تجاوز جدید جنگنده‌های سعودی به یمن و گرفتن جان 13 غیرنظامی

وزارت بهداشت یمن در صنعاء از کشته شدن 13 شهروند یمنی در حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان در شهرستان "ماویه" واقع در استان "تعز" در جنوب یمن خبر داد.
به گزارش المیادین، وزارت بهداشت یمن از کشته شدن 13 شهروند یمنی که در میان آنها چندین کودک نیز بودند و زخمی شدن چند تن دیگر در حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به پمپ بنزینی در شهرستان "ماویه" واقع در استان "تعز" در جنوب یمن خبر داد و گفت ماه گذشته نیزدر بمباران منازل مسکونی و مدرسه الراعی در منطقه "السعوان" در شرق صنعاء، 13 یمنی کشته شدند که اغلب آنها دانش‌آموز بودند.
"هشام شرف عبدالله" وزیر خارجه یمن در این رابطه گفت: حمله مکرر ائتلاف سعودی – آمریکایی به غیرنظامیان، روش ترسوها و بزدلان است.وی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی یمن (سبا) افزود: این شیوه کسانی است که نمی‌توانند در میدان و جبهه‌ها مقابله کنند و به همین خاطر به کشتار بیگناهان و بی‌دفاع‌ها دست می‌زنند.
وی اضافه کرد: آنها هدفی غیر از ویرانی و کشتار ندارند. اگر جنایتکاران امروز در امنیت هستند ولی روزی فرا می‌رسد که آنها و مزدورانشان نمی‌توانند از مجازات فرار کنند و به دادگاه‌های بین المللی، منطقه‌ای و داخلی سپرده می‌شوند تا به سزای عمل خود برسند.


وی بیان کرد:اگر چه دستان ما همچنان برای صلح به سوی همه دراز است ولی این دست همچنان قدرتمند و قادر است انتقام خون بیگناهان را بگیرد.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 50 هزار یمنی بی‌گناه و ویرانی زیر ساخت‌های این کشور شده است ولی متجاوزان به هیچیک از اهداف اعلامی خود دست نیافته‌اند.