بولتون همزمان با ورود ناو هواپیمابر آبرهام لینکن به خاورمیانه مدعی شد به تهران هشدارمی‏دهیم اما نمی‏خواهیم بجنگیم!

جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس‏جمهوری آمریکا به رغم اینکه ایران را به حمله سریع واعزام ناو هواپیمابر به منطقه تهدید کرد اما، گفت: به تهران هشدار می‏دهیم اما نمی‏خواهیم بجنگیم.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری سی ان بی سی آمریکا روز گذشته نوشت: مشاور امنیت ملی آمریکا تهدید کرد که ایالات متحده یک نیروی تهاجمی برای خاورمیانه و به منظور ارسال پیام واضح به ایران اعزام کرده است که هرگونه حمله به منافع ایالات متحده و یا متحدانش را با نیروی ضربتی مواجه خواهد کرد. بولتون اضافه کرد: آمریکا این تصمیم را در پی برخی نشانه‌ها، تحرکات و هشدارها گرفته است.
وی مدعی شد: ما در پی جنگ با ایران نیستیم اما کاملا آماده‌ایم تا هرگونه حمله ازسوی عوامل ایران به‏ویژه سپاه پاسداران یا دیگر نیروهای نظامی وابسته به ایران را پاسخ دهیم.
خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام آمریکایی که نام وی را فاش نساخت، مدعی شد که این فرمان اعزام نیرو به منظور بازدارندگی در برابر آنچه که تدارکات بالقوه نیروهای ایرانی و نیروهای تحت حمایتشان که ممکن است نشانه حملات احتمالی به نیروهای آمریکایی در منطقه باشد، صادر می‌شود. این منبع آگاه با این حال اعلام کرد که آمریکا انتظار حمله قریب‏الوقوع از جانب ایران را ندارد.


رویترز نوشت که بولتون دربیانیه خود اعلام کرده بود که آمریکا گروه تهاجمی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را به همراه یک نیروی ضربت از هواپیماهای بمب‏افکن را به منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعزام می‌کند. نیروی دریایی آمریکا پیش‏تر بیانیه‌ای صادر کرده بود که بر اساس آن این ناو هواپیمابر و شناورهای متعلق به آن 1 آوریل (12 فروردین) از بندر نورفولک ایالت ویرجینیا به یک ماموریت طبق برنامه گسیل شده بودند. مقصد این گروه در این بیانیه ذکر نشده بود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز دراین باره نوشت: ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و گروه تهاجمی مشتمل بر کشتی‌ها و هواپیماهای جنگنده به تازگی در دریای خاورمیانه فعالیت داشتند. چهارشنبه پیش گروهی از مقام‌های ارشد دولت آلبانی سوار بر این ناو هواپیمابر و در جریان عبور از دریای آدریاتیک از آن بازدید کردند.
این خبرگزاری افزود: اشاره بولتون به منطقه فرماندهی مرکزی بدان معنا است که ناو هواپیمابر لینکلن به سمت دریای سرخ و شاید پس از آن به دریای عرب و خلیج فارس حرکت کند. نیروی دریایی آمریکا در روزهای اخیر ناو هواپیمابری در خلیج فارس نداشته است.همچنین اشاره بولتون به اعزام نیروی ضربتی هواپیماهای بمب‏افکن نیزنشان می‌دهد که پنتاگون هواپیماهای بمب‏افکن را در پایگاه‌های خاکی بخشی از منطقه و احتمالا شبه‏جزیره عرب مستقر خواهد کرد.
از سوی دیگر، « وندی شرمن » مذاکره‏کننده ارشد دولت اوباما در مذاکرات هسته‌ای؛ « جان بولتون » مشاور امنیت ملی کاخ سفید را به جنگ‏افروزی علیه ایران و ونزوئلا متهم کرد و در توئیتی نوشت: «جنگی نبوده که بولتون به دنبال راه انداختن آن نبوده است.»
مقامات جمهوری اسلامی بارها درباره پیامدهای ناگوار سیاست‏های جنگ‏افروزانه مقامات آمریکا که به شدت تحت تاثیر لابی رژیم صهیونیستی هستند، هشدار داده‌اند.
در همین ارتباط، چندی قبل «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه در حساب توئیتری خود نوشت: «امروز جهان در حال آگاهی یافتن از بیماری مزمن جان بولتون برای جنگ‏افروزی است؛ ولی ایرانی‌ها به خواندن پرونده ده‌هزار کلمه‌ای وی در نیویورکر نیاز ندارند تا در این باره متقاعد شوند. وی تاکید کرد: «ما پیش از این شاهد همدستی وی با یک فرقه تروریستی و همدستی وی با تیم ب ( متشکل از جان بولتون، بنیامین نتانیاهو، بن سلمان و بن زاید ) در هجمه به مردم ایران با تروریسم اقتصادی بوده‌ایم.
سایر اخبار این روزنامه
تازه‌ترین توصیه‌ رهبر انقلاب اسلامی به روزه‌داران سحرهای رمضان را از دست ندهید جلال‌خو ‌ش چهره تردید در مواضع دونبش اروپا «ابتکار» از نتیجه جلسه غیرعلنی مجلس با دولتی‌ها گزارش می‌دهد ابقای بنزین هزار تومانی، بازگشت کارت سوخت دونالد ترامپ دستور توقف مذاکرات و اعمال تعرفه‌ 25 درصدی برای 200 میلیارد دلار از محصولات چینی را صادر کرد افزایش قیمت موادغذایی درآستانه ماه رمضان مردم را شوکه کرد سایه گرانی روی سفره‌های خالی اصلاح‌طلبان با پذیرش مسئولیت حمایت از دولت در مواجهه با انتقادهای وارد شده به‌عملکرد آن چه می‌کنند؟ بهترین مواد غذایی برای سحر و افطار کدامند؟ یک روزه سالم! بنیامین بهادری با «ماهِ ماه» جایگزین احسان علیخانی با«ماه عسل» شد سیما دیگه مث تو نداره؟! با اعلام رئیس‌جمهوری و در چارچوب بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام ایران فردا به خروج آمریکا از برجام پاسخ متقابل می‌دهد بولتون همزمان با ورود ناو هواپیمابر آبرهام لینکن به خاورمیانه مدعی شد به تهران هشدارمی‏دهیم اما نمی‏خواهیم بجنگیم! ادعای العبادی درباره موضع عراق در قبال تحریم‌های ایران ابلاغ بخشنامه وزیر کشور درخصوص تکالیف دستگاه‌ها در ماه رمضان از برگزاری افطاری‏های تجملاتی پرهیز کنید معاون اول رئیس‏جمهوری: توسعه صادرات غیرنفتی اصلی‌ترین اولویت کشور است تاثیر مخرب شایعه‏ها براقتصاد کشور