آل‌سعود کارگزاران صهیونیسم

بسم‌الله الرحمن الرحیم
کانال رسمی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد اتحادیه علمای جهان اسلام وابسته به عربستان از یک هیات صهیونیستی برای سفر به عربستان در زمستان امسال دعوت رسمی به عمل آورده است. این برای نخستین‌بار در تاریخ است که سعودیها با چنین وقاحتی به ارتباط مستقیم و آشکار با رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌پردازند و برای برقراری روابط با اشغالگران تابوشکنی می‌کنند.
اگرچه تاریخچه روابط پنهان سعودیها با اسرائیل به چندین دهه قبل بازمی‌گردد، ولی مشخصاً پس از روی کار آمدن بن‌سلمان و به‌ویژه پس از تصاحب عنوان ولایت عهدی عربستان، آشکارسازی روابط فیمابین ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته است.
گزارش‌های دریافتی نشانگر استمداد سعودیها از لابی صهیونیستی «ایپک» در آمریکا برای تامین برخی از خواسته‌های دربار سعودی و همچنین زمینه‌سازی و حمایت از اهداف و برنامه‌های بن‌سلمان در راه تحقق آرزوهای سلمان و فرزندش بوده است. برخی منابع فاش کرده‌اند که عملاً شرط اصلی تامین بسیاری از خواسته‌های بن‌سلمان در آمریکا، برقراری و تحکیم روابط عربستان و اسرائیل بوده است. بدین ترتیب سعودیها با استمداد از لابی صهیونیستی «ایپک» عملاً به کارگزار صهیونیستها در جهان اسلام تبدیل شده‌اند و با پذیرش خواسته‌های پرتعداد و پایان‌ناپذیر صهیونیستها در مسیر سراشیبی قرار گرفته‌اند که اراده سیاسی و ابتکار عمل از دربار سعودی سلب شده است. ممکن است کسانی تصور کنند که این یک اتهام غیرقابل اثبات علیه سعودیها است ولی ریاض به میل و اراده خود، چنین راهکاری را برگزیده و برای تحقق آن اصرار می‌ورزد. بازخورد سیاستهای ریاض به‌ویژه در زمینه تنظیم مناسبات با آمریکا و رژیم صهیونیستی به وضوح نشان می‌دهد که دربار سعودی فاقد اراده است و ابتکار عمل را به کلی از دست داده است، چراکه در غیر این صورت، حاضر نبود چنین مناسباتی در قلمرو تحقیر و نابود ساختن باقیمانده حیثیت جهانی عربستان استمرار یابد و کوچکترین اصلاح و تغییری به نفع حفظ حیثیت و اعتبار سعودیها صورت نگیرد.


مهمترین مسئله در این میان، اعلام صریح این مطلب است که سیاستهای ریاض توسط لابی صهیونیستی «ایپک» تنظیم و رسانه‌ای شده است! علاوه بر این مواضع رسمی و آشکار ترامپ هم دقیقاً در همین چارچوب انعکاس یافته و بارها ترامپ از سعودیها به‌عنوان گاوهای شیرده سخن به میان آورده که باید آنها را دوشید و دست آخر هم که شیری نداشتند باید آنها را سر برید! ترامپ اخیراً فاش کرد که درآمدهای آمریکا ناشی از تعهدات سعودیها بسیار زودتر از دریافت اجاره از مستاجرین نیویورکی وصول می‌شود که در واقع کنایه تحقیرآمیزی به سعودیهاست و انفعال و ذلت‌پذیری آنها را گوشزد می‌کند. در این میان، سعودیها عملاً از بابت سیاستهای دیکته شده صهیونیستها و ترامپ، چیزی به جز شکست، ناکامی و انزوا در میان ملت‌های عرب و مسلمان، نصیبشان نشده است. ای‌کاش فرد عاقلی در اطراف سلمان و فرزندش باقی مانده بود تا به آنها گوشزد کند که در طول سالهای اخیر در صحنه بین‌المللی و به‌ویژه در فضای رسانه‌ای و سیاسی آمریکا به عنوان «مادر تروریسم» معرفی شده و نقش آشکار و نهان سعودیها در راه تشکیل، سازماندهی، ‌تجهیز نظامی و حمایت لجستیکی تروریستها دقیقاً به زیان آنها تمام شده و کمترین اعتبار و حیثیتی برای سعودیها باقی نگذاشته است.
