غیبت وزیر صمت در جلسه مهم اقتصادی به یک دلیل عجیب !

حمیدی - اگرچه طبق اعلام قبلی قرار بود جلسه عصر دیروز شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در مشهد برگزار شود، اما «رضا رحمانی» در این جلسه حضور نیافت و قائم مقام او نماینده وزارتخانه بود. به گزارش خراسان، فعالان اقتصادی خراسان رضوی خود را آماده کرده بودند تا در جلسه با وزیر صمت دغدغه مهم خود را در حوزه های صنعت، معدن و تجارت مطرح  و از وزارتخانه مربوط حل مشکلات موجود را مطالبه کنند، اما غیبت رحمانی حاضران در جلسه را ناامید کرد. این که وزیر صنعت، معدن و تجارت به دلیل تاخیر یا مشکل در هماهنگی پرواز نتوانست خود را به این جلسه مهم اقتصادی برساند دلیل عجیب غیبت وزیر اعلام شد، دلیلی که با این کنایه حاضران در جلسه نیز همراه بود که:«اگر وزیر خودش می‌خواست می‌آمد». هرچند بر اساس اعلام سازمان صمت استان، رحمانی شب گذشته وارد مشهد شد، اما غیبت او در جلسه مهم شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، انتقاداتی را به همراه داشت. اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس که طبق قول قبلی برای حضور در این جلسه خود را به مشهد رساندند از جمله منتقدان این موضوع بودند و رئیس این کمیسیون گفت : آقای وزیر، کار بدی کرد که در این نشست حضور پیدا نکرد، این که گفته می شود پرواز هماهنگ نشد، درست نیست چون اگر وزیر خودش می‌خواست می‌آمد.
آقای همتی خودش یک بار بخشنامه های صادره را خوانده است؟
«عزیز اکبریان» همچنین با انتقاد از دستورالعمل‌های ارزی بانک مرکزی گفت: تمام این بخشنامه‌ها باهم متناقض است از این رو ما از قائم‌مقام وزیر صنایع در امور بازرگانی می‌خواهیم در بحث صادرات و واردات به جنگ بانک مرکزی برود ما هم در خدمت شما هستیم و کمکتان می‌کنیم. اکبریان تصریح کرد : بخشنامه‌هایی که بانک مرکزی ابلاغ می‌کند راهی جز صادرات از طریق کارت‌های بازرگانی باطل‌شده برای صادرکنندگان نمی‌گذارد، بنده از آقای دکتر همتی سوال می‌کنم آیا بخشنامه‌هایی را که صادر می‌کند، یک‌بار خودش کامل خوانده است؟
هشدار رزم حسینی از احتمال بروز رانت  در محیط زیست
در این جلسه، همچنین استاندار خراسان رضوی بابیان این که در شرایط جنگ اقتصادی باید اختیارات بیشتری به استان‌ها واگذار شود، افزود: باید اختیار سپرده‌های بانکی داخل استان‌ها به استان واگذار شود نه این که در تهران هیئت‌مدیره بانک‌ها برای آن تصمیم‌ بگیرند،  علاوه بر این ما تقاضا داریم مجلس شورای اسلامی قوانین مزاحم را از سر راه بردارد. «علیرضا رزم حسینی» همچنین به آیین‌نامه سازمان محیط‌زیست انتقاد جدی کرد و گفت: این که طبق ماده 2 آیین‌نامه این سازمان استان‌ها صلاحیت ارزیابی زیست ‌محیطی را ندارند و این که ارزیابی‌ها به دو سه شرکت در تهران که باهم خواهر و برادر هستند واگذارشده، چیزی جز رانت و فساد نیست و ما انتظار داریم رئیس سازمان محیط‌زیست این ماده از آیین‌نامه را اصلاح کند. «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز بابیان این که حال و روز صنعت کشور خوش نیست، اظهار کرد: طبق مطالعات انجام‌شده نرخ رشد اقتصادی کشور بدون نفت  منفی 2.4 است و این وضعیت در حوزه صنعت منفی 6.5 درصد است.