معاون اول رئیس‌جمهوری: مسئولان راه حل ساده مشکلات را وارد چرخه طولانی اداری نکنند

جلسه بررسی مسائل و مشکلات مناطق ویژه اقتصادی با حضور مدیران مناطق ویژه اقتصادی کشور روز دوشنبه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه از اشتغال‌زایی، تامین ارز، توسعه صادرات و کاهش واردات غیرضروری به عنوان مهم‌ترین ضرورت‌ها و نیازهای اصلی امروز کشور یاد کرد و گفت: مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی، تمرکز اصلی خود را بر این سیاست‌ها معطوف کنند.
معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر این که باید مناطق ویژه اقتصادی به طور جدی مورد حمایت قرار گیرند، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که برخی مسائل و چالش‌ها، فعالیت این مناطق که سهم مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی کشور دارند را با مشکل مواجه کند.
وی با تاکید بر اینکه مدیران کشور باید حساسیت ویژه‌ای نسبت به رفع موانع پیش روی تولید و حل مسائل تولیدکنندگان داشته باند، خاطرنشان کرد: البته برخی از محدودیت‌ها در حقیقت مقررات و قوانینی هستند که برای سامان دهی امور تدوین شده‌اند؛ نظیر آن که تولید‌کنندگان باید مطابق قانون مالیات بپردازند، به مسائل زیست محیطی توجه کنند و نحوه تامین ارز و پرداخت عوارض آنها مشخص باشد.


جهانگیری ادامه داد: اما در کنار این مقررات، گاهی برخی موانع جزیی وجود دارد که روند تولید و فعالیت اقتصادی را با مشکل مواجه می‌کند که در بسیاری از اینگونه موارد، مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه می‌توانند به جای مکاتبات اداری و فرایندهای طولانی، با راه‌حل‌هایی ساده و قابل اجرا، این مشکلات را با سرعت حل و فصل کنند.
معاون اول رئیس‌جمهوری از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست موارد و مشکلاتی را که می‌توان از طریق گفت‌وگو و یا در جلسه‌ای کوتاه برطرف کرد وارد پیچ و خم‌های اداری و فرایند طولانی نکنند تا مشکلات مردم، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی با سرعت هر چه بیشتر مرتفع شود.
جهانگیری با اشاره به برخی مقررات و تصمیمات که به صورت مقطعی در کشور اتخاذ شده و امروز به مانعی بر سر راه تولید و فعالان اقتصادی تبدیل شده‌اند، گفت: باید در راستای رونق تولید و تسهیل امور برای فعالان اقتصادی، با در نظر گرفتن شرایط امروز کشور، اینگونه مقررات مقطعی شناسایی و نسبت به اصلاح و یا رفع آنها اقدام شود.
سایر اخبار این روزنامه
آیا فدراسیون فوتبال می‌توانند برای خبرنگاران محدودیت ایجاد کند؟ «تاجِ» دیکتاتوری بر سر فدراسیون جلال خوش‌چهره اسرائیلی‌ها نگرانند «ابتکار» از سایه پررنگ ایران در چهل و پنجمین نشست سران هفت کشور صنعتی گزارش می‌دهد رئیس‌جمهوری: اگر نتیجه ملاقات با فردی،‌ آبادانی کشور است،‌ دریغ نمی‌کنم منافع ملی خط‌الراس دیپلماسی کاهش قیمت تا کجا ادامه دارد؟ کوتاهی دست دلالان از بازار مسکن با مبلغ فرار مالیاتی پزشکان چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟ 6 هزار میلیارد تومان پنهان در مطب‌های بی‌کارتخوان جنگ تجاری آمریکا و چین آرامش بعد از توفان تعرفه‌ها به مناسبت روز تکریم خانواده در گفت‌وگو با حسن محدثی بررسی شد گذار تدریجی ایران از «خانواده‌ متعارف» رئیس قوه قضائیه: فعالیت هیچ واحد تولیدی به دلیل اتهام مدیرانش نباید متوقف شود معاون اول رئیس‌جمهوری: مسئولان راه حل ساده مشکلات را وارد چرخه طولانی اداری نکنند پروانه مافی: دولت در دو‏سال باقی‏مانده بر حل مسائل معیشتی مردم تمرکز کند محمدجواد ظریف در سفر خود به چین مطرح کرد روزهای مهمی پیش رو است وزیر اطلاعات: مسئولان آهنگ خدمت دوباره را بنوازند