ريزي و برنامه ريزي مناسب، اجازه نمي‌دهيم با همراهي فعالان عرصه اقتصادي، دشمن به اهدافش برسد خاطر نشان کرد: پيروزي در اين راه به اعتقاد، اراده و ريسک نياز دارد. امروز اين کشور را بايد با ريسک نجات دهيم، اين روحيه بايد تقويت شود که نمي‌شود و نمي‌توانيم مانع بزرگي در اين راه است.

صادق نجفي با بيان اينکه نمي‌گويم سختي و گراني نيست، ولي دشمن کارش اين است که از هر طريقي ضربه بزند، اضافه کرد: بايد آستين‌ها را بالا زد و کمک کنيم چراکه اعتقاد دارم بخش عظيمي‌از مشکلات اقتصادي با ظرفيت مناطق آزاد قابل حل است.

  • ۳ پروژه صنعتي و گردشگري با حضور دبير شوراي عالي مناطق آزاد کشور در ارس افتتاح شد

با حضور مرتضي بانک، مشاور رئيس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد کشور، دو پروژه صنعتي و يک پروژه گردشگري در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

  • افتتاح 3 پروژه صنعتي و گردشگري با حضور دبير شوراي عالي مناطق آزاد

در خبري ديگر دو پروژه صنعتي و يک پروژه گردشگري با حضور مرتضي بانک، مشاور رئيس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد کشور،در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

در اين آيين که محسن نريمان؛ مديرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، حجت اسلام سالار سنجري امام جمعه منطقه آزاد ارس، علي جهانگيري معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري آذربايجان شرقي، اعضاي هيأت مديره و جمعي از مسئولين و مديران منطقه آزاد ارس مرتضي بانک؛ مشاور رييس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي کشور را همراهي مي‌کردند، شرکت بهين تجارت مبين ارس با فعاليت بسته بندي خشکبار و شرکت پاک سون نوين ارس با توليد دستمال مرطوب در جلفا افتتاح شد.

کارخانه توليد دستمال مرطوب 90 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري و 20 نفر اشتغال دارد و کارخانه بسته بندي خشکبار هم حدود 53 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري کرده و براي 63 نفر شغل مستقيم ايجاد کرده است.

بر اساس اين گزارش، هتل 5 ستاره امپريال ارس هم به عنوان نخستين هتل 5 ستاره جلفا در اين سفر به بهره برداري رسيد که با 10 هزار متر مربع در 5 طبقه، 65 اتاق و ظرفيت 250 مسافر، 350 ميليارد ريال هزينه شده و براي 100 نفر شغل جديد ايجاد کرده است