سخنگوی قوه قضائیه: از شنبه آینده ساختار جدیدی در قوه قضائیه اجرا می‌شود

سخنگوی قوه قضائیه خبر تعیین‏وقت برای رسیدگی به پرونده نجفی را تکذیب کرد.
به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسئولان قوه قضائیه به مناسبت هفته گرامیداشت این قوه گفت: رسیدگی به پرونده نجفی هنوز تعیین‏وقت نشده است. ان‌شاءالله در هفته قوه قضائیه که آن را با تجدید میثاق با آرمان‌های امام آغاز کردیم، برنامه‌های متنوعی داریم. نشست عمومی قوه قصائیه که در صبح و بعدازظهر روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد، نشست تخصصی و کاربردی قوه قضائیه خواهد بود.
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه در رسیدگی پرونده آقای عراقچی و فرستادن به دادسرا در مرحله اول عدم تحقیقات از آقای سیف علت نقص و ارجاع پرونده به دادسرا اعلام شد اما این بار نقص این پرونده چیست، گفت: چه در ارتباط با خود افراد مطروحه در پرونده و چه در ارتباط با سایر بخش‌ها از نظر دادگاه تحقیقات پرونده کامل نبوده و مواردی را هم احصا و به دادسرا اعلام کرده که این تحقیقات تکمیل شود.
اسماعیلی ادامه داد: از جمله اقدامات قوه قضائیه در هفته گرامیداشت این قوه، چابک‌سازی و کوچک‌سازی ستاد قوه قضائیه بود. در این سه ماه مطالعات گسترده‌ای در این زمینه انجام شد و نهایتاً در پایان هفته قبل و در آغاز هفته قوه قضائیه ساختار جدید به تصویب ریاست محترم قوه قضائیه رسید.


سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: در این ساختار که برخی از معاونت‌ها در همدیگر ادغام می‌شوند، برخی از ادارات کل و مراکزی که تاکنون مستقیما زیر نظر ریاست قوه قضائیه اداره می‌شدند با همدیگر ادغام یا به معاونت‌هایی که تناسب داشتند واگذار شده‌اند. در ساختار جدید در حوزه ستادی قوه قضائیه تقریبا ۴۰ درصد از واحدهایی که مستقیماً با ریاست محترم قوه قضائیه ارتباط داشتند را ا دغام و یا حذف کردیم و یا در زیر‏مجموعه‌ای دیگر قرار دادیم.
وی ادامه داد: مقرر شده است در ساختار تفصیلی قوه قضائیه متناسب با کوچک‌سازی ساختار اصلی حداقل ۲۰ درصد از پست‌های سازمانی ستادی حذف شوند و نیروهای شاغل در ستاد قوه قضائیه متناسب با ساختار جدید به سقف و مراجع قضایی منتقل شوند.
سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این یک گام بسیار موثر در تحول ساختاری در قوه قضائیه خواهد بود.
سخنگوی قوه قضائیه درباره تحولات در قوه قضائیه گفت: از شنبه هفته آینده ما ساختار جدیدی را در قوه قضائیه اجرا خواهیم کرد و همانطور که عرض کردم شاهد کوچک‌سازی ستاد و چابک‌سازی آن خواهیم بود، یعنی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی در هم ادغام می‌شوند و تبدیل به معاونت پیشگیری فرهنگی و امور اجتماعی می‌شود.
اسماعیلی ادامه داد: مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه در معاونت راهبردی ادغام و معاونت راهبردی و فناوری قوه قضائیه تشکیل می‌شود از سوی دیگر اداره‏کل حفظ حقوق شهروندی در بازرسی ویژه قوه قضائیه ادغام می‌شود. همچنین اداره کل امور بین‌الملل در معاونت امور بین‌الملل و ستاد حقوق‏بشر اقدام می‌شود و چند مرکز امور نمایندگان در معاونت حقوقی قوه قضائیه ادغام می‌شود. مرکز سلامت قوه قضائیه در معاونت مالی و پشتیبانی قوه قضائیه ادغام خواهد شد و بسیاری از ادارات کل و مراکز دیگر در ساختار جدید به صورت ادغامی و کوچک‌سازی و چابک‌سازی ان‌شاءالله عملیاتی و اجرایی شود.
سخنگوی قوه قضائیه درباره درخواست نمایندگان برای بازدید از زندان‌ها گفت: تا همین امروز نمایندگان متعددی از زندان‌های جمهوری اسلامی ایران بازدید داشتند.
وی ادامه داد: نمایندگان در استان‌ها و در تهران از زندان‌ها بازدید کردند و باید بگویم هم کمیسیون قضایی مجلس و هم نمایندگان کمیسیون امنیت مجلس از زندان‌های تهران بازدید داشتند و سایر تقاضای نمایندگان در ارتباط با بازدید از زندان‌ها هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ان‌شاءالله زمینه بازید فراهم خواهد شد.
اسماعیلی در پاسخ به سوالی دیگر درباره تخلف یکی از مدیران قوه قضائیه گفت: من مکرر اعلام کردم که قرار نیست که قبل از آن که موضوعی به اثبات برسد اسمی از کسی برده شود. تغییراتی در قوه قضائیه انجام شده جابجایی‌هایی بعد از انتصاب ریاست جدید قوه قضائیه در زیرمجموعه این قوه رخ داده و اگر در این ارتباط کسی مرتکب جرم یا تخلف شده باشه حتما تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت فعلا جرایم اثبات‏شده در موضوع مطروحه نداریم اگر اسناد و مدارکی به دست آمد، مورد رسیدگی قرار گرفت.
سایر اخبار این روزنامه
مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به صورت مشترک برای ثبت جهانی به یونسکو می‌رود اربعین میلیونی در انتظار ثبت جهانی حهانبخش محبی‌نیا پس و پیش سقوط پهپاد جاسوسی آمریکا واگذاری ایران خودرو و سایپا تا سال 99 امکان‌پذیر است؟ جراحی خودروسازی با تیغ خصوصی‌سازی با آغاز تابستان، «محدوده کنترل آلودگی هوا» جایگزین «زوج و فرد» و پارک حاشیه‌ای منطقه 2 تهران‌ هوشمند شد نایب رئیس مجلس: ایران برای مقابله با فساد FATF داخلی ایجاد کند احمد توکلی: از دستور کار خارج شدن پالرمو و CFT به معنای بایگانی شدن آن‌ها نیست رئیس ایالات متحده آمریکا بار دیگر برای مذاکرات بدون پیش‌شرط با ایران اعلام آمادگی کرد رئیس‌جمهوری در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی: اصلاح ساختار بودجه نباید بر زندگی مردم تاثیر منفی داشته باشد رئیس قوه قضائیه: پرچم عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم و فساد را امام برافراشت تیم ملی والیبال به‌راحتی استرالیا را هم شکست داد سخنگوی قوه قضائیه: از شنبه آینده ساختار جدیدی در قوه قضائیه اجرا می‌شود ماجرای ملاقات نمایندگان مجلس با بابک زنجانی