مجلس قوانینی متناسب با جنگ اقتصادی وضع کند

سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش مهر، غلامعلی حدادعادل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به پیام نوروزی رهبر انقلاب گفت: شعار امسال «رونق تولید» بود. شعار‌های سال از جنس فرهنگ عمومی است و مخاطب آن، همه مردم هستند. شعار سال قبل حمایت از کالای ایرانی، یک سال مدیریت جهادی و نظایر آن بوده است. همه مردم مخاطب شعار سال هستند. شعار سال گذشته آثار خوبی به جا گذاشت. حمایت از کالای ایرانی شعاری بود که در تمام سال مرتباً تکرار شد و نتایج آن را در جامعه دیدیم. فروشندگانی بودند که فقط کالای ایرانی می‌فروختند و این شعار اثر خود را گذاشت. وی با بیان اینکه شعار امسال مکمل شعار سال قبل است، افزود: حمایت از کالای ایرانی، شعار سال قبل بود و امسال حمایت از تولید کالای ایرانی مطرح شده است؛ یعنی کالا باید در داخل کشور تولید شود و در دسترس مردم باشد. لازمه حمایت از کالای ایرانی، حمایت از تولید است.
حدادعادل تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود به صراحت بیان کردند که مسئله اول کشور، مسئله اقتصاد است. شعار امسال هم یک شعار اقتصادی است و سال گذشته نیز همین‌طور بود. چند سال است که شعار‌های سال حول محور اقتصاد می‌چرخد.
مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه دشمن با ما در حال یک جنگ اقتصادی است، گفت: از اول انقلاب، آن‌ها با ما در حال جنگ بودند و امریکا، همدستانش و مزدوران منطقه‌ای نخواسته‌اند که انقلاب اسلامی را بپذیرند. آن‌ها نتوانسته‌اند انقلاب اسلامی را تحمل کنند و هر روز با یک بهانه و وسیله‌ای، می‌خواسته‌اند با انقلاب مقابله کنند. هشت سال جنگ تحمیلی، فتنه ۸۸، بهانه هسته‌ای و تحریم اقتصادی، از جمله اقدامات دشمن است. دشمن امروز روی فشار اقتصادی متمرکز شده است. در کنار جنگ اقتصادی، دشمن یک جنگ رسانه‌ای نیز به راه انداخته است. وی با بیان اینکه دشمن هر چه دایره اقتصاد را تنگ گرفته، دایره رسانه را باز گذاشته است، گفت: برخی‌ها در داخل با تصمیم‌گیری غلط‌شان به این جنگ رسانه‌ای دشمن کمک کردند. جنگ رسانه‌ای کنار جنگ اقتصادی، برای این است که ملت ایران را از پا در بیاورند.
حداد عادل تصریح کرد: مقام معظم رهبری هدایت ملت ما را در برابر انواع توطئه‌ها به ویژه توطئه تحریم اقتصادی، بر عهده دارند، راهبرد رهبری برای مقابله با تحریم اقتصادی اقتصاد مقاومتی است و اگر دقت کنید این شعار‌های سال‌های اخیر همه در منظومه اقتصاد مقاومتی جا می‌گیرد و مثل حلقه‌های یک زنجیر به هم متصل و مرتبط است. مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به شعار امسال، گفت: هم حکومت به معنی قوای سه گانه و هم ملت، وظیفه داریم به رونق تولید کمک بکنیم. با این حال دولت به معنی قوه مجریه مخاطب اصلی است برای اینکه بار اداره و اختیار کشور به دست قوه مجریه است. ۹۰ درصد اختیارات کشور به قوه مجریه و دولت مربوط می‌شود و دولت سنگین‌ترین وظیفه را برای رونق تولید دارد.
حداد عادل با برشمردن وظایف مجلس در رابطه با رونق تولید ملی گفت: مجلس باید قوانینی متناسب با شرایط جنگ اقتصادی وضع کند، بسیاری از قوانین موجود برای وضع عادی تصویب شده و امروز که دشمن همه قوای خود را برای مقابله با ما به کار گرفته است، ما باید خود را برای این شرایط آماده کنیم و همه قوای خود را برای مقابله با تحریم اقتصادی و فشار دشمن به کار بگیریم.