پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها براساس میزان پیمایش

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، پس از آغاز بکار طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در چهار آزادراه دولتی، از پیمایشی شدن محاسبه عوارض آزادراهی براساس میزان تردد انجام‌شده هر خودرو خبر داد.
امیر امینی، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در سیستم جدیدِ محاسبه عوارض آزاد راهی، عین عدالت رعایت خواهد شد چرا که با اجرایی شدن طرح «آنی‌رو» یا همان پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی، ابزارهای مورد نیاز برای محاسبه پیمایشی هم تامین شده است.
او با تاکید بر ضرورت اصلاح سیستم فعلی حاکم بر آزادراه‌ها که براساس آن هر خودرویی با تردد از دروازه عوارضی، باید عوارض کل مسیر را پرداخت کند افزود: در روش سنتی امکان ایجاد ایستگاه‌های عوارضی برای همه ورودی‌ها و خروجی‌های آزادراه وجود نداشت. اما اکنون با سیستم‌های الکترونیکی موجود، ورود و خروج خودروها از آزادراه رصد می‌شود.
این مقام راه و شهرسازی افزود: اکنون بررسی میزان پیمایش هر خودرو در آزادراه‌ها با استفاده از زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری امکان‌پذیر شده است و با بهره‌گیری از این امکانات عوارض تردد هر خودرو به صورت عادلانه محاسبه خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: مسیرهایی جایگزین برای درآمدهای ارزی پیدا کرده‌ایم وزارت امور خارجه بیانیه ضد ایرانی سران برخی کشورهای عربی را محکوم کرد با حکم رئیس جمهور؛ دکتر علی ربیعی به عنوان «دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت» منصوب شد در گفتگو با مهندس محمد هاشمی رفسنجانی به‌مناسبت سی‌امین سالروز رحلت امام‌خمینی و چهلمین سال ترور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رابطه متقابل امام خمینی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فقه امام خمینی، فقه زندگی حمله اینترنتی به سامانه تامین اجتماعی و توضیح سرپرست سازمان سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: احتمال تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو وجود دارد پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها براساس میزان پیمایش جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) منصوب شد وال استریت ژورنال ادعا کرد تاخیر در اعمال تحریم پتروشیمی ایران ازسوی ترامپ راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس در ایران با شعار «شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» کره شمالی:آمریکا با «جاه طلبی شیطانی» به دنبال تسلیم پیونگ یانگ است