شاخص بورس همچنان بر مدار صعود

شاخص کل در بازار بورس روز یکشنبه دو هزار و 972 واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم 253 هزار و 577 واحد رسید.
براساس معاملات روز گذشته بیش از سه میلیارد و 11 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 9 هزار و 965 میلیارد ریال در 290 هزار نوبت داد و ستد شد.همچنین شاخص کل (هم وزن) با 425 واحد افزایش به 62 هزار و 304 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با 289 واحد رشد به 42 هزار و 328 واحد رسیدند.
شاخص آزاد شناور نیز با دو هزار و 819 واحد رشد به رقم 283 هزار و 226 واحد رسید، شاخص بازار اول دو هزار و 35 واحد و شاخص بازار دوم 6 هزار و 592 واحد افزایش داشتند.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با 241 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با 235 واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با 206 واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با 203 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با 197، پتروشیمی خارک (شخارک) با 164 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با 132 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.


در مقابل سرمایه‌گذاری ملی ایران (ونیکی) با 50 واحد، ایران خودرو (خودرو) با 49 واحد، سایپا (خساپا) با 45 واحد و پتروشیمی جم (جم) با 43 واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.برپایه این گزارش، نماد پلی پروپیلن جم، بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، پارس خودرو، س. صنایع شیمیایی ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه شیمیایی در معاملات صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 132 میلیون و 248 هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و 66 میلیارد ریال داد و ستد شد.
شاخص فرابورس نیز نزدیک به 60 واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و 316 واحد ثابت ماند.همچنین در این بازار یک میلیارد و 636 میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هشت هزار و 8 میلیارد ریال داد و ستد شد.
نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و پالایش نفت شیراز (شراز) و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.در مقابل اعتباری ملل (وملل)، صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا) نفت پاسارگاد (پاسارگاد) و بیمه دی (ودی) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: نرخ ارز آزاد به نیمایی نزدیک شد اذعان رسانه‌های آمریکایی و غربی به شکست سیاست‌های ترامپ بر ضد ایران نگرانی فرانسه، انگلیس و آلمان در باره خطر فروپاشی برجام سخنگوی دولت: هدف اصلاح ساختار بودجه بهبود معیشت مردم است وزارت اطلاعات: دو باند کلان مواد مخدر در ایرانشهر منهدم شدند مسکو: به‌زودی اس- 400 در کشورهای دیگر منطقه هم رویت می‌شود دو واحد بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد یادداشت لو رفته سفیر انگلیس در آمریکا ترامپ از لج اوباما از برجام خارج شد یک تحلیلگر انگلیسی: تنش با ایران، دامن رژیم‌های مستبد منطقه را می‌گیرد نگذارید این خواب آشفته تعبیر شود در جلسه هیات دولت تصویب شد؛ اختصاص 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده از سیل شاخص بورس همچنان بر مدار صعود گفتگوی تلفنی ظریف با وزیر امورخارجه نروژ ماه گرفتگی جزئی در اولین ساعات روز چهارشنبه در ایران