قایم‌باشک استقلالی‌ها پشت نیمکت!

شهروند| استقلالی‌ها از دو تساوی متوالی پرسپولیس برابر ذوب‌آهن و سپاهان کاملا هیجان‌زده بودند و تصور می‌کردند بعد از 6‌سال دوباره می‌توانند جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرند، اما شاید برخی فراموش کرده بودند که قبل از هر چیز این خود استقلال است که باید قدم در راه قهرمانی بردارد. شاگردان وینفرد شفر اما در مشهد 3 امتیاز ارزشمند را از دست دادند تا شانس قهرمانی را تقریبا از دست بدهند. این باخت گویا صبر مدیران استقلال را لبریز کرده و آنها را به فکر برکناری سرمربی آلمانی انداخته است.
شفر تسلیم نشد، اما...
با این‌که انتقادها از وینفرد شفر و نحوه بازی تیمش بعد از شکست برابر پدیده به اوج رسید، اما این مربی آلمانی در نشست خبری اعلام کرد تسلیم نشده و حالا به قهرمانی در فصل آینده فکر می‌کند: «در فوتبال چیزی غیرممکن نیست. 9-8‌سال پیش لیورپول چند امتیاز از حریفش عقب بود و به کریستال پالاس باخت ولی شانس قهرمانی را به دست آورد. من در آلمان بزرگ شده‌ام و هرگز تسلیم نمی‌شوم. این تیم باید حفظ شود و شاید یکی، دو نفر فقط تغییر کنند که در این صورت این تیم می‌تواند قهرمان شود.» با وجود حرف‌های امیدوارانه شفر، به نظر می‌رسد هواداران و مدیران استقلال با او هم‌نظر نیستند.
شایعه برکناری بامدادی


هنوز صبح نشده بود که شایعه برکناری وینفرد شفر دست‌به‌دست در فضای مجازی چرخید. نخستین خبرها حاکی از این بود که بامداد یکشنبه مدیران استقلال برای اخراج این مربی آلمانی به جمع‌بندی رسیده‌اند و به‌زودی حکم تعلیق او و پسرش ساشا شفر را رسانه‌ای می‌کنند. این شایعه صبح دیروز روی خروجی خبرگزاری‌ها به‌صورت رسمی منتشر شد تا تغییرات در کادر فنی استقلال در فاصله سه هفته مانده تا پایان لیگ برتر علنی شود. رسانه‌ها از انتخاب فرهاد مجیدی به‌عنوان مربی موقت تا پایان فصل خبر دادند.
از معاون تایید، از مدیرعامل تکذیب!
با این‌که رسانه‌ها به‌واسطه خبری که از سوی خطیر، معاون باشگاه استقلال به دست آنها رسیده بود، خبر برکناری وینفرد شفر را منتشر کردند و حتی این خبر در بخش خبری ظهر دیروز از شبکه سوم سیما هم به نقل از یکی از مدیران استقلال اعلام شد، مدیرعامل استقلال بعد از چند ساعت آن را تکذیب کرد! امیرحسین فتحی در این‌باره می‌گوید: «به هر حال استقلال بازی را باخته و طبیعی است که چنین مسائلی مطرح شود. ما بازی مهمی را باختیم ولی از طرف ما هیچ تصمیمی درباره برکناری وینفرد شفر و جانشینی مجیدی اتخاذ نشده است. من در مشهد هستم و باید به تهران برگردم و با مشاوران فنی و افراد اهل فن و هیأت‌مدیره صحبت کنم. تمامی اخبار پیرامون حضور مجیدی و برکناری شفر گمانه‌زنی است. ما هم تصمیمی نگرفته‌ایم و من هم با هیچ‌کسی در مورد این قضایا صحبت نکرده‌ام.»
غرامت سنگین، مانع از اعلام رسمی
سال گذشته قبل از فینال جام حذفی، افتخاری، مدیرعامل وقت استقلال تصمیم به تمدید قرارداد دو ساله با وینفرد شفر گرفت و آن را به صورت رسمی اعلام کرد. درواقع مرد آلمانی یک‌سال دیگر با استقلال قرارداد رسمی دارد که گفته می‌شود ارزش آن به مبلغ 1.2‌میلیون یورو است. این مبلغ با قیمت فعلی ارز حدود 19‌میلیارد تخمین زده می‌شود و قطعا اگر شفر با مدیران استقلال به توافق نرسد، بار مالی سنگینی را برای این باشگاه ایجاد می‌کند. همین موضوع باعث شده تا مدیرعامل استقلال در اعلام خبر رسمی برکناری شفر کمی تردید کند و منتظر تصمیم‌گیری درباره نحوه پرداخت مطالبات او باشد.
مجیدی سرمربی موقت یا دایمی؟
فرهاد مجیدی که از چند‌سال قبل شایعه حضورش روی نیمکت استقلال حتی به‌عنوان سرمربی به گوش می‌رسید، در این فصل به‌عنوان دستیار شفر به جمع آبی‌پوشان پیوست. حالا کاپیتان سابق گزینه نخست برای هدایت آبی‌ها در بازی‌های باقیمانده از فصل جاری است؛ سه بازی در لیگ برتر که به دلیل کسب سهمیه آسیایی از اهمیت بالایی برخوردار است و دو بازی در لیگ قهرمانان آسیا که برای استقلالی‌ها حکم مرگ و زندگی را دارد. باید دید فرهاد مجیدی بعد از این پنج بازی فارغ از هر نتیجه‌ای به کار خود پایان می‌دهد یا در صورت ثبت یک کارنامه موفق می‌تواند برای فصل بعد هم به کار خود ادامه دهد. در این میان نام چند گزینه خارجی مثل مامیچ و دونادونی هم مطرح شده که به نظر می‌رسد فعلا در حد شایعه باشد.