تمنای ظهور

اجتماع عظیم منتظران ظهور، صبح روز نیمه شعبان، به رسم سال های گذشته با حضور پرشور زائران و مجاوران در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار شد و منتظران حضرت مهدی(عج) با خواندن سرودهای انتظار و قرائت دعای فرج، به استغاثه به درگاه خداوند پرداختند و با توسل به درگاه امام هشتم(ع)، ظهور منجی عالم بشریت را طلب کردند.
 به گزارش Alamolhoda.com؛  نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، صبح دیروز با حضور در این اجتماع پرشور، به ایراد سخنانی پرداخت.
آیت ا... سید احمد علم الهدی گفت: تمنای ظهور اگر به یک خواست جهانی بدل شود، مهم ترین شرط ظهور امام عصر محقق می شود. این که من و شما می‌خواهیم، کفایت نمی‌کند، این که مردم این مملکت و منطقه می‌خواهند، کافی نیست، حتی اگر مستضعفین جهان نیز از خدا بخواهند باز هم کفایت نمی‌کند، «صاحب‌الزمان خواهی» باید در شکل جهانی پیاده شود و دنیا باید تمنای ظهور امام زمان(عج) را داشته باشد.
وی با قدردانی از حضور پرشور مردم در این مراسم، بیان کرد: جمع عظیم و عزیز منتظران ظهور حضرت با درک دقیق به ظهور و فرج مولا امام زمان (عج) به‌منظور استغاثه به درگاه خدا در این محل حضور به هم رسانده اند و ان‌شاءا... دسته‌جمعی ضمن عرض تبریک به جد بزرگوارش، امام هشتم (ع)، استغاثه‌کنان به درگاه آن حضرت می‌رویم.


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، امام رضا (ع) را واسطه استجابت دعا دانست و توضیح داد: اگر دعای ما امروز در درگاه خدا قابل استجابت نیست و ما اهلیت برای استجابت دعا به‌منظور فرج مولایمان بقیة‌ا... (عج) را نداریم، ان شاء ا... پیشاپیشِ دعای ما، خواسته امام هشتم (ع) قرار بگیرد تا استغاثه ما همراه خواست ایشان در درگاه حق، مورد اجابت واقع شود.
ظهور یک فرایند است نه یک اتفاق
وی با بیان این‌که تحقق ظهور با خواسته ما شروع می‌شود و ظهور یک فرایند است نه یک اتفاق، افزود: برای تحقق این واقعیت که فرایند ظهور از خواسته ما شروع شده است، باید این خواسته را توسعه بدهیم و این خواسته، پهنه این نظام، پهنه این انقلاب، عرصه تمام کشور قبة الاسلام ما را فرابگیرد، توسعه پیدا کند تا به یک مطالبه جهانی تبدیل بشود. طلوع و ظهور این خواسته از جمع ملی ما در این نظام مقدس جمهوری اسلامی است و توسعه جهانی آن، فرایند ظهور بقیة‌ا... خواهد بود.
آیت‌ا...علم‌الهدی یادآور شد: این‌که گفتند برای فرج دعا کنید، چون دعا مقدمه خواسته است، فرج مولا بستگی به مشیت حق دارد و مشیت پروردگار از نظر علم خدا، زمان تحقق اش مشخص است اما علت تحقق مشیت پروردگار، عاملی است که این عامل باید به‌وسیله ما محقق بشود و آن توسعه «امام زمان خواهی» جهان است.
تحقق ظهور به خواست جهانی وابسته است
امام جمعه مشهد اضافه کرد: باید سر و جان دهیم، با همه مستکبران و جنایتکاران بجنگیم و این خواسته را جهانی کنیم. باید به این دنیای گرفتار، مستضعف و پریشان در چنگ حوادث بفهمانیم که دوای درد آنان، حاکمیت سراسری آسمانی و جهانی است و با این درک، حضرت را بخواهند. تحقق ظهور به خواست جهانی وابسته است. این خواسته وقتی در دنیا توسعه پیدا کرد، آقا تشریف می‌آورند؛ آن چه در تحریک این خواسته اثرگذار است، عنایت خود آقاست.
