خجسته خبر داد وجود ۱۴۰هزار تن ذرت آلوده وارداتی در انبارهای خوزستان

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: ۱۴۰هزار تن ذرت آلوده وارداتی در خوزستان از سال گذشته در انبارها مانده که باید به سرعت تعیین‌تکلیف شوند.
امیر خجسته در گفت‏وگو با خانه ملت با اشاره به سفر برخی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به استان خوزستان و بازید از بندر امام خمینی(ره) این استان، گفت: به‌منظور انجام وظیفه ذاتی کمیسیون مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی، بررسی‌ وضعیت واردات و صادرات کالاهای مختلف به‌ویژه کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) خوزستان را مدنظر قرار داده‌ایم که واردات و توزیع کالاهای اساسی در اولویت بررسی‌ها قرار دارند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با یادآوری سال گذشته اینکه با توجه به شدت تحریم‌ها در سال جاری بودجه ۱۴ میلیارد دلاری برای تهیه کالاهای اساسی پیش‌بینی شده است، ادامه داد: براساس گزارش‌های دریافتی ۱۰هزار شرکت، واردکننده کالای اساسی هستند که براساس حسابرسی یک هزار و ۷۵۰ شرکت صورت‌ حساب‌های مالی خوبی نداشته و برای ۳۶۵ شرکت نیز ۷۰ روز زمان یا مهلت در نظر گرفته شده تا کالای اساسی وارد کنند.
وی با بیان اینکه از دولت خواسته‌ با نظارت دقیق بر واردات کالاهای اساسی، این کالاها را به‌موقع به دست مردم رسانند، افزود: بودجه ۱۴میلیارد دلاری برای تهیه کالای اساسی طی سال جاری پیش‌بینی شده اما طبق بررسی‌ها، این کالاها به‌‌درستی به دست مردم نرسیده لذا شرکت‌های مربوطه باید در این زمینه پاسخگو باشند.


به گفته خجسته، اکنون رئیس‌جمهوری 4 وزارتخانه را مامور کرده تا به بحث کالاهای اساسی و دارو ورود کنند و مانع رانت برخی افراد شوند چراکه رانت‌خواران مانع رسیدن کالاهای اساسی به دست مردم شده‌اند.
این نماینده مجلس از بازدید اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس از بخش‌های مختلف بندر امام خمینی(ره) استان خوزستان، خبر داد و گفت: تمامی شرکت‌های واردکننده کالاهای اساسی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند تک به تک مورد بررسی قرار می‌گیرند.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس ادامه داد: سال گذشته ۷۵درصد کالاهای اساسی از طریق بندر امام(ره) وارد کشور شده است به همین دلیل از تمامی کارکنان این منطقه تقدیر کنم.
خجسته خبر داد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 5 الی 6 میلیون تن بار در بندر امام سجاد(ع) تخلیه شده، درحالی که سال گذشته این میزان 3میلیون تن بود، بنابراین رشد قابل‌توجهی اتفاق افتاده است و دیگر نگرانی بابت ورود کالای اساسی به کشور وجود ندارد چراکه با رشد حدود ۲۸ درصدی مواجه هستیم.
تمامی حقوق و مطالبات مردم از چنگال سودجویان بیرون کشیده می‎شود
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تاکید براینکه شرکت‌های واردکننده باید به شتاب رساندن کالا به دست مردم بیفزایند، اظهار کرد: تمامی حقوق و مطالبات مردم از چنگال سودجویان بیرون کشیده می‎شود چراکه دستگاه‌های نظارتی به وظیفه نظارتی خود شتاب بیشتری داده‌اند.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ۱۴۰هزار تُن ذرت آلوده از سال گذشته در خوزستان باقی مانده و این ناشی از ضعف وزارتخانه‌ها است، مطرح کرد: ذرت‎های آلوده و کالاهای رسوب شده باید هرچه سریع‏تر تعیین‌تکلیف شوند چراکه بی‌دلیل فضای انبارها را اشغال کرده‌اند.
8هزار تُن میلگرد با ارز دولتی وارد کشور و در خوزستان دپو شده!
خجسته همچنین با بیان اینکه 8هزار تُن میلگرد با ارز دولتی وارد کشور و در خوزستان دپو شده که هرچه سریع‏تر باید تعیین‌تکلیف شوند، تاکید کرد: دولت، مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به صورت جدی برای بررسی ورود کالاهای اساسی و تعیین تکلیف کالاهایی که با ارز دولتی وارد شده در صحنه حاضر است.
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار کرد: بازدید از تمامی بنادر استان خوزستان در دستور کار سفر کمیسیون به این استان قرار دارد و با توجه به اینکه جزئیات تمامی واردات‌ها و صادرات‌ها را در اختیار داریم آن‌ها را با مشاهدات خود مطابقت خواهیم داد.
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی نیروی انتظامی ضرب و شتم «حامد زمانی» را تکذیب کرد همه جنجال‌های یک خواننده پاپ علیرضا صدقی بلای نخبگانِ میان‌مایه «ابتکار» از ریشه‌های ظهور و تحرکات جبهه تندرو در صحنه سیاسی کشور گزارش می‌دهد ناپایداری پایداری‌‌چی‌ها «‌ابتکار» دومین دور مناظرات انتخاباتی دموکرات‌ها را بررسی می‌کند چالش دموکرات‌ها برای عبور از سد ترامپ انتقادها به مخالفت جامعه پزشکان با طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی بالا گرفت «ابتکار» از چهارمین تماس تلفنی ماکرون با روحانی گزارش می‌دهد تلاش تلفنی برای حفظ برجام بودجه صداوسیما پرداخت شد «ابتکار» اثرات حذف صفر از پول ملی را بررسی می‌کند ریزش صفرها از پول ملی ظریف در حاشیه جلسه هیئت دولت: هیچ ابایی از مذاکره نداریم کدخدایی: اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات انتخاب شدند واشنگتن پست گزارش داد موافقت ترامپ با تمدید معافیت هسته‌ای ایران خجسته خبر داد وجود ۱۴۰هزار تن ذرت آلوده وارداتی در انبارهای خوزستان سیاست دوپهلو و موازنه منفی ترامپ