پاسخ قاطع دولت، مجلس و سپاه به شوی تبلیغاتی ترامپ

همزمان با اعلام تدوین طرح دوفوریتی مجلس برای حمایت از سپاه پاسداران و مقابله به مثل با اقدام احتمالی آمریکا در اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی، فرمانده کل سپاه و وزیر خارجه کشورمان در واکنش هایی قاطع به سران کاخ سفید هشدار دادند. دو روز پیش دو نشریه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور گزارش داد که دولت ایالات متحده به ریاست «دونالد ترامپ» در حال آماده‌شدن برای وارد کردن نام سپاه پاسداران  در فهرست موسوم به «گروه‌های تروریستی خارجی(FTO)» است. کاخ سفید طی سال های اخیر به ویژه در دولت ترامپ بارها گفته که چنین قصدی را دارد اما هربار به بهانه ای آن را به تعویق انداخته است اما اگر این اتفاق رخ دهد،اولین بار خواهد بود که کاخ سفید، یک نهاد رسمی  نظامی وابسته به حکومت یک کشور خارجی را تروریستی اعلام می‌کند.
سردار جعفری : مقابله به مثل می کنیم
به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر جعفری در پاسخ به سوالی درباره "واکنش سپاه در قبال تروریستی اعلام شدن سپاه توسط آمریکا" ‌گفت: «اگر آمریکایی ها دست به چنین حماقتی بزنند و امنیت ملی ما را به مخاطره بیندازند، مطابق سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران  اقدامات مقابله به مثل را عملیاتی می کنیم و در دستور کار قرار خواهیم داد.» سرلشکر جعفری تصریح کرد: در چنین شرایطی دیگر ارتش و نیروهای امنیتی آمریکا در منطقه غرب آسیا از آرامش امروز برخوردار نخواهند بود.
ظریف :آمریکایی ها ازتبعات این کار مطلع  هستند


همچنین وزیر امور خارجه نیز اقدام احتمالی آمریکا برای تروریستی اعلام کردن سپاه را موجب ورود واشنگتن به یک باتلاق توصیف کرد و گفت: چنین کاری فاجعه‌ای دیگر برای ایالات متحده خواهد بود. به گزارش فارس، ظریف در توئیتر تصویری از دو خبر منتشر کرده، یکی مربوط به حمایت‌های مالی «شلدون ادلسون» سرمایه‌دار معروف حامی رژیم صهیونیستی از ترامپ و تبدیل او به یک «دست‌نشانده» است و دیگری خبری مربوط به اظهارات «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا که گفته بود از نقشی که در آغاز جنگ عراق داشته، پشیمان نیست. ظریف در ادامه نوشت: «کسانی که نتانیاهو را در وهله نخست قرار می‌دهند و از مدت‌ها پیش با اشتیاق برای تروریستی اعلام کردن سپاه تلاش کرده‌اند، کاملا از تبعاتی که این کار برای نیروهای ایالات متحده در این منطقه دارد، مطلع هستند. در حقیقت، آن‌ها می‌خواهند به نمایندگی از او (نتانیاهو) ایالات متحده را به یک باتلاق بکشانند بهتر است تا دونالد ترامپ این را بداند، تا به فاجعه‌ای دیگر برای ایالات متحده کشیده نشود.»
لاریجانی: بعید می دانم آمریکایی ها تا این اندازه بی عقل باشند
در همین حال به گزارش فارس علی لاریجانی رئیس مجلس نیز با بیان اینکه آمریکایی‌ها نقش تروریست اقتصادی را بازی می‌کنند گفت: من بعید می دانم آمریکایی ها تا این اندازه بی عقل باشند که سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند. وی افزود: این موضوع از نظر ایران مانند این است که ارتش آمریکا جزو تروریست‌‌ها محسوب شود، آمریکا باید نتیجه این کار را ارزیابی کند. لاریجانی تاکید کرد: این امر به حال و روز آمریکایی‌ها برمی گردد، اگر این اقدام را انجام دهند معادل آن است که CIA ، پنتاگون و ارتش آمریکا جزو گروه های تروریستی محسوب شوند.
طرح 2 فوریتی مجلس در حمایت از سپاه
همزمان روز گذشته بهارستان نیز در واکنش به تصمیم احتمالی  آمریکا برای قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی، حمایت یکپارچه خود را از سپاه پاسداران اعلام کرد.  به گزارش محمد اکبری خبرنگار پارلمانی خراسان، روز گذشته در جریان بررسی دستور صحن علنی بهارستان، علیرضا سلیمی و نصرا... پ‍‍ژمانفر نمایندگان محلات و مشهد با اعلام تذکرات جداگانه  ضمن محکوم کردن ادعای  سه مقام آمریکایی برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان های تروریستی از هیئت رئیسه خواستند مجلس در این زمینه اقدام متقابلی داشته باشد.
 مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را عهده دار بود نیز در پاسخ به این تذکراعلام کرد: آمریکا ۴۰ سال است که چنین اقداماتی  را انجام می‌دهد، ولی ملت ما با قدرت ایستاده است و مقتدرانه از نیروهای سپاه حمایت می‌کند.
در پی این تذکرات بیانیه ای با امضای   ۲۵۵ نماینده مجلس که کلیه نمایندگان حاضر در صحن را شامل می شدند از تریبون هیئت رئیسه قرائت شده که در آن نمایندگان اعلام کردند که امنیت ملی ایران و نیروهای مسلح جزو خطوط قرمز نمایندگان ملت است و در صورت هر گونه رفتار احمقانه علیه سپاه پاسداران توسط رئیس‌جمهور آمریکا یا هر نهاد دیگری در اقدامی متقابل طرح دو فوریتی را در قوه مقننه مصوب می‌کنند.
در حاشیه جلسه علنی مجلس، حشمت ا... فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اعلام تدوین طرح دوفوریتی مجلس برای حمایت از سپاه پاسداران و مقابله به مثل با اقدام مقامات آمریکایی در جمع خبرنگاران مجلس گفت: طرح مذکور با هماهنگی سه فراکسیون سیاسی مجلس تهیه و تدوین شده است.
وی افزود: در صورت تحریم احتمالی آمریکا، با تصویب این طرح ایران هم ارتش آمریکا را در فهرست گروه‌های تروریستی قرارمی دهد و نظامیان آمریکا را در کنار "داعش" در فهرست گروه‌های تروریستی اعلام می کند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد:‌ با وجود این که معتقد هستیم نباید در میدان افراط گرایی‌های آمریکا بازی کرد، اما واقعیت این است که باید طبق اصل مقابله به مثل و مقابله با تروریسم حرکت کرد.