اخبـــــار



ارجاع سؤالات مجمع درباره CFT
به بخش‌های اقتصادی و حقوقی دولت



معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: دولت تا قبل از زمان تعیین شده از سوی FATF  به سؤالات مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخ خواهد داد و مجمع نیز باید تا قبل از این زمان درباره لوایح اظهارنظر کند. لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری درباره آخرین وضعیت ۹ سؤال ارجاع شده از سوی مجمع تشخیص به دولت به خبرآنلاین گفت: این سؤالات به بخش‌های اقتصادی و حقوقی دولت بویژه حوزه بانکی ارجاع شده است که منتظر پاسخ آنها هستیم. معاون حقوقی رئیس‌‌جمهوری با اشاره به تمدید مهلت دوباره به ایران از سوی FATF و اعمال دو اقدام مقابله‌ای دیگر علیه ایران، گفت: مبانی پاسخ به سؤالات آماده شده است و دولت حتماً قبل از پایان مهلت تعیین شده  پاسخ‌ها را به مجمع ارسال خواهد کرد. او همچنین گفت: به طور قطع مجمع نیز تا زمان تعیین شده درباره لوایح پالرمو و CFT اظهارنظر خواهد کرد. مجمع تشخیص مصلحت نظام ماه گذشته تصمیم‌گیری درباره سرنوشت لوایح مرتبط با FATF را منوط به پاسخگویی سؤالاتی در همین رابطه توسط دولت کرده بود. با وجود اینکه فضای کلی مجمع در ابتدای بررسی این لوایح مثبت به نظر می‌رسید اما شدت گرفتن یکباره تحریم‌های ایران از سوی امریکا فضای مجمع را علیه لوایح پالرمو و CFT منفی کرد. مدتی قبل نیز برای چندمین بار گروه اقدام ویژه مالی برای ایران یک مهلت چهارماهه در نظر گرفت تا درباره توصیه‌های FATF و الحاق به دو کنوانسیون بین‌المللی پالرمو و CFT تصمیم‌گیری کند با این تفاوت که در آخرین بیانیه گروه اقدام ویژه مالی در کنار مهلت چهارماهه موضوع تشدید نظارت‌ها بر ایران نیز مطرح شده است که هیچ بعید نیست ایران بار دیگر به لیست سیاه بازگردد.


لاریجانی خواستار تسریع در ارسال لایحه منع خشونت علیه زنان به مجلس شد

رئیس سازمان بهزیستی و معاونان او دیروز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.به گزارش ایسنا، لاریجانی پس از استماع گزارش رئیس سازمان بهزیستی با قدردانی از اقدامات این سازمان در حمایت از ایتام و افراد کم توان جسمی گفت: شفاف سازی در عملکرد سازمان بهزیستی باعث می‌شود اعتماد مردم به این دستگاه افزایش یابد. لاریجانی همچنین در مورد کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست گفت: در سپردن این کودکان به خانواده‌ها باید دقت‌های لازم از نظر فرهنگی، تدین، سلامت روانی و توان مالی خانواده‌ها صورت گیرد. وی همچنین به موضوع خشونت علیه زنان اشاره و تصریح کرد: لازم است لایحه مبارزه با خشونت علیه زنان هر چه سریع‌تر به مجلس ارائه شود تا در اسرع وقت تصویب و تبدیل به قانون شود که بنا به گفته رئیس محترم قوه قضائیه، ظرف یکی دو هفته آینده این کار انجام خواهد شد.
لاریجانی با اشاره به گسترش خانه‌های سالمندان در کشور گفت: اگر چه ممکن است خانه سالمندان به تعداد محدود مورد نیاز باشد ولی بهتر است به خانواده‌ها برای پرستاری از سالخوردگان آنها کمک شود.در این جلسه قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی از تلاش برای اصلاح قانون فرزندخواندگی و تسهیل آن خبر داد. رئیس سازمان بهزیستی از رئیس مجلس شورای اسلامی خواست در بحث تخصیص بودجه این سازمان، ساماندهی خیریه‌ها، اصلاح قانون زکات و افزایش اعتبارات برای توانمندسازی افراد تحت پوشش مساعدت داشته باشد.