نخست‌وزیر پاکستان به زیارت امام رضا(ع) رفت

نخست‌وزیر پاکستان و هیأت همراه روز گذشته در ابتدای سفر خود به ایران، وارد مشهد مقدس شده و مورد استقبال استاندار خراسان رضوی و برخی مقامات این استان قرار گرفتند.
به گزارش مهر، «عمران‌خان» پس از ورود به فرودگاه مشهد اظهار کرد: سالانه تعداد زیادی از اتباع پاکستانی به منظور زیارت بارگاه منور رضوی به مشهد سفر می‌کنند که تلاش می‌کنیم با همکاری‌های مشترک سفر این افراد تسهیل شود. وی افزود: امیدواریم امنیت لازم در افغانستان برقرار شود که اگر این اتفاق مهم رخ دهد می‌توانیم مسیر سفر زمینی زائران از پاکستان به مشهد را بهبود بخشیم.
نخست‌وزیر پاکستان در ادامه با ابراز تأسف از وقوع سیل در برخی شهرهای کشور با مردم ایران به دلیل وارد آمدن خسارت ابراز همدردی کرد. عمران‌خان در ادامه سفر به مشهد ضمن تشرف به حرم مطهر امام رضا(ع) با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این سفر مهم، اسد عمر (وزیر اقتصاد و دارایی)، شیرین مزاری (وزیر فدرال برای حقوق بشر)، فهمیده میرزا (وزیر فدرال دولت پاکستان در امور هماهنگی ایالات‌)، سیدعلی حیدر زیدی (وزیر فدرال دولت در امور دریایی)، سیدذوالفقار بخاری (مشاور ارشد نخست‌وزیر در امور پاکستانی‌های مقیم خارج از کشور) و عبدالرزاق داوود (مشاور ارشد نخست‌وزیر در امور بازرگانی و صنعتی) عمران‌خان را همراهی می‌کنند. نخست‌وزیر پاکستان در ادامه سفر خود به ایران قرار است به تهران آمده و با مقامات و مسؤولان کشورمان از جمله رهبر معظم انقلاب دیدار و گفت‌وگو کند.


  بازار پاکستان می‌تواند فعالیت تجاری ایران را فعال کند
کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه سفر عمران‌خان به ایران فرصت خوبی برای 2 طرف است، گفت: بازار پاکستان می‌تواند جهت فعال کردن تجارت محدود‌شده ایران موثر باشد که باید برای آن برنامه داشت.
پیرمحمد ملازهی در گفت‌وگو با مهر، درباره سفر عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان به ایران و اهمیت آن در گسترش روابط دوجانبه اظهار داشت: پاکستان درباره مسائل سیاسی با افغانستان و هندوستان مشکلات جدی دارد اما با چین و ایران به عنوان 2 همسایه دیگر خود، مناسبات نزدیکی دارد.
وی افزود: در واقع پاکستان به دلیل نزدیکی جغرافیایی به ایران می‌تواند در صورت وجود یکپارچگی در برنامه مراودات تجاری با این کشور، به عنوان یکی از مسیرهای مناسب جهت گشایش و رونق فعالیت‌های تجاری ایران و گام مثبتی برای تحقق شعار سال مبنی بر «رونق تولید» به حساب ‌آید.