هشدار مقامات عراقی به تحرکات اسرائیل به حملات خود ادامه دهید، ایران هم وارد خواهد شد

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا فاش کرد که رژیم صهیونیستی روزهای گذشته چندین بار به انبار تسلیحات و زاغه‌ها مهمات در عراق حمله کرده است.
این روزنامه با اشاره به اینکه حملات رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های تسلیحاتی در عراق برای اولین‌بار طی چهار دهه اخیر انجام می‌شود، گزارش داد که این تجاوزات می‌تواند باعث بی‌ثباتی عراق شده و این کشور را هر چه بیشتر در مناقشات بین آمریکا و ایران درگیر کند.
بعد از رخ دادن این حملات، «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق در اظهاراتی گفت:‌ «عراق قصد ندارد ناچارا وارد یک درگیری نظامی شود». مقام‌های نظامی عراق نیز هرگونه اقدام خارجی برای ناامن کردن این کشور را محکوم کرده‌اند.
به گزارش ایلنا، مقام‌های اسرائیلی هنوز دراین‌باره اظهارنظری نکرده‌اند. با این وجود بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چند روز قبل در جریان سفر به کی‌یف طی اظهاراتی بی‌اساس مدعی شده بود که اسرائیل در هر جایی که بتواند، منافع ایران را هدف قرار خواهد داد.


در همین راستا و در حالی که برخی از ناظران معتقدند که این اقدام رژیم صهیونیستی می‌تواند تبعات و پیامدهایی در منطقه داشته باشد، نوری المالکی نخست وزیر اسبق عراقو رئیس ائتلاف دولت قانون این کشور اعلام کرد که اگر رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن عراق ادامه دهد، این کشور به میدان جنگی تبدیل خواهد شد که بیش از یک کشور از جمله ایران در آن شرکت خواهند کرد.
رئیس دفتر نوری مالکی به نقل از وی در توئیتر خود نوشت: اگر ثابت شود که اسرائیل در عملیات‌های اخیر دست دارد، عراق با قدرت پاسخ خواهد داد. بر اساس این گزارش، پیش از این ابومهدی مهندس، معاون الحشد الشعبی عراق گفته بود که آمریکا مسئول اول و آخر حملات اخیر به عراق است.
به گزارش ایسنا، اخیرا مواضع وابسته به حشد شعبی چندین بار هدف حملات و انفجارهایی قرار گرفته است. همچنین حشد شعبی عراق اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی‌اش توانست است هواپیمای به پرواز در آمده بر فراز مقر تیپ ۱۲ حشد در کمربند امنیتی بغداد را هدف قرار دهد. پیش از این نیز عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور هرگونه هواپیماهای جنگی را که حریم هوایی عراق را نقض کنند، سرنگون خواهد کرد.
وی همچنین دستور آغاز تحقیقاتی جامع با مشارکت تمامی طرف‌های مسئول برای بررسی انفجار انبارهای سلاح در اردوگاه الصقر و ارائه گزارشی در‌خصوص آن حداکثر تا یک هفته داد.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است: ما علیه ایران در عراق و در اماکن دیگری از جمله در خاک سوریه فعالیت می‌کنیم. ایران کشوری است که ایده تخریب اسرائیل را دنبال می‌کند و هدف آن فعالیت علیه ما است. نتانیاهو گفت: ما در عراق چه لازم باشد یا نباشد، فعالیت می‌کنیم و ما در جبهه‌های مختلفی علیه هر کشوری که خواهان از بین بردن ما باشد، فعالیت می‌کنیم. از سوی دیگر ‌خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که مقام‌های آمریکایی مسئولیت رژیم صهیونیستی در حمله علیه یک انبار تسلیحاتی در عراق را تایید کرده‌اند. این خبرگزاری نوشته است: دو مقام آمریکایی که نام‌شان فاش نشده است، اعلام کردند که اسرائیل در ماه ژوئیه حمله‌ای را به یک انبار تسلیحاتی در عراق انجام داده است.
سایر اخبار این روزنامه
«عصر جدید» برنده‌هایش را شناخت کشمکشی به نام مسابقه استعدادیابی! محمدعلی وکیلی برچیده شدن فساد نیازمند توافق اجتماعی آیا بسته پیشنهادی ماکرون ایران را راضی می‌کند؟ نجات برجام در ایستگاه پاریس «ابتکار» معضلات نظام مدیریتی در اقتصاد را بررسی می‌کند مدیران اشتباهی در ساختارهای معیوب آیا لایحه حمایت از حیوانات به صحن سبز مجلس می‌رسد؟ تسامح قانون در برابر سگ‌کشی هشدار مقامات عراقی به تحرکات اسرائیل به حملات خود ادامه دهید، ایران هم وارد خواهد شد جامعه ایران تاب اقدامات رادیکال را ندارد نامحرم پنداری مردم، سد راه مبارزه با فساد زندگی سیاسی آیت‌الله جوادی آملی مرور شد بغض مفسر معتدل وزیر اطلاعات: اسرائیل‌ امروز توان مقابله با ایران را ندارد آیت‌الله غرویان: اختلاف‌ها، اختلاف طلبگی نیست عارف: بخش‌هایی از اصولگرایان اعتقاد جدی به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ندارند چالش اساسی آینده اقتصاد سیاسی عربستان وزیر بهداشت: کمبود داروهای اساسی نداریم