واکنش ترکیه به کشته شدن معاون سرکنسول آنکارا در اربیل

وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به کشته شدن معاون سرکنسول آنکارا در اربیل بیانیه‌ای منتشر کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: بعد از ظهر چهارشنبه، در نتیجه یک حمله منفور در محلی خارج از کنسولگری ترکیه در اربیل یکی از کارمندان کنسولگری به شهادت رسید. اقدامات لازم نزد مقامات محلی و مقامات عراقی برای یافتن سریع عاملان حمله ادامه دارد. برای شهید عزیزمان از خداوند رحمت طلبیده و به خانواده داغدیده و ملت عزیزمان تسلیت گفته و صبر و شکیبایی آرزو می‌کنیم.
رجب طیب اردوغان نیز در توئیتی نوشت: من این حمله خائنانه علیه افرادی که در کنسولگری ما در اربیل کار می‌کنند را محکوم می‌کنم. ما به تلاش‌هایمان در کنار مقامات عراقی و محلی ادامه می‌دهیم تا اطمینان حاصل شود که عامل این حمله به سرعت شناسایی شوند.
ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه هم در توئیتر خود نوشت که به عاملان این حمله منفور و خائنانه پاسخ لازم داده خواهد شد.


در پی حمله مسلحانه به یک رستوران که کارمندان کنسولگری ترکیه در شهر اربیل درحال صرف غذا در آن بودند، معاون سرکنسول آنکارا کشته شد.
به گفته صاحب رستوران، پس از ورود کارکنان کنسولگری به داخل رستوران، دو مهاجم مسلح که لباس غیرنظامی بر تن داشتند، سلاح‌های خود را به طور مستقیم به سوی کارمندان هدف گرفته و تیراندازی کردند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد: ایجاد 988 هزار فرصت شغلی برای امسال افزایش مخالفت با سیاست‌های ترامپ درخواست نمایندگان آمریکا برای بازگشت به برجام «مهاجر 6» به ناوگان پهپادی ارتش پیوست دلار در آستانه ورود به کانال 10 هزار تومان سکه به زیر 4 میلیون تومان رسید وزیر خارجه روسیه: تاکنون چندین میلیون دلار از طریق اینستکس مبادله انجام شده است وزیر امور خارجه در گفتگو با "بی‌بی‌سی": ما بالاخره نفت مان را خواهیم فروخت اما شرافتمان را هرگز نمی فروشیم آغاز برداشت برنج از شالیزارهای مازندران با حکم رهبر انقلاب اسلامی انجام شد؛ انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس آمادگی انصارالله برای برقراری صلح در یمن انتقاد تند گروههای اسلامی مردم نهاد مالزی از حکومت سعودی تحلیل سیاسی هفته در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ آیین نامه اجرایی قانون تاسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی تصویب شد رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: 10 هزار کلاس تا ماه مهر تحویل آموزش و پرورش می‌شود آغاز اجرای طرح «تابستانه کتاب » با 25 درصد تخفیف واکنش ترکیه به کشته شدن معاون سرکنسول آنکارا در اربیل یادداشت رئیس کل بانک مرکزی در خصوص تحولات اخیر بازار ارز رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد