تاثیر بازی‌ها در نحوه زندگی

امروزه با ورود به هزاره‌ی سوم وتغییر ساختار زندگی و گذر از دوران سنتی به دوران مدرنیته جامعه ما تبدیل به یک جامعه‌ی نیمه صنعتی و نیمه سنتی شده است، بیش‌تر خانواده‌ها تک فرزندی هستند و چون معمولا پدر و مادر هر دو شاغل اند، زمان لازم برای رسیدگی به فرزندان خود را ندارند. همچنین به دلیل نگرانی و احساس نا امنی از جو موجود در جامعه اجازه‌ی حضور فرزندانشان را به کوچه و خیابان برای بازی با بچه‌های هم سن و سالشان نمی‌دهند به همین دلیل بچه‌ها مجبور به بازی، تنهایی در خانه هستند و این موضوع زمینه را برای بازی‌های رایانه‌ای در خانه فراهم می‌کند. بازی‌ها یک روند روبه رشد دارند، قسمتی از بازی‌ها فقط جنبه‌های سرگرمی دارند مثل بازی نوزادان با جغجغه، این بازی‌ها هیچ هدفی ندارند و صرفا جهت سرگرمی انجام می‌شود. نوع دیگری از بازی‌ها هستند که سمبلیک و نوستالوژی‌اند مثل عروسک بازی دختران یا معلم بازی بچه‌ها. این بازی‌ها از زمان قدیم انجام می‌شده و به نوعی تجربه‌ی زندگی در قالب بازی است، قسمت دیگری از بازی‌ها هستند که به عنوان بازی قائده دار مطرح می‌شوند؛ مثل بازی لی لی یا وسطی که به ورزش ختم می‌شوند.
بچه‌ها در زمان قدیم زندگی را در قالب بازی تجربه می‌کردند، جامعه ما چون استانداردهای یک جامعه‌ی صنعتی را ندارد، پدرها معمولا دو شیفت کار می‌کنند، در این شرایط توانایی بازی با کودکانشان را ندارند و همچنین در جوامع سنتی چون معمولا مادران کار نمی‌کردند بیش‌تر زمان برای رسیدن به فرزندانشان داشتند. این شرایط در جوامع امروزی تغییر کرده به نحوی که زمینه برای بازی‌های رایانه‌ای کودکان به خوبی فراهم است و پدران و مادران هم از این نوع سرگرمی بچه‌ها راضی هستند. پدران و مادران باید به این نکته توجه داشته‌باشند که بازی‌های رایانه‌ای کودکان باید دارای استانداردهای لازم باشد یعنی رشد شخصیتی، عاطفی و همچنین اجتماعی بچه‌ها در آن لحاظ شده باشد و چون این بازی‌ها از نظر پزشکی در بسیاری از موارد مضر هستند، تحرک بچه‌ها را از بین می‌برند و در بینایی بچه‌ها تاثیر نامناسبی دارند و تمرکز بچه‌ها رانسبت به مسائل دیگر مثل درس خواندن از بین برده و همچنین روحیه‌ی فردگرایی را در آن‌ها افزایش می‌دهند. به همین دلیل این گونه بازی‌ها باید تحت نظارت خانواده‌ها انجام شود.
بچه‌هایی که در زمان قدیم و با آن سبک بازی‌ها بزرگ شده‌اند بسیار اجتماعی و مسئولیت پذیر بودند و روحیه‌ای کاملا سازگار داشتند، ولی بچه‌های این دوره که با بازی‌های رایانه‌ای بزرگ می‌شوند بسیار فرد گرا، بی‌مسئولیت و خشن هستند. با این‌که این موضوع به عوامل دیگری نیز بستگی دارد اما تاثیر بازی‌های رایانه‌ای را هم نمی‌توان انکار کرد. خانواده‌ها برای درست زندگی کردن نیاز به آموزش دارند چون درست زندگی کردن یک مسئله‌ی غریزی یا سرشتی و ژنتیکی نیست و کاملا اکتسابی و آموختنی است. بازی‌ها در این زمینه به شدت می‌توانند تاثیر گذار باشند، بنابر این در این اصل تکنولوژی بازی‌ها و سرگرمی‌های کودکان را نباید دست کم گرفت.
سایر اخبار این روزنامه
تبادل نفتکش‌ها آبروی انگلیس را می‌برد آفتاب یزد _ رضا بردستانی: حوالی ساعت 10:30 صبح روز سه شنبه 7 خرداد 1398 در واحد شماره 2701 برج آرمیتا در سعادت آباد تهران، پنج گلوله‌ای که از یک قبضه کلت کمری شلیک شد، محمد علی نجفی و خصوصی ترین مسائل شهردار اسبق تهران را به صدر اخبار رسانه‌های کشور آورد. >سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد پر فیشر جای خود را در ساز و کار مالی معروف به اینستکس به برند اِربل، سفیر پیشین آلمان در ایران (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳) داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گفته می‌شود دلیل این جایگزینی اشراف برند اربل به مسائل منطقه است. تاثیر بازی‌ها در نحوه زندگی اگر خلبان، آقا هم بود این حرف‌ها را می‌زدید؟ چرایی رد پیشنهاد ظریف توسط آمریکا طرف مقابل از خدا می‌خواهد در انتخابات شرکت نکنیم لب تاپ هم کالای لاکچری شد! کاهش قیمت ارزو افزایش مجدد قیمت مسکن! ویژه‌خواری در کف خیابان! اصلاح‌طلبان به‌اندازه وسع‌شان به مردم وعده دهند حکایت رپرتاژ تلویزیون و گوشت گربه! آمانو ترور شد؟ استقلال حزبی در تعامل با اصلاح طلبان اولویت ماست اگر خلبان، آقا هم بود این حرف‌ها را می‌زدید؟ تقسیم عادلانه منابع فرهنگ لاکچری بازی