نامزد نهایی اصلاح‌طلبان روحانی است

محمدرضا عارف:
اصلاح‌طلبان در حمایت از روحانی کوتاه نخواهند آمد
مردم دیگر فریب وعده‌های دروغین را نخواهند خورد
دیروز بار دیگر بر حمایت قاطع اصلاح‌طلبان از روحانی تاکید شد؛ حمایتی که مدت‌هاست عیان شده و تردیدی در آن نیست. شاید تاکید مجدد روز گذشته رئیس فراکسیون امید برای آن بود که برخی از مخالفان اصلاحات سعی در القای حمایت اصلاح‌طلبان از جهانگیری داشتند. دیروز محمدرضا عارف در دیدار جمعی از مدیران مسئول رسانه‌ها با بیان اینکه اصلاح‌طلبان با اجماع اعلام کردند نامزد نهایی آنها روحانی است و پای این موضع خود تا پایان رقابت‌های انتخاباتی ایستاده‌اند و از آن کوتاه نخواهند آمد، گفت: مردم دیگر فریب وعده‌های دروغین را نخواهند خورد و اجازه نمی‌دهند فردی با شعارهای عوامفریبانه در رأس امور اجرایی کشور قرار بگیرد. عارف به نقش موثر رسانه‌ها در دنیای امروز اشاره کرد و با بیان اینکه هیچ‌اراده‌ای نمی‌تواند جلو تاثیرگذاری رسانه‌ها را بگیرد، تصریح کرد: جریان اصلی رسانه‌ای کشور در خدمت جریان رقیب اصلاحات است، اما رسانه‌های اصلاح‌طلب با تمام کمبودهایی که همه نسبت به آن واقفیم، توانسته‌اند در برابر هژمونی رسانه‌ای رقیب، تاثیرگذاری خود را در افکار عمومی ارتقا دهند و به همین دلیل باید از زحمات همه فعالان رسانه‌ای به‌ویژه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران عزیز تشکر کرد. او با یادآوری تاثیرگذاری رسانه‌های مجازی در انتخابات مجلس دهم گفت: در جریان انتخابات مجلس دهم اصلاح‌طلبان به دلایل مختلف از جمله کمبود منابع مالی به تبلیغات محیطی و میدانی ورود نکردند و در شبکه‌های اجتماعی قدرت مانور خود را به نمایش گذاشتند و نتیجه خوبی هم حاصل شد.


لزوم قدردانی از فعالان شبکه‌های اجتماعی
عارف ادامه داد: باید در همینجا از تمامی فعالان شبکه‌های اجتماعی که با نقد و پیشنهادهای خود جریان اصلاح‌طلب را همراهی می‌کنند قدردانی کنم و امیدوارم با تدبیر مسئولان برخی از فعالان فضای مجازی که بازداشت هستند، به‌زودی آزاد شوند. شخصا این‌گونه برخوردها را که در فضای ابهام‌آلود صورت می‌گیرد و شائبه‌های سیاسی را هم به‌دنبال دارد، نمی‌پسندم و باید از تکرار آن جلوگیری کرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت همدلی همه رسانه‌های اصلاح‌طلب در ایام حساس انتخابات تاکید کرد و گفت: من خواهشم از مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب این است که در ایام انتخابات وارد برخی رقابت‌های چالشی نشوند. البته سخن من به‌معنای دوری از استقلال رسانه‌ای نیست، چراکه هیچ‌ جریان و نهادی نباید استقلال رسانه‌ها را مورد تهدید قرار دهد و این کار ظلمی نابخشودنی در حق رسانه‌هاست. وی تاکید کرد: شرایط فعلی به‌گونه‌ای است که به ما اجازه هیچ‌گونه اشتباهی را نمی‌دهد و حق نداریم به‌خاطر منیت‌ها، یک جریان اصیل سیاسی را با چالش روبه‌رو کنیم. اصلاح‌طلبان با اجماع اعلام کردند نامزد نهایی آنها دکتر روحانی است و پای این موضع خود تا پایان رقابت‌های انتخاباتی ایستاده‌اند و از آن کوتاه نخواهند آمد. عارف با توصیه به رسانه‌ها به رعایت اخلاق گفت: در برابر بی‌اخلاقی‌هایی که صورت می‌گیرد باید سعه‌صدر داشته باشیم. مردم دیگر فریب وعده‌های دروغین را نخواهند خورد و اجازه نمی‌دهند فردی با شعارهای عوامفریبانه در رأس امور اجرایی کشور قرار بگیرد.
عدم مشارکت حداکثری یعنی بازگشت به دوران گذشته
رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد جریان اصلاح‌طلب در سال‌های اخیر انسجام شکل گرفته در بدنه این جریان است، خاطرنشان کرد: رمز پیروزی اصلاح‌طلبان مشارکت حداکثری مردم است. رسانه‌های اصلاح‌طلب باید تمام تلاششان ایجاد انگیزه و شور انتخاباتی برای تحقق مشارکت حداکثری باشد تا آقای روحانی با رأی بالایی مجددا رئیس‌جمهور شود و روند آغاز شده از خرداد ۹۲ ادامه داشته باشد در غیر این صورت باید نگران بازگشت دوران هشت‌ساله پیشین بود. گفتنی است در این دیدار صمیمانه تعدادی از مدیران مسئول رسانه‌ها به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و برای کمک به جریان اصلاح‌طلب در ایام انتخابات اعلام آمادگی کردند.