وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ارتباط حوزه مفاهیم قرآن و هنرهای دینی باید تقویت شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر مقدار بتوانیم ارتباط حوزه مفاهیم قرآن و هنرهای دینی را تقویت کنیم مخاطب عام بیشتری به این موضوع سوق پیدا می‌کند که می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد.
بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در حاشیه بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نمایشگاه قرآن درباره نقش نمایشگاه قرآن کریم در توسعه‌ معنوی جامعه گفت: نمایشگاه قرآن کریم فرصتی از جهات مختلف در فضای معرفتی، روحی و معنوی برای جامعه است.
وی با اشاره به جزئیات حضور کشورهای مختلف در این دوره نمایشگاه، اظهار کرد: بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن؛ دیپلماسی قرآنی با جهان اسلام را تقویت می‌کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: معتقدیم بخش بین‏الملل فرصتی را ایجاد می‌کند که دیپلماسی قرآنی با فضای جهان اسلام برقرار کنیم.


صالحی یادآور شد: امسال حضور بیش از 10 کشور در بخش بین‌الملل فرصتی را فراهم کرده است تا بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را در جهان اسلام بهتر از گذشته داشته باشیم.
عضو شورای‏عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در مقایسه با سال قبل، بخش بین‌الملل از لحاظ تعداد کشورها و آثار عرضه‏کننده بسیار پیشرفت کرده است. ما قرآن کریم را به عنوان حلقه اتصال با جهان اسلام و بیش از یک میلیارد مسلمان می‌بینیم. هر مقدار بتوانیم از طریق قرآن با جهان اسلام ارتباط برقرار کنیم بحث تقریب و وحدت اسلامی قابل تعمق‌تر است.
وی با اشاره به فعالیت بخش هنری نمایشگاه افزود: فرصت‌های قابل توجهی بین هنر و قرآن داریم. امسال آثار قرآنی خوبی در حوزه تجسمی، قرآن و سینما را شاهد بوده‌ایم. با ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها مذهبی می‌توانیم بین قرآن و مخاطب ارتباطی پدید بیاوریم. هر مقدار بتوانیم ارتباط حوزه مفاهیم قرآن و هنرهای دینی را تقویت کنیم مخاطب عام بیشتری به این موضوع سوق پیدا می‌کند و این خود می‌تواند یک نقطه شروع خوبی باشد.
صالحی درباره بخش کتاب و نشر نمایشگاه قرآن کریم نیز اضافه کرد: در حوزه کتاب و نشر قرآن نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است. حوزه مکتوبات قرآنی امسال فضای قابل توجهی را به خود اختصاص داده است و شاهد فضای شاداب‌تر و سرزنده‌تری در این بخش هستیم.
وی اظهار کرد: مجموعه ناشرانی که در این دوره از نمایشگاه حضور دارند، ناشران قابل توجهی هستند. همچنین حضور ناشران کودک می‌تواند یک فرصتی را ایجاد کند که محصولات این حوزه بیشتر دیده شود. حوزه کودک و نوجوان مخاطبان متفاوتی دارند و ما اگر بتوانیم با این دو قشر به نحو بهتری ارتباط برقرار کنیم اتفاقات خوبی در این عرصه رخ می‌دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه قرآن کریم امسال از لحاظ کمی و کیفی پیشرفت محسوس‌تری داشته است.
وی از بخش‌های مختلف نمایشگاه قرآن کریم ازجمله غرفه امام‏حسین(ع)، غرفه کودک‏و‏نوجوان، بخش بین‌الملل، غرفه فروش محصولات فرهنگی، غرفه آسان‌خوانی نهج‌البلاغه و سایر بخش‌های این دوره از برگزاری نمایشگاه قرآن کریم بازدید کرد و در جریان روند فعالیت‌های آن‌ها قرار گرفت.
بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار«قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ٢١ اردیبهشت تا ۴ خرداد در مصلای امام‏خمینی‏(ره) در میزبان علاقه‏مندان و بازدیدکنندگان از این رویداد بزرگ معنوی است.
سایر اخبار این روزنامه
اجرای برنامه‌ احیای جنگل‌های زاگرس بعد از سال‌های هشدار از سوی کارشناسان آغاز شد محمدعلی وکیلی جنگ اراده‏ها ابعاد مختلف طرح استانی شدن انتخابات و تاثیر آن بر احزاب بررسی شد استانی شدن گامی در راستای تحکیم دموکراسی مذاکرات نخست وزیر با حزب کارگر بریتانیا بر سر بریگزیت بار دیگر شکست خورد یک گام دیگر تا سقوط دولت «ترزا می» مروری بر سرنوشت کاغذ در هفته گذشته مُسکن یا درمان؟ «ابتکار» راه‌حل‌های کنترل بازار اجاره را بررسی می‌کند درمان تب تند اجاره‌‌بها «ابتکار» از اشتیاق نمایندگان برای ارسال لایحه منع خشونت علیه زنان به مجلس درآینده نزدیک گزارش می‌دهد با هتریک در قهرمانی، پرسپولیس پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر شد فتح تاج و تخت سرخپوشان با حکم فرمانده معظم کل قوا انجام شد انتصاب جانشین و معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران رئیس‌جمهوری در دیدار صمیمی با وکلا و حقوقدانان: تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران، جنایت علیه بشریت است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ارتباط حوزه مفاهیم قرآن و هنرهای دینی باید تقویت شود طرح استانی‏شدن انتخابات چه سرنوشتی خواهد داشت شمشیر دولبه استانی‏شدن انتخابات امام‏جمعه نجف: دولت و ملت عراق در هر شرایطی کنار ایران است