واکنش جهانگیری به شعارهای اشتغال زایی نامزدهای اصولگرا: دولت گذشته با بهترین درآمد، هیچ شغلی ایجاد نکرد

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور در جشنواره آموزش دانشگاه تهران گفت: گفتن ایجاد چند میلیون شغل زحمتی ندارد، اما در بهترین دوران درآمدی کشور رشد اشتغال،‌ صفر بود و در عوض در بدترین دوران انقلاب 600 تا 700 هزار شغل در سال ایجاد شد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ضمن حضور در این جشنواره به شعارهای بی اساس انتخاباتی در خصوص ایجاد اشتغال انتقاد کرد و از لزوم به صحنه آمدن نخبگان دانشگاهی سخن گفت. به گفته وی، بسیار مشکل است که بتوان با وضعیت موجود یک میلیون شغل در سال ایجاد کرد، اما افزایش نرخ اشتغال به چه راهکارها و الزاماتی نیازمند است. از جمله الزامات مورد نیاز این است که فضای بین‌المللی کشور دیگر نباید هرگز دچار تنش شود تا بتوانیم در این فضا فناوری و تکنولوژی وارد و کالا صادر کنیم و البته دغدغه جدی دیگر نیز سرمایه‌گذاری در ایران و امنیت سرمایه‌گذاری است که باید تکلیف آن مشخص شود که آیا می‌خواهیم سرمایه‌گذاران به ایران وارد شوند؟ جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با شعار و حرف زدن نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد، اقتصاد ایران هم رشد 12 درصدی و هم رشد منفی 7 درصد، هم تورم 50 درصدی و هم تورم 6 درصد را تجربه کرده است. جهانگیری معتقد است که دانشگاه باید به مرکز اشتغال زایی کشور تبدیل شود. جهانگیری در این نشست ضمن اشاره به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب گفت: در جلسه‌ای که چندی قبل با مقام معظم رهبری داشتم در خصوص هفت،‌هشت ابرچالش کشور با ایشان سخن گفتم که مهمترین این ابرچالش‌ها معضل اشتغال،‌ آب و مسایل محیط زیستی بود. بسیاری از اندیشمندان هشدار می‌دهند که در ‌آینده نزدیک در حوزه آب و مسایل زیست محیطی به ویژه ریزگردها با بحران‌های جدی روبرو خواهیم شد. در دولت بعد باید یکی از مسیرهایی که به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد حل ابرچالش‌های کشور از طریق دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه تهران است. معاون اول رییس جمهوری همچنین براین باور است که دانشگاه به عنوان یک نهاد می‌تواند از نظر علمی، مالی و اداری مستقل شود.
سایر اخبار این روزنامه
بُگذار این وطن بار دیگر همچون وطن شود* عارف در دیدار جمعی از مدیران مسیٔول رسانه ها بیان کرد عدم مشارکت حداکثری یعنی بازگشت به دوران هشت ساله گذشته رفتار سیاسی کاندیدای سه دوره انتخابات ریاست جمهوری بررسی شد آش مخصوص قالیباف برای ایجاد یک میلیون شغل حدود 300 هزار میلیاردتومان منابع مالی نیاز داریم وعده های نجومی منهای سرمایه گذاری! عارف در دیدار جمعی از مدیران مسیٔول رسانه ها بیان کرد عدم مشارکت حداکثری یعنی بازگشت به دوران هشت ساله گذشته «ابتکار» رویکرد کاندیداهای ریاست جمهوری در سیاست خارجی را بررسی می کند دیپلماسی پاشنه آشیل رقبای روحانی در انتخابات سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با معرفی ناشران برگزیده 95 افتتاح شد آغاز مهمانی کتاب مسجد جامع اصفهان؛ جایی که خارجی‌ها پیش از ایرانی‌ها آن را می‌شناسند گرد فراموشی بر خاک مقدس رییس جمهوری در مراسم آغاز تولید انبوه خودروهای دناپِلاس و پژو۲۰۰۸: عده ای در صدد تحمیل اراده خود به ملت هستند سیدعلی محقق این سنگ‌ها مفت نیست، آقای پوپولیست! در معادله میان کاندیداهای اصولگرای ریاست جمهوری چه کسی شکست می‌خورد؟ قمار اصولگرایانه واکنش جهانگیری به شعارهای اشتغال زایی نامزدهای اصولگرا: دولت گذشته با بهترین درآمد، هیچ شغلی ایجاد نکرد