ای‌کاش عقلائی پیدا می‌شدند و به سعودیها مصلحت‌ها را گوشزد می‌کردند و خاطرنشان می‌ساختند که از موضع خادم‌الحرمین، به‌گونه‌ای دیگر باید رفتار کرد و نباید خادم‌الحرمین و سرمایه‌های مادی و انسانی و دنیایی اسلام در خدمت دشمنان اسلام قرار گیرد که آمریکا و اسرائیل به دلخواه لابی صهیونیستی «ایپک» از آن بهره‌مند شوند البته سعودیها از اینهمه تلاش و سرمایه‌گذاری بدفرجام بهره‌ای نبرده‌اند و هنوز هم نتوانسته‌اند و نخواهند توانست چهره کریه آمریکا و اسرائیل را در پشت نقاب تزویر، دوستی و فریبکاری پنهان سازند.
ای‌کاش سعودیها از عواقب تلاش ناکام خود برای سرپوش گذاشتن بر ماهیت پلید اشغالگران صهیونیست و محو مسئله فلسطین عبرت می‌گرفتند و با صهیونیستها نرد عشق نمی‌باختند. ای‌کاش کسی به آنها گوشزد می‌کرد که ترامپ به هزینه سعودیها و سایر دربارهای عرب، از صهیونیستها جانبداری می‌کند و حاکمیت اشغالگرانه اسرائیل بر بیت‌المقدس و جولان را به رسمیت می‌شناسد چون مطمئن بود که واکنشی متناسب با ابعاد خیانتش را از جانب دربارهای عرب شاهد نخواهد بود و مشخصاً دربار سعودی همچنان درخدمت اهداف ترامپ و نتانیاهو باقی خواهد ماند و برای به فراموشی سپردن «خطر اسرائیل»، تلاش می‌کند ایران را «خطر» معرفی کند!
شاید هنوز هم چندان دیر نشده باشد. شاید بتوان بسیاری از اشتباهات گذشته را تا حدودی جبران کرد. شاید هنوز هم بتوان دشمنان اسلام را نومید و مایوس کرد. ملتها با قطع امید از دربارهای عرب و با تشکیل هسته‌های مقاومت اسلامی سرگرم شالوده‌ریزی برای آینده‌ای هستند که منافع و مصالح اسلام و مسلمین در منطقه و فرامنطقه در «اولویت نخست» باشد ولی سعودیها فراموش نکنند که امروز و فردا در تاریخ خواهند نوشت که خادم‌الحرمین با تمامی توان و ظرفیت ممکن در جبهه دشمنان اسلام قرار گرفت.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر کار اعلام کرد: اعمال افزایش 36.5 درصدی حقوق بازنشستگی کارگری از اردیبهشت فرمان بازار خودرو را باید از دلال‌ها گرفت در جلسه غیرعلنی مجلس مطرح شد افزایش قیمت بنزین منتفی است اولین نیروگاه 42 مگاواتی با توربین ایرانی به بهره‌برداری رسید معاون وزیر نفت: تمام ظرفیت‌های کشور را برای فروش نفت بسیج کردیم مجری طرح گندم: خرید گندم از کشاورزان جنوبی 40 درصد بیشتر شد دکتر ظریف در گفتگو با شبکه خبری الجزیره: برای کشاندن آمریکا به یک درگیری دسیسه کرده‌اند افزایش هرساله حقوق کارگران و مشکلی که همچنان باقی است! رمضان در جهان آل‌سعود کارگزاران صهیونیسم 90 هزار تن برنج، روغن و شکر در ماه رمضان توزیع می‌شود مذاکرات کارشناسی ایران و 1+4 فردا در بروکسل برگزار می‌شود 580 مدرسه خشتی و گلی جمع‌آوری شد سفیر ایران در لندن براساس گزارش برخی منابع عراقی اعلام کرد آمریکا برای همکاری اقتصادی عراق با ایران معافیت صادر می‌کند کاهش ساعت اجرای طرح‌های ترافیک و زوج یا فرد در ماه مبارک رمضان