نایب رئیس مجلس: ایران برای مقابله با فساد FATF داخلی ایجاد کند

نایب رئیس مجلس، گفت: اگر FATF این توانایی را دارد که نقطه‏زن جریان پولی کشور را رصد کند، چرا ایران FATF داخلی ایجاد نمی‏کند که نقطه‏زن بدانیم چه کسی رانت و رشوه گرفته و زمین‏خواری کرده است.
مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دلایل مخالفان پیوستن ایران به FATF، گفت: این افراد می‏گویند که با تصویب FATF اروپا و آمریکا به صورت نقطه‏زن متوجه می‏شوند که منابع پولی در ایران کجاست و با آن چه کرده‏ایم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر FATF این توانایی را دارد که نقطه‏زن جریان پولی کشور را رصد کند، چرا ایران FATF داخلی ایجاد نمی‏کند که نقطه‏زن بدانیم چه کسی رانت و رشوه گرفته و زمین‏خواری کرده است.
چرا در داخل کشور سیستم اصلاح و شفاف نمی‏شود؟


وی با بیان اینکه مخالفان FATF داخلی در کشور ایجاد کنند و اطلاعات را به آمریکایی‏ها ندهند، ادامه داد: همه ادعا می‏کنند که ضد فساد، رانت و قاچاق هستند و همچنین تاکید می‏کنند FATF اطلاعات را در اختیار دشمن می‏دهد، حال این سوال مطرح می‏شود چرا FATF داخلی ایجاد نمی‏کنند که با دزدها، رانت‏خوارها و رشوه‏گیران مبارزه شود.
پزشکیان با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا در داخل کشور سیستم اصلاح و شفاف نمی‏شود، تاکید کرد: تا زمانی که سیستم اصلاح نشود مبارزه با فساد و زمین خواری در حد شعار باقی می‏ماند و تمامی این مباحث در هاله‏ای از ابهام باقی می‏ماند، در حالی که باید مبارزه با این موارد را نقطه‏زن کرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مبارزه با کوه‏خواری، زمین‏خواری، رانت‏خواری و قاچاق با شفافیت اطلاعات اصلاح می‏شود.
سایر اخبار این روزنامه
مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به صورت مشترک برای ثبت جهانی به یونسکو می‌رود اربعین میلیونی در انتظار ثبت جهانی حهانبخش محبی‌نیا پس و پیش سقوط پهپاد جاسوسی آمریکا واگذاری ایران خودرو و سایپا تا سال 99 امکان‌پذیر است؟ جراحی خودروسازی با تیغ خصوصی‌سازی با آغاز تابستان، «محدوده کنترل آلودگی هوا» جایگزین «زوج و فرد» و پارک حاشیه‌ای منطقه 2 تهران‌ هوشمند شد نایب رئیس مجلس: ایران برای مقابله با فساد FATF داخلی ایجاد کند احمد توکلی: از دستور کار خارج شدن پالرمو و CFT به معنای بایگانی شدن آن‌ها نیست رئیس ایالات متحده آمریکا بار دیگر برای مذاکرات بدون پیش‌شرط با ایران اعلام آمادگی کرد رئیس‌جمهوری در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی: اصلاح ساختار بودجه نباید بر زندگی مردم تاثیر منفی داشته باشد رئیس قوه قضائیه: پرچم عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم و فساد را امام برافراشت تیم ملی والیبال به‌راحتی استرالیا را هم شکست داد سخنگوی قوه قضائیه: از شنبه آینده ساختار جدیدی در قوه قضائیه اجرا می‌شود ماجرای ملاقات نمایندگان مجلس با بابک زنجانی