خبر

امنیت ایران و ترکیه وابسته به یکدیگر است
معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به روابط دیرینه تجاری ایران و ترکیه و همچنین دوستی و ارتباطات نزدیک و تنگاتنگ بین تاجران دو کشور، تاکید کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای حل مشکلات حقوقی و رویه‌های سرمایه‌گذاری و تجاری دو کشور آمادگی کامل دارد.
به گزارش ایسنا، لعیا جنیدی روز چهارشنبه در دیدار «دریا اورس» سفیر ترکیه در تهران با تاکید براینکه خروج آمریکا از برجام و ایجاد اختلال در روندهای تجاری  بانکی جمهوری اسلامی ایران در جهان تنها محدود به ایران نخواهد شد، تصریح کرد: یکجانبه‌گرایی آمریکا در سطح بین‌الملل و خروج از معاهدات مهم بین‌المللی خطری بزرگ برای صلح و امنیت جهانی است چراکه این کشور رویه‌ها و نهادهای بین‌المللی که طی قرن اخیر بوجود آمده‌اند را تضعیف می‌کند. 
معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین به اوضاع خاص و پرآشوب منطقه اشاره و تاکید کرد: امنیت ایران و ترکیه در پیوند با هم و موثر بر هم است و باید هر دو کشور در راستای تامین و ارتقای امنیت تلاش و همکاری کنند. 


«دریا اورس» سفیر ترکیه نیز در این دیدار برضرورت ارتقای روابط تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه با توجه به شرایط خاص و پیچیده کنونی تاکید کرد و ادامه داد که این تحریم‌ها در واقع فقط تحریم ایران نیست بلکه تحریم کشورهای دیگر و کالا‌ها و شرکت‌های آنها هم هست
 و همچنین اعلام کرد: اراده سیاسی
 و اقتصادی آنکارا گسترش روابط همه جانبه با تهران است.