تبادل نفتکش‌ها آبروی انگلیس را می‌برد

وزیر امور خارجه انگلیس طرحی مبنی بر آزادی کشتی‌ حامل سوخت ایران در ازای آزادی نفتکش انگلیسی توقیف‌شده توسط ایران را ردکرد. دومینیک راب در اینباره گفته است: این یک تبادل نیست. موضوع نوعی مبادله پایاپای نبوده بلکه قانون بین‌المللی و حمایت از قوانین سامانه قانونی بین‌المللی است و این چیزی است که ما بر سر آن پافشاری خواهیم کرد.
اقدام انگلیس در رد تبادل کشتی‌های توقیفی میان ایران و انگلستان به این دلیل است که اگر چنین تبادلی صورت می‌گرفت قطعا یک‌عقب‌نشینی از سوی انگلیس به شمار می‌آمد و یک بی اعتباری و بی حیثیتی برای بریتانیا بود. از همین روست که این کشور نباید پیشنهاد ایران را برای تبادل مورد توجه قرار می‌داد، اما به نظر نمی‌رسد این تنش برای طولانی مدت تداوم داشته باشد. به هر حال انگلیس نمی‌تواند از یک طرف مدام بگوید خواهان حفظ برجام است و از سویی سیاست‌های منطبق برخواست ترامپ را در پیش بگیرد. این سیاست متناقضی است که انگلیس بهتر است آن را حل کند.
البته که قطعا رد تبادل نفتکش‌ها از سوی انگلیس می‌تواند نشانه‌ای از سیاست معاندانه و ستیزه جویانه این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران باشد اما در مجموع به نظر نمی‌رسد انگلیسی‌ها به دنبال تنش بیشتر در روابط شان با ایران باشند. آن‌ها می‌خواهند موضوع نفتکش‌ها را از حساسیت بزدایند و در فضای دیگری این موضوع را حل و فصل کنند اما حل و فصل این موضوع به معنای مبادله نفتکش‌ها با ایران نیست.
سایر اخبار این روزنامه
تبادل نفتکش‌ها آبروی انگلیس را می‌برد آفتاب یزد _ رضا بردستانی: حوالی ساعت 10:30 صبح روز سه شنبه 7 خرداد 1398 در واحد شماره 2701 برج آرمیتا در سعادت آباد تهران، پنج گلوله‌ای که از یک قبضه کلت کمری شلیک شد، محمد علی نجفی و خصوصی ترین مسائل شهردار اسبق تهران را به صدر اخبار رسانه‌های کشور آورد. >سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد پر فیشر جای خود را در ساز و کار مالی معروف به اینستکس به برند اِربل، سفیر پیشین آلمان در ایران (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳) داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گفته می‌شود دلیل این جایگزینی اشراف برند اربل به مسائل منطقه است. تاثیر بازی‌ها در نحوه زندگی اگر خلبان، آقا هم بود این حرف‌ها را می‌زدید؟ چرایی رد پیشنهاد ظریف توسط آمریکا طرف مقابل از خدا می‌خواهد در انتخابات شرکت نکنیم لب تاپ هم کالای لاکچری شد! کاهش قیمت ارزو افزایش مجدد قیمت مسکن! ویژه‌خواری در کف خیابان! اصلاح‌طلبان به‌اندازه وسع‌شان به مردم وعده دهند حکایت رپرتاژ تلویزیون و گوشت گربه! آمانو ترور شد؟ استقلال حزبی در تعامل با اصلاح طلبان اولویت ماست اگر خلبان، آقا هم بود این حرف‌ها را می‌زدید؟ تقسیم عادلانه منابع فرهنگ لاکچری بازی