محمود صادقی در گفت و گو با همدلی: فراکسیون امید با تمام قوا در انتخابات هیئت رئیسه مجلس شرکت می‌کند

نگاه غالب و حاکم بر فراکسیون امید این است که برای دفاع از هویت اصلاح‌طلبی خود برای تمامی ارکان هیئت رئیسه کاندیدا داشته باشد. لذا یکشنبه با تمام قوا و با فهرستی کامل به صحن علنی مجلس برای انتخاب اعضای هیئت رئیسه خواهیم آمد.
به خصوص تاکید فراکسیون امید برای داشتن کاندیدا برای ریاست مجلس است تا بتوانیم رقابت جدی در صحن علنی مجلس داشته باشیم. اما اینکه آیا کاندیدای ما برگزیده خواهد یا خیرموضوع، اولیه ما نیست، بلکه موضوعی ثانویه است.
عارف؛ کاندیدای ریاست
مصوبه ما در مجمع عمومی هفته قبل این نکته بود که ما برای ریاست کاندیدا داشته باشیم. وقتی نظر اکثریت و اجماع نسبی این است، چه بهتر که دکتر عارف به عنوان رئیس فراکسیون کاندیدای ما


باشند.
فرصتی برای بالا رفتن اعتماد به نفس
امسال، سال آخر مجلس است و شاید کارهایی که امکان انجام آن در سال‌های اولیه مجلس بود، دیگر قابل انجام نباشد. اما اگر فراکسیون امید موفقیتی به دست بیاورد، موجب بالارفتن روحیه و اعتماد به نفس نیروهای ‌اصلاح‌طلب در کل کشور برای انتخاباب مجلس خواهد شد.
عملکرد کلی لاریجانی قابل قبول نیست
علی رغم اینکه آقای لاریجانی در میان چهره‌های سیاسی اصولگرا صاحب فکر و اندیشه شناخته می‌شود و خود فراکسیون امید هم برای شخص آقای دکتر لاریجانی احترام ویژه‌ای قائل هست، اما عملکرد کلی آقای لاریجانی به خصوص در دفاع از شان و جایگاه مجلس عملکرد قابل قبولی نبوده است.
در مسائل مختلف آنگونه که ما نمایندگان انتظار داشتیم از جایگاه و شان مجلس دفاع لازم نشده است و این باعث شده که آرای آقای لاریجانی نسبت به دوره قبل متزلزل‌تر شده است. من فکر می‌کنم نگرانی همراهان آقای لاریجانی در سال آخر مجلس به مراتب بیشتر از سال اول مجلس خواهد بود. از طرفی ایشان به آینده سیاسی خود حتما فکر می‌کند. رای‌آوری ایشان می‌تواند در رفتار سیاسی ایشان در انتخابات مجلس یا احتمالا انتخابات ریاست جمهوری تاثیرگذار باشد.
پیش بینی من این است که بخش قابل توجهی از فراکسیون اصول‌گرایان به آقای لاریجانی رای نخواهند داد و اگر کاندیدایی نداشته باشند احتمالا تعداد آرای سفیدشان بالا برود. به هر صورت در فراکسیون اصول‌گرایان آرای منفی آقای لاریجانی بیشتر از سال‌های قبل است.