وزیر دفاع: جهان مراقب است که هیتلر جدیدی دنیا را با مشکلات بزرگی مواجه نکند

وزیر دفاع، به زیاده‌خواهی آمریکا در برجام اشاره کرد و گفت: قطعا جهان مراقب این موضوع خواهد بود که هیتلر جدیدی دنیا را با مشکلات بزرگی مواجه نکند.
به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌در گفت‌وگو با شبکه خبری «راشاتودی» در پاسخ به پرسشی مبنی بر نقش ایران و روسیه در مقابله با دشمنی آمریکا، گفت: موضوع فراتر از ایران و روسیه است. در واقع امروز جهان با مسئله مهمی روبه‏رو است. مشکلاتی که ترامپ و تفکرات او ایجاد کرده است، درست است که ایران و روسیه به دلایل مختلف بیشتر در معرض این موضوع هستند، اما همه جهان به نوعی با این مشکل مواجه‏اند.
امیر حاتمی با اشاره به ویژگی‌های سیاست‌های آمریکا از جمله بی‌توجهی به اصول انسانی و مقررات بین‌المللی و بی‌توجهی به تعهدات که پیامدهای وحشتناکی تا به امروز برای جهان داشته و خواهد داشت، افزود: ایران و روسیه به دلیل نقش مستقل‌شان در منطقه و در حمایت از امنیت منطقه برای ایجاد ثبات و برای مقابله با زورگویی و قلدری آمریکا، بیشتر در معرض تحریم ها و مشکلاتی هستند که آمریکایی ها ایجاد می‏کنند.
وی همچنین با تاکید بر پیشینه طولانی ایران در مقابله با مشکلاتی از این دست، تصریح کرد: ما چهل سال است که درگیر تحریم‏های آمریکایی‏ها هستیم و تا به امروز هم توانستیم آنها را شکست بدهیم.


وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران درباره علت پذیرش برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از سوی کشورمان، با اشاره به ظلم‏هایی که آمریکا در طول تاریخ در حق مردم ایران کرده و همچنین فضاسازی‏های گروهک‏هایی همچون منافقین در غرب، گفت: ما برای اعتمادسازی از بخشی از حقوق خودمان برای مدت مشخصی عدول کردیم و به قراردادی به اسم برجام رسیدیم. دولت قبل آمریکا (اوباما) به آن متعهد شد و در شورای امنیت به تصویب رسید، اما متاسفانه دولت جدید آمریکا با زیاده‌خواهی که اصولا هیچ ربطی به ادعاهای واهی قبلی درباره برنامه هسته‏ای نداشت و به موضوعاتی از قبیل قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران و روابط آن با همسایگان مرتبط بود، از این توافق خارج شد.
امیر حاتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران برای حفظ صادرات نفت خود در مقابل تمدیدنشدن معافیت برای کشورهای خریدار نفت تهران وارد مذاکره با آمریکا می‌شود، تاکید کرد: یقینا کسی که یک‏بار قراردادی را زیرپا می‏گذارد دیگر قابل اعتماد نخواهد بود.
وی همچنین پیرامون تاثیر اقدام واشنگتن درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید بر مردمی و انقلابی بودن سپاه پاسداران و سابقه درخشان این نهاد در مبارزه با تروریسم در ایران و در منطقه و با اشاره به جنایت‌های نیروهای آمریکایی در منطقه به‏ویژه هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایرانی، افزود: اقدام آمریکا هیچ تاثیری در راهبرد جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران در منطقه نخواهد داشت.
وزیر دفاع ایران در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اقدام متقابل تهران در تروریستی اعلام کردن فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام)، آیا شما ارتش روسیه را به دلیل ارتباط با ارتش ایالات متحده تحریم می‏کنید، گفت: باید منتظر باشیم. خیلی چیزها را زمان روشن می‏کند.
سایر اخبار این روزنامه
تالاب گاوخونی چگونه احیا خواهد شد؟ زمزمه‌ حیات درآرامگاه زاینده‌رود محمدرضا ستاری پیامدهای دیپلماسی عمومی تک‏نفره علل ایجاد شکاف در یک جامعه بررسی شد کاهش «شکاف» در گرو پیگیری مطالبات ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک داعش با انتشار ویدئویی پس از پنج سال بار دیگر در انظار عمومی ظاهر شد «ابتکار» دلایل گرانی‌های اخیر در برخی از بازارهای اقتصادی را بررسی می‌کند دلالی عامل گرانی «ابتکار» حاشیه‌های دومین نمایشگاه نقاشی تهمینه میلانی را بررسی می‌کند کپی‌کاری‌های ادامه دار؟! معاون اول رئیس‌جمهوری: تلاش کنیم تا ننگ فساد از دامان جمهوری اسلامی پاک شود به مناسبت «روز جهانی کارگر» بررسی شد دغدغه‌های کارگران، از معیشت تا سندیکا رئیس‏جمهور : کارگران باید به آینده امیدوار باشند وزیر امور خارجه: برای ما خلیج فارس، تعریفی فراتر از جغرافیا و سیاست زمین دارد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: سامانه ثبت و ضبط دارایی‌های مسئولان به زودی راه‌اندازی می‌شود وزیر دفاع: جهان مراقب است که هیتلر جدیدی دنیا را با مشکلات بزرگی مواجه نکند مردمی‏بودن جنبش‏ها؛ مشخصه کانونی تحولات خاورمیانه