ورودی اهواز زیر آب رفت

در حالیکه در روز سه‌شنبه بیم پیشروی سیلاب از بالادست خوزستان به اهواز و روستاهای بیشتر و متاثر از سیل می‌رفت اما با تلاش مردم و مسئولان و با وجود امکانات محدود کنترل شد و از سوی دیگر از سوی کارشناسان حوضه آب اطمینان داده شد که خطری سد کرخه را تهدید نمی‌کند و نگرانی از شکسته شدن سد معنی ندارد.
سیل زدگان از کودک گرفته تا پیر روستا دست به کار شدند و تلاش کردند با ایجاد خاکریز جلوی ورود سیلاب به روستاهای در محاصره آب را بگیرند. کمک های امدادی هم از جمله قایق ها از آلمان و دیگر استانها می رسد اما در مقابل انبوه جمعیت سیل زدگان که بالغ بر 40 هزار نفر می شوند اندک است و کمک های بیشتری نیاز است.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان و بر اساس آخرین آمار اعلام شده ۲۳۴ روستای حاشیه رودخانه‌های دز، کرخه و کارون از زمان وقوع سیلاب تاکنون تخلیه شده‌اند و از این تعداد روستای تخلیه‌شده، ۹۵ روستا دچار آب‌گرفتگی شده‌اند.
تاکنون ۴۶ هزار نفر از اهالی مناطق سیل‌زده در اردوگاه‌های موقت اسکان اضطراری یافته‌اند و برای این تعداد، ۵۶ اردوگاه اضطراری در نظر گرفته شده است. همچنین تاکنون به 6700 واحد مسکونی آسیب وارد شده است و ۵۱ هزار واحد مسکونی نیز در معرض خطر هستند.