آيا ترامپ به ايران حمله خواهد كرد؟

١- تاريخ نشان می‌دهد آمريکا برای حفظ منافع خويش برای جان اتباعش نيز ارزش قائل نيست، کشته شدن سفير آمريکا در پاکستان به همراه ژنرال ضياء الحق و نيز سفيرش در تونس برای اغفال کشورهای عربی و انتقال بحران پس از واقعه وال استريت از کشور خود به آسيا و آفريقا در نزد اهل علم نشان می‌دهد دولت آمريکا و دولتمردان آن تنها به فکر حفظ جايگاه و ثروت خويشند، آمريکا برای جان هيچ انسانی ارزش قائل نيست.
٢- تجربه جنگ‌هايی که آمريکا به تنهايی در آن ورود کرده مانند ويتنام و کره نشان می‌دهد که نمی‌تواند برای آمريکا موفقيت و پيروزی به ارمغان آورد زيرا بحران تورم و رکود و نيز بدهی سرسام آور دولت آمريکا توان هرگونه هزينه سنگين را از او سلب کرده است بنابراين اگر موفقيتی در جنگ عراق بدست آورد نتيجه همراه کردن دولت‌های منطقه و ساير کشورهای اروپايی با خود بود.
٣- آمريکا در پی بی اثر کردن برجام و امتيازات آن است، دولتمردان ما نبايد در خارج شدن از برجام تعجيل نمايند، زيرا اگر ما از برجام خارج شويم به موجب بند ٢٦ و ٣٦ قرارداد برجام کشورهای مقابل ايران می‌توانند از ساز و کار ماشه (back-snap) که مصداق نقص برجام است و نتيجه آن نوعی اجماع بين‌المللی با پشتيبانی شورای امنيت را به همراه دارد، بهره جويد در نتيجه تحريم‌ها را به قبل از توافق برجام برگردانده و اين دقيقا همان چيزی است که ترامپ می‌خواهد. فراموش نکنيم که تجارت کشورها با آمريکا يک تجارت سه هزار ميليارد دلاری در سال است و کل تجارت کشور ما با کشورهای ديگر به صد و بيست ميليارد دلار در سال نمی‌رسد و اينکه دولتمردان ساير کشورها به دنبال کسب منافع مردم خويش هستند.
٤- ترامپ هوشمندانه و آرام آرام اذهان عمومی را برای منزوی کردن ايران آماده می‌سازد، او خود بهتر از هرکسی می‌داند که همه کارهايش بهانه جويی است و شکستن سد ايران يعنی تضمين صد در صد برنده شدن در انتخابات ٢٠٢٠ لذا می‌خواهد ايرانيان را جنگ طلب و تروريست معرفی کرده و پس از کسب اتحاد همسايگان و اعضای ناتو با آمريکا يک حمله سريع و کوتاه برای ضرب شست نشان دادن و ايجاد حمله به نفتکش‌ها، تجاوز عمدی سردرگمی و به پای مذاکره کشاندن ايران از خود نشان دهد لذا يقينا ورود پهپاد ‌هاوچ گلوبال به فضای ايران به همراه هواپيمای جاسوسی با ٣۵ سرنشين و پس از آن سفر بلافاصله وزير امور خارجه آمريکا به کشورهای منطقه نشانگر آن است که ترامپ می‌خواهد ايران را جنگ افروز نشان دهد و پايگاه‌های ايران را در منطقه برای اتحاد عليه ايران و درگير کردن کشورهای حوزه خليج فارس با ايران، ريختن خون مسلمانان و در نهايت نجات خويش از تصميم‌گيری‌های اشتباهش می‌باشد که در اين زمينه فرماندهان ما بايد با هوشياری تمام عمل نمايند و در دام ترامپ نيفتند.


٥ -اروپاييان و همسايگان ما بدانند، آنچه در نتيجه اتحاد با آمريکا بدست می‌آورند منجر به صدمه به اعتبار بين‌المللی آنان و نيز حکمرانی بلامنازع آمريکا می‌شود و با دست خود نبايد برای خود ارباب و سرور بسازند.
٦ -ايران سرزمينی وسيع و دارای ارتشی قدرتمند می‌باشد. آنچه تجربه ايران در دفاع هشت ساله بود نه رفتارهای مرکز نشينان بلکه دفاع جانانه مرزنشينان و روستاييان بود، بنابراين ايران يک کشور کوچک نيست و نيز سياست‌های دولتمردان و رهبری ما سبب گرديده تا آمريکا نتواند مانند عراق ايران را خلع سلاح
 نمايد.
7- مسلما درگيری با ايران اگرچه رعدآسا باشد با توجه به بعد مسافت ده هزار کيلومتری ايالات متحده با ميهن عزيز ما برای آمريکا بسيار بسيار با هزينه‌های سرسام آور و بالطبع ورشکستگی اقتصادی همراه خواهد بود، آمريکا با تحريم‌های خويش بيشتر از اين نمی‌تواند کاری بکند، لذا چنانچه بخواهد به تنهايی به شرارت بپردازد، نتيجه نهايی پيروزی شرافتمندانه ايرانيان سرافراز خواهد بود. لذا آمريکا که نشان داده برای جان انسان‌ها هيچ ارزشی قائل نيست (کشتن ٢٩٠ مسافر بی گناه در سال‌های ۶٧ و متناقض با اظهارجلوگيری از کشته شدن ١۵٠ نفر) بی‌محابا حمله نخواهد کرد. هر چند این سخن به مفهوم بی خیال شدن از هر گونه تهاجم احتمالی و آماده نبودن نیروهای مسلح نیست اما در این بین ما چه باید کنیم؟ 
الف: دولت محترم از تعجيل و شتاب برای خارج شدن از برجام دست بردارد و تا ابزارهای الزام را برای عهدشکنی‌های طرف مقابل خنثی نمايد.
ب: با ديپلماسی قوی دوستی و اتحاد محکمی با همسايگان ايجاد نمايد.
ج: تحت تأثير سياست‌های موذيانه دولتمردان آمريکايی دست به اقدامات عجولانه نزند، عدم معدوم ساختن هواپيمای سرنشين‌دار جاسوسی اين قوت قلب را پديدار می‌سازد که فرماندهان ما هشيارند.
د: با مديريت اقتصادی بنيان تقويت روحی مردم را پايه‌ريزی نموده و حس ميهن دوستی و ميهن پرستی را بر طبق روايت (حب الوطن من الايمان) رسول گرامی اسلام را افزايش دهد.
در پايان اگر درايت الزام را بخرج دهيم، يقين داشته باشيم آمريکا هيچگاه به تنهايی قادر به حمله به خاک ایران اسلامی ما نخواهد بود. زيرا ما برای حفظ ميهن در دفاع مقدس ثابت کرده‌ايم از هر ميل متر مربع خاکمان با چنگ و دندان دفاع خواهيم کرد. ما ايرانيان به ميهن دوستی و ناموس پرستی شهره آفاقيم.
*مشاور و روانشناس