امروز بهترین جوانان برای زمینه سازی ظهور آماده جهاد هستند
رئیس قوه قضاییه  نیز در جشن نیمه شعبان حرم مطهر رضوی با اشاره به این که این عید نماد امید به خدا، رقم زدن عدالت، از بین رفتن ظلم و ختم پرونده استکبار جهانی است، گفت: شعاع اعتقاد به مهدویت امروز روبه گسترش است و بهترین جوانان برای نهادینه شدن حق و زمینه سازی ظهور آماده جهاد هستند. به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، در ویژه برنامه جشن میلاد حضرت مهدی(عج) که روز گذشته در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: نیمه شعبان روز میلاد انسان کاملی است که زمین به برکت او پر از عدل خواهد شد، ولادت ایشان جلوه امید و دلدادگی به خالق هستی است.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به این که ولادت امام زمان(عج) آینده روشن و درخشانی را برای بشریت رقم زد و نوید عدالت را در جهان سر داد، گفت: موضوع موعود فقط مربوط به شیعه نمی‌شود و شامل همه ادیان ابراهیمی است، در تمام ادیان الهی اعتقاد و امید به ظهور موعود امری قطعی است. وی افزود: نسبت به شخصیت وجود امام عصر(عج) کتاب‎های زیادی توسط دانشمندان ادیان ابراهیمی به نگارش در آمده است و همه معتقد به ظهور موعود هستند. حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این که باور به ظهور موعود، ریشه در اعتقادات انسان خدا محور دارد، اظهار کرد: انتظار آثاری چون عقیدتی، فکری و اجرایی در بر دارد، آثار عقیدتی به موعود این است که مهدی موعود خواهد آمد و پرچم توحیدمحوری را در جهان به اهتزاز در می‌آورد.
وی اعتقاد به وجود مقدس امام زمان(عج) را همان اعتقاد به معاد، امامت و عدل معرفی کرد و با اشاره به این که مهدی موعود (عج) جلوه عدالت حق تعالی است، گفت: انسانی که منتظر مصلح جهانی است همیشه سعی دارد که صلاحیت «یاور بودن» را خود حفظ کند و این مهم همان آثار اجرایی فرهنگ انتظار به‌شمار می‌رود که در ادعیه و مناجات‌ها به خوبی به آن اشاره شده است. وی با تأکید بر این که سیره مهدوی همان سیره فاطمی، علوی، حسینی و نبوی است، گفت: به فرموده حضرت مهدی(عج) نسخه اصلاحی حضرت همان نسخه فاطمی است. وی ادامه داد: هر سالک و عارفی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر گام بردارد به یقین در مسیر خشنودی مهدی موعود (عج) گام برداشته است. حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این که معاد جلوه عدالت پروردگار عالم است، بیان کرد: در بین مفاهیم دینی، هیچ مفهومی بعد از توحید بالاتر از عدالت نیست، عدالتی که بشریت پیوسته به دنبال آن است و با ظهور موعود به وقوع خواهد پیوست. وی تاکید کرد: عدالت تنها با سخنرانی و نوشتن جاری نمی‌شود، این ها همه مسائل ثبوتی است و باید در مقام اثبات نهادینه و اجرایی شود.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: اکنون در جهان دو مکتب اصلی وجود دارد که شامل مکتب انتظار و مکتب انظلام است، فرهنگ «ما نمی‌توانیم» و «شما نمی‌توانید» برگرفته از مکتب انظلام است. وی افزود: مکتب انتظار همان مکتب پویایی، تعالی، جهاد، دلدادگی به خدا و ایستادگی در راه رسیدن به هدف است. وی گفت: امام راحل در زمینه انقلاب اسلامی با اعتقاد به ظهور حضرت مهدی(عج) نظام عدالت خواه را در جامعه ایران نهادینه کرد و مردم نیز به حمایت از ایشان به پا خاستند. این حرکت ملتِ ایران روح امید را در دل همه آزادی‌خواهان جهان دمید.
رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: معتقدان به مهدویت و منجی عالم بشریت با فرهنگ انتظار خویش به جهانیان می‌گویند بگذارید امپراتوری رسانه مستکبران هر چه می‌خواهد یأس و زشتی را توسعه دهد ولی ما برای جاری شدن عدل جهانی و ظهور منجی هر لحظه در حال حرکت هستیم.
وی گفت: آینده جهان به فرموده قرآن برای صالحان و متقین است و این مهم بیانگر همان حق‌محور بودن عالم هستی است که در سایه فرهنگ انتظار و مهدویت صورت می‌گیرد. حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: معتقدان مهدویت با همه مشکلاتی که اکنون در جهان وجود دارد و باعث رنج دیدن بشریت شده است هرگز دست از اعتقاد به مهدویت و انتظار بر نخواهند داشت. وی با اشاره به این که نیمه شعبان نماد امید به خدا، رقم زدن عدالت، از بین رفتن ظلم و ختم شدن پرونده استکبار جهانی است، گفت: شعاع اعتقاد به مهدویت امروز روبه گسترش است و بهترین جوانان برای نهادینه شدن حق و زمینه ظهور آماده جهاد هستند. وی افزود: وظیفه ما در روز نیمه شعبان همان حق‌خواهی و توجه به نیازمندان در سراسر جهان است، این مهم همان انتظار امام عصر(عج) از امت منتظر است.