عارف: بخش‌هایی از اصولگرایان اعتقاد جدی به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ندارند

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه بخش‌هایی از اصولگرایان اعتقاد جدی به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ندارند، تاکید کرد: گفتمان اصلاح‌طلبی به جد اعتقاد دارد که نباید خود را قیم مردم بدانیم و برای آنها تصمیم بگیریم اما جریان رقیب چنین اعتقادی ندارد.
به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف در جمع اعضای شاخه جوانان جامعه اسلامی مهندسین در سلسله نشست‌های «بررسی آینده گفتمان‌های سیاسی در نظام جمهوری اسلامی ایران» با بیان اینکه برگزاری این نشست‌ها در یک فضای صمیمی می‌تواند در پرداختن به چالش‌های مهم کشور و رسیدن به راهکارها و راه‌حل‌های اجماعی موثر باشد بر ضرورت تداوم اینگونه نشست‌ها در سه سطح درون تشکیلات، درون تشکل‌های همسو و نیز در میان جریانات داخل نظام تاکید کرد. وی ادامه داد: در آغازین ماه‌های دهه پنجم انقلاب قرار داریم و با چالش‌های جدی بیرونی و درونی یعنی تحمیل تحریم‌های ظالمانه و جنگ تمام‌ عیار اقتصادی و نیز ناکارآمدی در بخش‌هایی از حاکمیت و امور اجریی در پاسخ به مطالبات مردم و عدم پاسخ‌گویی و تحقق آرمان‌های نظام در ساختار اداری کشور روبه‌رو هستیم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم آسیب‌شناسی چهار دهه گذشته که آن را الزام حیاتی برای ادامه راه انقلاب و رشد و تعالی کشور دانست، تاکید و اظهار کرد: به نظر من در مقطع فعلی شاید مهم‌ترین کار تحلیل دقیق و آسیب‌‌شناسانه واقعی از عملکردها و رفتارها به خصوص در جریانات سیاسی در دو مقطع قبل از پیروزی انقلاب و چهار دهه اول بعد از پیروزی انقلاب باشد، برای ادامه راه و برای اینکه بتوانیم در پاسخ به مطالبات مردم و رشد و تعالی کشور بهتر جلو برویم، نیاز به این آسیب‌شناسی داریم. عارف افزود: رمز موفقیت و پیروزی از سال ۴۲ تا سال ۵۷ وحدت فرماندهی راهبردی، انسجام و همبستگی مردم و همراهی مردم با رهبری انقلاب بود. عارف در پاسخ به سوالی درخصوص استفاده افراد از مزیت‌های فعالیت جبهه‌ای و پایبند نبودن به الزامات فعالیت جبهه‌ای خاطرنشان کرد: این یک واقعیت است که متاسفانه عده‌ای از منافع فعالیت جبهه‌ای استفاده می‌کنند و در بزنگاه‌ها هیچ‌گونه پایبندی به مرام و مسلکی ندارند. نمونه‌اش را در انتخابات مجلس دهم و لیست امید دیده‌ایم. عکس یادگاری با ما می‌گرفتند ولی در مجلس به گونه‌ای دیگر رفتار کردند برای حل این معضل هیچ راهی جز تشکیل احزاب فراگیر نداریم.
وی در پاسخ به سوالی درباره لزوم تشکیل مجلس سطح دوم در کشور ابراز کرد: با تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا تصور می‌شد دیگر پیگیری امور محلی به نمایندگان شوراها سپرده شود و نماینده مجلس در سطح ملی پیگیر اهداف کلان‌تری باشد اما متاسفانه کماکان در مجلس شاهدیم مطالبات محلی پیگیری می‌شود. تشکیل مجلس دوم و بالادست در صورت تایید، ضرورت آنکه به نظر می‌رسد مورد تایید بخش‌هایی از نخبگان و سیاستمداران است نیاز به اصلاح قانون اساسی دارد.
سایر اخبار این روزنامه
«عصر جدید» برنده‌هایش را شناخت کشمکشی به نام مسابقه استعدادیابی! محمدعلی وکیلی برچیده شدن فساد نیازمند توافق اجتماعی آیا بسته پیشنهادی ماکرون ایران را راضی می‌کند؟ نجات برجام در ایستگاه پاریس «ابتکار» معضلات نظام مدیریتی در اقتصاد را بررسی می‌کند مدیران اشتباهی در ساختارهای معیوب آیا لایحه حمایت از حیوانات به صحن سبز مجلس می‌رسد؟ تسامح قانون در برابر سگ‌کشی هشدار مقامات عراقی به تحرکات اسرائیل به حملات خود ادامه دهید، ایران هم وارد خواهد شد جامعه ایران تاب اقدامات رادیکال را ندارد نامحرم پنداری مردم، سد راه مبارزه با فساد زندگی سیاسی آیت‌الله جوادی آملی مرور شد بغض مفسر معتدل وزیر اطلاعات: اسرائیل‌ امروز توان مقابله با ایران را ندارد آیت‌الله غرویان: اختلاف‌ها، اختلاف طلبگی نیست عارف: بخش‌هایی از اصولگرایان اعتقاد جدی به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ندارند چالش اساسی آینده اقتصاد سیاسی عربستان وزیر بهداشت: کمبود داروهای اساسی نداریم