وزیر اطلاعات: در جاهایی جاسوس کشف کردیم که مسئولان دچار شگفتی شدند

وزیر اطلاعات گفت: در هیچ زمانی مانند سال‌های اخیر، تقرب و نزدیکی به دشمن را به عناصر خودی نداشتیم، در جاهایی جاسوس کشف کردیم که وقتی گزارش آن را به مسئولان دادیم دچار شگفتی شدند.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‏والمسلمین سیدمحمود علوی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری، اظهار کرد: بحمدالله از نعمتی به نام ولایت فقیه و رهبری شجاع و آگاه برخورداریم که هم سختی‌ها را بر ما هموار می‌سازد و هم با در هم کوبیدن ترفندهای شیطانی، دشمن را نابود می‌سازد.
وی تصریح کرد: امروز در ایران اسلامی با هدایت‌های رهبری، ایران را در اوج اقتدار و صلابت و دشمن و در راس آن‌ها ترامپ را در حال درماندگی مقابل ایران می‌بینیم؛ چون در صحبت‌های ترامپ هیچ‏گونه انسجامی مشاهده نمی‌شود و هر روز یک نوع حرف می‌زند و واضح است که وی دچار تشویش فکری درباره ایران است، البته اگر بر این باور باشیم که ایشان قبلا انسجام فکری داشته‌اند.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: دولت فعلی جزء استثنایی‌ترین دولت‌های بعد از انقلاب محسوب می‌شود؛ زیرا بی‏سابقه‌ترین اوضاع را در دولت فعلی شاهد بودیم، بی سابقه‌ترین تحریم‌ها تجربه شده است و بی‏سابقه‌ترین تخریب‌ها را درباره این دولت داشته‏ایم، چه از طرف بیگانگان و چه از داخل کشور خودمان. حتی به نادرست بر روی تخریب‌ها نام نقد نهادند و نقد را هم زیر سوال بردند.


وی گفت: در دولت فعلی بی‏سابقه‌ترین درآمد را تجربه کرده‌ایم، با این حال این دولت مدیریت کشور را به خوبی انجام داده است و نگذاشته شرایط به آن بدی که مورد نظر ترامپ بود برسد. با وجود مشکلات فراوان از بابت تحریم، دولت توانسته است قیمت ارز را ثابت نگه داشته و کاهش دهد و طبیعی است تا این کاهش قیمت به کالاهای اساسی برسد کمی زمان صرف می‌شود.
علوی افزود: در شرایطی که صادرات نفت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه و قیمت آن هر بشکه ۱۲۰ دلار بود پرداخت ۵۲ هزار میلیارد تومان یارانه کار سختی نبود، اما در شرایطی که صادرات نفت با کمترین قیمت به کمترین حد خود رسیده پرداخت ۵۲ هزار میلیارد تومان یارانه شبیه معجزه است که البته دولت این کار را انجام داده است.
وزیر اطلاعات گفت: بخشی از امنیت اجتماعی و اقتصادی را می‌توان در مبارزه و مقابله با فساد اقتصادی تعریف کرد. وزارت اطلاعات در خصوص شناسایی عاملان فساد در بازار ارز و دلالان این حوزه، موارد بسیاری را بررسی و شناسایی کرده است، شناسایی‏شدگان متهم هستند چه در ایجاد فساد در بازار ارز و چه در اخلال و تعرض به زمین‌های منابع طبیعی که چیزی حدود یک میلیون هکتار تجاوز به این زمین‌ها را کشف و در اختیار قوه قضائیه قرار داده‌ایم که به بیت‏المال بازگشته است.
وزیر اطلاعات گفت: نفوذ توسط سرویس‌ها، اما با تابلوی بازرگانی و اقتصادی و ... انجام می‌شود و در لایه‌های متغیر حکومت مستقر نمی‌شوند و اولویت اداره نفوذ بر روی بخش‌هایی از دولت که به صورت دوره‌ای تغییر می‌کنند نیست بلکه در لایه‌های ثابت سرمایه‏گذاری بلند‏مدت مثلا ۲۰ ساله انجام می‌شود.
وی افزود: افرادی که نفوذ می‌کنند معمولا داغ‌ترین شعارهای حکومت را می‌دهند خیلی زود دیگران را متهم می‌کنند پیش از اینکه خودشان در معرض کوچک‏ترین توهم و شبهه‌ای قرار گیرند. پیدا کردن عوامل نفوذی بسیار مشکل‌تر از جاسوسان است نفوذی‌ها در راستای دفاع از نظام مسائلی را مطرح می‌کنند که به باورهای مردم آسیب می‌زند.
علوی گفت: اولویت ما صیانت از مدیرانی است که سرمایه نظام محسوب می‌شوند و مخلصانه خدمت کرده‌اند.
علوی همچنین از کشف یک نوار ۱۵ هزار تایی فشنگ کلاشینکف در یکی از عملیات‌های سربازان گمنام از تیم‌ها و عوامل تروریستی خبر داد و افزود: در ۶ سال اخیر کمترین اقدامات تروریستی در ایران روی داده است، با وجود اینکه از تروریست‌ها حمایت بیشتری می‌شد.
سایر اخبار این روزنامه