اولین مرکز خدمات دریافت و اهدای خون داوطلبانه افتتاح شد

اولین مرکز انتقال خون داوطلبانه با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان انتقال خون و رئیس مجمع خیرین انتقال خون کشور به شکل پایلوت در شهر تهران افتتاح شد.
دکتر علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم رونمایی از اولین مرکز انتقال خون داوطلبانه گفت: اساس کار در جمعیت هلال احمر فعالیت‌های داوطلبانه است و اهدای خون هم یکی از فعالیت‌های 100 درصد داوطلبانه است که مردم شریف در نقاط مختلف برای کمک به بیماران و مصدومان انجام می‌دهند.
وی افزود: در روز جهانی اهدای خون، براساس وظیفه جمعیت هلال احمر و با کمک مجمع خیرین انتقال خون، کانون اهداکنندگان و سازمان انتقال خون، اولین مرکز انتقال خون داوطلبانه به شکل پایلوت افتتاح شد تا با تامین نیروی انسانی لازم در حوزه دریافت خون از میان دانشجویان داوطلب علوم پزشکی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی که آموزش‌های لازم را فراگرفتند، کار داوطلبانه انتقال خون را در سطح پرسنلی و افراد مختلف پیگیری کنیم.
دکتر پیوندی با بیان اینکه به جز این مرکز، سه مرکز دیگر نیز در سطح تهران فعالیت دارند، افزود: سعی می‌کنیم این مراکز را با همکاری سازمان انتقال خون و مجمع خیرین انتقال خون در سطح شهرهای کشور گسترش دهیم تا با این اقدام، افراد بیشتری در امر اهدای خون که بیماران و مصدومان در شرایط بحرانی به آن نیاز دارند، سهیم شوند.


رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: اهدای خون کاری کاملا داوطلبانه است چراکه خون به شکل مصنوعی تولید نمی‌شود بنابراین باید از مردم شریف که همیشه پای کار فعالیت‌های داوطلبانه هستند کمک بگیریم و از طرفی باید شرایط اهدای خون را تسهیل کنیم.
دکتر پیوندی ابراز امیدواری کرد که افتتاح این مرکز شروع خوبی برای افزایش تعداد خون دهندگان و ترویج فرهنگ داوطلبی و ایثار باشد.
به گفته وی داوطلبان می‌توانند براساس تمایل و رشته تحصیلی خود به سازمان داوطلبان هلال احمر مراجعه کنند و به منظور حفظ حرمت و سلامت اهدا‌کننده خون، آموزش‌های لازم را فراگیرند و سپس به شکل داوطلبانه به چهار مرکز موجود در تهران مراجعه و با نظارت سازمان انتقال خون در این حوزه فعالیت کنند‌.
رئیس جمعیت و رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در این مراسم و به مناسبت سالروز اهدای خون، خون خود را اهدا کردند.
این مرکز خدمات دریافت و اهدای خون داوطلبانه در راستای امضای تفاهم نامه همکاری‌های مشترک جمعیت هلال احمر و سازمان انتقال خون کشور برای بهره گیری مشترک هر دو سازمان، در قالب مباحث آموزشی و پژوهشی، همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی، اشتراک‌گذاری منابع انسانی و بهره وری از منافع در سطح ملی به ویژه در زمان بحران افتتاح و راه‌اندازی شده است.
سایر اخبار این روزنامه