آمریکا آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران را بار دیگر تحریم کرد

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه رفتارهای خصمانه با مردم ایران، با صدور فرمان اجرایی، بار دیگر تحریم‌هایی را علیه بخش آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران اعمال کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این فرمان اجرایی دونالد ترامپ در سالروز خروج یکجانبه از توافق بین‌المللی و مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد و اعمال تحریم‌های غیرقانونی صادر شد.
وی، سیاست آمریکا را تداوم "جلوگیری از تمام مسیرهای دسترسی ایران به سلاح اتمی، موشک‌های بالستیک قاره پیما" و آنچه را که "مقابله کامل با نفوذ مخرب ایران در خاورمیانه" نامید، برشمرد.
وی افزود: همچنین سیاست آمریکا این است که راه‌های درآمد دولت ایران را ببندد که شامل درآمدهای ناشی از صادرات محصولات آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران می‌شود که ممکن است در تامین مالی و حمایت از گسترش سلاح‌های کشتار جمعی، گروه‌های تروریستی و شبکه‌های آن، کارزار تهاجم منطقه‌ای و گسترش نظامی گری استفاده شود.
بر این اساس، تمام درآمدها و منافع ناشی از هر اقدامی در بخش آهن، فولاد، آلومینیوم یا مس ایران در قلمرو خاک آمریکا مسدود خواهد شد و تعامل با اشخاصی که مالکیت، کنترل یا مدیریت یک شرکتی که بخشی از این صنایع باشد نیز ممنوع خواهد بود.
سایر اخبار این روزنامه
معاون وزیر اقتصاد: بدهی دولت به بانک‌ها امسال تعیین تکلیف می‌شود وزیر اقتصاد: فعالیت بازار متشکل ارزی از هفته جاری آغاز می‌شود مخالفت روسیه و چین با تصمیمات یکجانبه آمریکا علیه ایران انتقاد ظریف از بیانیه برجامی اتحادیه اروپا: اروپا به تعهداتش عمل کند جمع‌آوری 10 میلیون امضا برای استیضاح ترامپ روسیه: بر سر ونزوئلا معامله نمی‌کنیم اعتراف آمریکا به شکست ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن رئیس جمهور در دیدار صمیمی با فعالان و دست‌اندرکاران امداد و نجات و سیل: مرمت ساختمان‌ها در مناطق سیل زده تا پایان تیرماه سال جاری انجام شود نام 516 مسجد در مصر تغییر کرد راهپیمایی سراسری مردم روزه دار در حمایت از تعلیق برخی تعهدات برجامی ایران حضور 180 هزار نمازگزار در قدس در نخستین جمعه رمضان اصول مبارزه با قلدری آمریکا آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران را بار دیگر تحریم کرد با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛ حمایت نخبگان بسیجی از اقدام دولت دربرابر بدعهدی‌ طرف برجام مقام بنیاد حامیان دانشگاه تهران: خیرین 7 میلیارد تومان به دانشگاه تهران اهدا کردند گام اوّل