ماجرای امضاهای فتوشاپی آقای مدیرعامل !

بیست و نهمین جلسه دادرسی متهمان پرونده بانک سرمایه به طور علنی برگزار شد. در این جلسه از متهم خانی و وکیل اش خواسته شد آخرین دفاعیات خود را ارائه دهند. خانی در سال 95 به مدت شش ماه مدیرعامل بانک سرمایه بوده است و طبق گفته نماینده دادستان، 1300 میلیارد تومان از تسهیلات پرداخت شده در دوره او، مشکوک الوصول است. پیشتر در جلسه نهم دادگاه نیز خانی در جایگاه حاضر شده  و از خود دفاع کرده بود.به گزارش میزان، در ابتدای جلسه دیروز، قاضی از محمدرضا خانی فرزند اسماعیل خواست در جایگاه حاضر شود و ضمن تفهیم اتهام به وی مبنی بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و ۱۳ فقره خیانت در امانت به مبلغ ۱۳ هزار و ۳۹۰ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال و دریافت فرش‌های نفیس از احد عظیم‌زاده و ۶۴۰ هزار یورو از آقای داریوش امانی ملقب به حبیب امانی و دریافت یک میلیارد ریال از آقای قاسم خلیلی برای خرید خودروی بی ام و برای خانم دریا خانی و همچنین دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال از شرکت سایه گستر خواست تا آخرین دفاعیات خود را بیان کند.خانی در جایگاه حاضر شد و با اشاره به این که او مجری مصوبات هیئت مدیره بوده است، گفت: درباره این که گفته شد حقوق دریافتی بایستی مصوبه مجمع را داشته باشد باید بگویم تمام پرداختی‌ها بر اساس مصوبه هیئت مدیره صورت گرفته است. وی درباره موضوع تابلو فرش‌ها، ادامه داد: این قضیه ارتباطی به بانک ندارد، تابلو فرش‌هایی که خریدیم بابتش چک دادیم که وصول کردند و به حساب عظیم‌زاده واریز شد و ما چک دادیم که سند آن موجود باشد.
حقوق کارکنان تبدیل به سکه شد؟
در ادامه جلسه، قهرمانی نماینده دادستان با اشاره به «دستورالعملی که قرار بود یک هزارم رقم‌های کارشناسی تجمیع و نیمی از آن برای رفاه کارکنان بانک و نیمی دیگر برای رفاه کارکنان شرکت توسعه تجارت در نظر گرفته شود»، گفت: بر این اساس بیش از دو میلیارد پول جمع شد و ۵۰ درصد پولی که قرار بود برای رفاه کارکنان شرکت ساختمان توسعه تجارت صادر شود تبدیل به سکه شد، آیا این رفاه پرسنل بود؟
ماجراهای پرداخت بدهی ریخته گران و امضای فتوشاپی


قهرمانی درباره پرداخت بدهی آقای ریخته گران توسط متهم گفت: شما چه کاره بودید که می‌خواستید بدهی ایشان را تسویه کنید؟ در حالی که بانک سرمایه زمین خورده بود. از سوی دیگر به دنبال پرداخت این بدهی تلاش داشتید تا قائم مقام بانک تجارت شوید.
گفتنی است ریخته گران یکی از سهامداران کلان بانک سرمایه است که بدهی 20 میلیاردی اش به بانک تجارت توسط بانک سرمایه پرداخت شده است!
وی ادامه داد: برای آن که قائم مقام بانک تجارت شوید از امور حقوقی درخواست کردید این موضوع را بررسی کند و در حالی که شما بیان کردید آقای زارعی این درخواست را تأیید کرده؛ اما بر اساس مستندات او نه تنها تأیید نکرده بلکه گفته‌ از لحاظ حقوقی فعالیت شما به عنوان قائم مقامی بانک تجارت مشکلی ندارد؛ اما ممکن است در اجرا با مشکل مواجه شوید؛ با توجه به این گزارش، شما گزارش دیگری با امضای آقای زارعی تهیه کردید که اصلا آقای زارعی آن را امضا نکرده بود و شما با فتوشاپ این امضا را جعل کردید.
ماجرای امحای 50 سند
وی یادآور شد: خانم سمیرا غفوری در دفتر شما فعالیت می‌کرد و بر حسب گزارش‌ها ۵۰ سند مهم بانک را حذف کرده و بسیاری از امضا‌ها را نیز فتوشاپ کرده است. قهرمانی با طرح این سوال که چرا از طریق شرکت پایدار قشم برای فیلم شهرزاد ۲، پول دادید؟ افزود: ما مخالفتی با توسعه فرهنگ نداریم، اما باید شرایط برای رقابت اهالی فرهنگ مساوی باشد و همه باید بتوانند تسهیلات بگیرند آیا به نظرتان این خدمت به فرهنگ است یا خیانت به آن؟
در ادامه جلسه، متهم خانی درباره پرداختی‌های کارکنان گفت: این پرداختی‌ها از طریق سیستم وارد شده و فهرست آن موجود است.
 وی اظهار کرد: اشاره شد که مصوبات فتوشاپ است در حالی که این صحبت نادرست است چرا که اصل مصوبات در بانک وجود دارد. وی مدعی شد که هیچ مصوبه‌ای فتوشاپ نشده است که نماینده دادستان در رد ادعای متهم مصوباتی را که فتوشاپ و جعل شده بود رونمایی کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در بخشی دیگر از دادگاه، قهرمانی نماینده دادستان بیان کرد: آقای خانی از افراد نظامی و امنیتی صحبت می‌کند که همواره به بانک رفت و آمد داشتند. پرونده بانک سرمایه مملو از حضور اشخاص نظامی و امنیتی است که البته عمدتاً بازنشسته شدند و آن‌ها با تبانی، همراه با مدیران بانک سرمایه دست به فساد زده‌اند. او ادامه داد: این افراد متعلق به نهاد‌های امنیتی نبودند، آن‌ها باید بدانند که عدالت با کسی تعارف ندارد و مورد تعقیب قرار می‌گیرند.
در انتها، قاضی مسعودی مقام، ختم جلسه را اعلام کرد و افزود: وقت رسیدگی به این پرونده روز شنبه ۱۶ شهریور ساعت ۹ صبح اعلام می‌شود.