واکنش دولت و سپاه به ادعاهای کذب سعید قاسمی

اظهارات جنجال برانگیز و خلاف واقع سعید قاسمی درباره فعالیت نظامی ایران در بوسنی با پوشش هلال احمر و ادعای آموزش نظامی به برخی نیروها واکنش‌های متفاوتی را برانگیخته است؛ در حالی که جمعیت هلال احمر از شکایت این نهاد از وی به مراجع قضایی خبر داد، سخنگوی سپاه نیز این حرف ها را «فاقد اعتبار» خواند و اعلام کرد: اظهارات آقای سعید قاسمی که مدتی داوطلبانه در بوسنی حضور داشته اند و  سال‌های زیادی هم از بازنشستگی ایشان می‌گذرد، دیدگاهی شخصی و بدون اعتبار است و مورد تایید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم نیست. به گزارش سپاه نیوز، سردار شریف افزود: مواضع و کارکردهای سپاه در عرصه‌های مختلف تابع منطق و منطبق با قوانین و مقررات است و اقدامات امدادی سپاه به مردم مسلمان بوسنی نیز از این قاعده تبعیت کرده است. این مقام سپاه با یادآوری این که این گونه اظهارات از آقای سعید قاسمی مسبوق به سابقه و مسئولیت اظهارات  اخیر بر عهده وی است، گفت: در عین حال تاکید می کنیم ایشان و برخی افراد که از سازمان سپاه بازنشسته یا به گونه ای
جدا شده‌اند، از اظهارنظرهای غیرمسئولانه و خلاف واقع پرهیز کنند و برای دشمنان انقلاب و ملت ایران بهانه و دستاویز تولید نکنند.
واکنش ها به اظهارات قاسمی همان طور که انتظار می رفت به حیاط دولت هم کشیده شد؛ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور دراین باره گفت: این که شخصی کلیپی پر کند و حرف‌هایی بزند که قابل استناد نیست و به نظر من هیچ کدام صحت ندارد، مبنا نیست. معتقدم این گونه حرف ها در این مقطع خاص که آمریکا علیه سپاه حرکت می‌کند پاس گل دادن به دشمنان است. چیزی که واقعیت ندارد و درست نیست را چرا باید مطرح کرد، ایشان حرف هایی زده که فقط دشمنانی که سپاه را نشانه گرفته اند، قوی تر می کند.
انتخاب: حالا تندروهای آمریکایی می توانند مدعی شوند در پوشش هلال احمر اقدامات نظامی انجام شده است


در همین حال، پایگاه انتخاب با اشاره به مشکلاتی که آمریکا علیه هلال احمر ایجاد کرده، نوشت: با استناد به این ادعای نادرست، حتی بهانه دیگری علیه هلال احمر ایران مهیا شده و تندروهای آمریکایی می توانند ‏مدعی شوند در پوشش هلال احمر، اقدامات نظامی نیز انجام شده است.‏ پایگاه عصر ایران هم در یادداشت دیگری نوشت: اگر کسی بگوید سعید قاسمی، از آن نیروهای نفوذی است که با ظاهری حزب اللهی درصدد ضربه زدن به نظام و کشور در زمان مناسب است، نمی توان بدون داشتن مستندات قوی اطلاعاتی تأییدش کرد اما او و  نظایرش گاه سخنانی می گویند که جز تضعیف داخل نتیجه ای ندارد. حرف هایی که یا از نفوذی ها بر می آید که مأموریت دارند در لباس دوست، دشمنی کنند یا از سر ندانم کاری است که در هر دو حال، خروجی اش یکی است.چند نماینده اصولگرای مجلس هم به این سخنان واکنش نشان داده اند؛ سید حسین نقوی حسینی سخنگوی سابق کمیسیون امنیت ملی به خبرآنلاین گفت: «قطعا این صحبت‌ها برخلاف امنیت ملی است چراکه آمریکایی‌ها به دنبال سند سازی علیه جمهوری اسلامی هستند.» احمد سالک نماینده  مجلس هم تأکید کرد: چنین صحبت هایی برخلاف منافع ملی است. محمدعلی پورمختار که علاوه بر نمایندگی، سابقه ۲۷ سال حضور و فعالیت در سپاه را در کارنامه دارد، اظهار نظر درباره این سخنان را به بررسی دقیق تر آن ها موکول کرد.
حمایت امیرحسین ثابتی و حسین ا... کرم
در عین حال توئیتر منسوب به سعید قاسمی روز سه‌شنبه نوشت: «به چشم دیدیم در لباس سازمان ملل جاسوسی می‌کنند از ملت هایی که نمی‌جنگند و عنان‌شان را به دست غربی‌ها می‌دهند، حالا تعجب می کنم که بر ما خرده می گیرند چرا با لباس هلال‌احمر به نجات مستضعفین رفتید، مگر نه این که معنی پوشیدن این لباس یعنی نجات مسلمین و هر بنی‌بشری که تحت آسیب ظالم است؟» امیرحسین ثابتی، مجری برنامه تلویزیون اینترنتی "رو در رو" هم در دفاع از سردار قاسمی وارد شد و در توئیتر نوشت: «فکر می کنند کشف جدیدی کرده اند یا سعید قاسمی حرف تازه ای زده! همان دهه 70 آن هایی که باید، فهمیدند جمهوری اسلامی از چه راهی قتل عام مسلمانان بوسنی توسط صرب ها را متوقف کرد و این سند افتخار ماست که هر جای دنیا ندای مظلومیت مسلمانان را بشنویم چه با پوشش و چه بدون پوشش به آن جا می رویم.» حسین ا... کرم از دوستان نزدیک سعید قاسمی که در بوسنی هم حضور داشته است، تأکید کرد: سعید قاسمی نگفته که ما با لباس هلال احمر یا از طریق هلال احمر در بوسنی بودیم. به گفته ا... کرم، سعید قاسمی می خواهد خطاب به آمریکا بگوید اگر به ما تهمت تروریست بودن هم زده شود، راه خود را ادامه می دهیم و از این چیزها نمی ترسیم.