خبر

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در شرایط حساس کنونی راهبرد ما راهبرد مقاومت است.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری با حضور در اجتماع مردم روستای دوتپه سفلی در شهرستان خدابنده با بیان این که در هیچ مقطعی در ۴۰ سال گذشته شرایط کشور مثل امروز خاص نبوده است، گفت: ملت ایران هشت سال در برابر تهاجم همه جانبه دشمن و ۴۰ سال در برابر فشارها و تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل پایداری و ایستادگی کرد و نشان داد که نامش با مقاومت و ایستادگی در تاریخ ماندگار خواهد شد.
معاون اول رئیس‌جمهور ضمن تشریح شرایط خاص کشور در مقطع کنونی تأکید کرد: امروز دشمن به گونه‌ای دیگر و با حیله جدیدی جلو آمده اما راهبرد ملت ایران راهبرد مقاومت است و مقاومت به معنای تأمین نیازهای کشور، خودکفایی و امنیت غذایی ملت ایران است.
معاون اول رئیس‌ جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران پس از مذاکرات طولانی به توافقی با شش کشور بزرگ و قدرتمند دنیا رسید و به همه تعهدات خود در این توافق عمل کرد و سازمان بین‌المللی انرژی اتمی نیز طی 14 گزارش به هم پیوسته پایبندی کشورمان به تعهدات را اعلام کرده است اما به یکباره فردی در آمریکا به عنوان یکی از کشورهای طرف توافق با ایران روی کار آمد که این توافق را بدترین توافق تاریخ کشورش توصیف کرد و گفت از آن توافق خارج می‌شود.


جهانگیری اظهار داشت: آمریکا به همین میزان نیز بسنده نکرده و پس از خروج از این توافق بین‌المللی گفت: چون من زور دارم پس از خروج از این توافق ایران را تحریم کرده و تحت فشار قرار می‌دهم و از همین روی مهمترین نقاط و کلیدی‌ترین بخش‌های حیات اقتصادی کشور را هدف قرار داد که متأسفانه حتی کشورهای بزرگ جهان نیز از ترس آمریکا از سیاست‌های او در اعمال فشار به ایران تبعیت می‌کنند.
معاون اول رئیس‌ جمهور تصریح کرد: اما مردم ایران از سرور و سالار شهیدان خود حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) آموخته‌اند که زیر بار ذلت و ستم نروند. آمریکایی‌ها عادت کرده اند و بر اساس رفتار کشورهای دیگر در برابر تهدیداتشان باورشان شده است که وقتی ملتی را تهدید به اعزام ناوگان دریایی و هواپیماهای جنگنده کنند آن ملت باید از این موضوع بترسد اما با وجود تهدیدهای گوناگون و اعلام اخبار اعزام تجهیزات و نیروهای مسلح آمریکایی به منطقه دیدند که ملت ایران هیچ ترسی به خود راه نمی‌دهد.