رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: سامانه ثبت و ضبط دارایی‌های مسئولان به زودی راه‌اندازی می‌شود

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: درصدد هستیم در برخی از موارد در حیطه وظایف قوه قضاییه همچون ثبت و ضبط دارایی‌های مسئولان بر مبنای قانون اساسی سامانه‌ای طراحی کنیم و به زودی با ابلاغ دستورالعمل ریاست قوه قضاییه این سامانه راه‌اندازی می‌شود و مسئولان در حوزه تعیین‌شده توسط قانون موظف هستند دارایی‌های خود را ثبت و ضبط کنند.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حمید شهریاری معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درباره پابند الکترونیک گفت: طبق سیاستگذاری انجام شده مقرر شد حدود ۱۰۰۰ پابند تولید شود و مطالعات یک برنامه کسب‌وکار برای ۳۰ هزار پابند نیز در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: نظر ریاست قوه قضاییه توسعه در حوزه پابند الکترونیک است و ما درصدد هستیم طرح مطالعاتی برای ۳۰ هزار پابند بررسی و بعد از اتمام این طرح ظرف ۶ ماه آینده و برطرف شدن موانع، این قابلیت وجود دارد که عملیات بعدی تولید این میزان پابند الکترونیک باشد.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه طبق اظهارات رئیس قوه قضاییه در نشست با روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها چه برنامه‌ای دارد؟ گفت: مرکز آمار و فناوری اطلاعات در اکثر موارد نقش جدی دارد و اینکه اطاله دادرسی وجود دارد یا خیر توسط این مرکز و به دلیل راه اندازی سامانه‌ها شناسایی می‌شود.


وی با اشاره به حوزه نشر اطلاعات گفت: به دلیل اینکه نشر احکام قضایی مربوط به حریم خصوصی افراد است ملاحظات قانونی وجود دارد که نام اشخاص افشا نشود، اما با حذف نام اشخاص سامانه نقد و بررسی آرای قضایی را به‏زودی راه‏اندازی خواهیم کرد.
معاون رئیس قوه قضاییه گفت: درصدد هستیم در برخی از موارد در حیطه وظایف قوه قضاییه همچون ثبت و ضبط دارایی‌های مسئولان بر مبنای قانون اساسی سامانه‌ای طراحی کنیم و به زودی با ابلاغ دستورالعمل ریاست قوه قضاییه این سامانه راه‏اندازی می‌شود و مسئولان در حوزه تعیین‏شده توسط قانون موظف هستند دارایی‌های خود را ثبت و ضبط کنند.
وی درباره تاسیس برند کلاه سفید گفت: مجموعه‌ای از هکرهای کشور را تحت نام تجاری کلاه سفید مدیریت کردیم و در حقیقت اتصال هکرهای ایرانی به نهادهایی است که ممکن است خدمات کالاهای آنان هک شود.
وی در پاسخ به سوالی در مورد اینستاگرام و تهدیدهای آن گفت: معتقدم جان انسان‌ها مهم‏ترین امر دنیوی است که بر حفظ آن تاکید شده است.
وی ادامه داد: اگر قتلی اتفاق بیفتد باید نسبت به آن حساس باشیم و طبیعتا ابزارهای مختلفی در آن نقش ایفا می‌کند که ممکن است بخشی رسانه و استفاده نابجا از آن باشد و بخش دیگر دسترسی به ادوات قتل است که باید پیشگیری شود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: همه باید به آن حساس باشند و طبیعتا بخشی از این مشکلات بر گردن فضای مجازی رهاشده‌ای است که در حال حاضر در کشورمان مشاهده می‌کنیم و هیچ تدبیر شایسته‌ای در حوزه اجرای فضای مجازی که بتواند ما را از این امور در امان بدارد مشاهده نمی‌کنیم.
شهریاری ادامه داد: نیاز داریم در فضای مجازی سرمایه‏گذاری کنیم و اولین سرمایه‏گذاری نیز توجه مدیران ارشد اجرایی کشور در حوزه فضای مجازی است تا از این رهاشدگی و بی‏انضباطی خارج شود که هر از چندی خود را در موارد مختلف مثل قتل یک روحانی نشان می‌دهد.
وی با تاکید بر داشتن انضباط اجتماعی در فضای مجازی گفت: نباید فضای مجازی ابزاری برای قتل و غارت و دزدی و فساد و ... باشد و ما هیچ ابزاری برای شناسایی افراد ناباب در آن فضا نداشته باشیم، باید بتوانیم به فضای مجازی انضباط بدهیم و آن را مدیریت کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
تالاب گاوخونی چگونه احیا خواهد شد؟ زمزمه‌ حیات درآرامگاه زاینده‌رود محمدرضا ستاری پیامدهای دیپلماسی عمومی تک‏نفره علل ایجاد شکاف در یک جامعه بررسی شد کاهش «شکاف» در گرو پیگیری مطالبات ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک داعش با انتشار ویدئویی پس از پنج سال بار دیگر در انظار عمومی ظاهر شد «ابتکار» دلایل گرانی‌های اخیر در برخی از بازارهای اقتصادی را بررسی می‌کند دلالی عامل گرانی «ابتکار» حاشیه‌های دومین نمایشگاه نقاشی تهمینه میلانی را بررسی می‌کند کپی‌کاری‌های ادامه دار؟! معاون اول رئیس‌جمهوری: تلاش کنیم تا ننگ فساد از دامان جمهوری اسلامی پاک شود به مناسبت «روز جهانی کارگر» بررسی شد دغدغه‌های کارگران، از معیشت تا سندیکا رئیس‏جمهور : کارگران باید به آینده امیدوار باشند وزیر امور خارجه: برای ما خلیج فارس، تعریفی فراتر از جغرافیا و سیاست زمین دارد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: سامانه ثبت و ضبط دارایی‌های مسئولان به زودی راه‌اندازی می‌شود وزیر دفاع: جهان مراقب است که هیتلر جدیدی دنیا را با مشکلات بزرگی مواجه نکند مردمی‏بودن جنبش‏ها؛ مشخصه کانونی تحولات خاورمیانه