آفتاب‌یزد – گروه‌شبکه:

- با توجه به اقداماتی که در طرح سلامت صورت گرفته هنوز خدمات درمانی در روستاهای کشورمان آنطور که باید باشد نیست و این مسئله موجب نارضایتی روستاییان شده است.
* شما چقدر به روستا رفته‌اید تا حالا؟ شما نه به مناطق محروم می‌روید و نه به روستاها و بخش‌های دیگر، بنابراین از طرف خودتان قضاوت می‌کنید. این کار خوبی نیست، چراکه این تریبون از پول بیت‌المال است.
- اخیراً گزارشی از یکی از روستاها در این زمینه کار شده و نارضایتی مردم در آن منعکس شده است. * قبل از این دولت، 45 درصد مراکز در سیستان و بلوچستان پزشک داشتند، اما امروز تمامی آنها دارای پزشک هستند؛3 هزار و500 خانه بهداشت فقط در روستاها به بهره‌برداری رسیده و پرداخت از جیب مردم در روستاها به 3 درصد کاهش پیدا کرده است، بنابراین آنچه شما می‌گویید گفته مردم نیست، گفته شماست، این کارها را نکنید، با دولت مهربان‌تر باشید.
این دیالوگی است بین خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و هاشمی، وزیر بهداشت که چندی پیش برای افتتاح چند پروژه وارد اصفهان شده بود. ادعای خبرنگار صدا و سیما از نارضایتی روستاییان از خدمات بهداشتی در حالی است که به اذعان بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران، دولت یازدهم در حوزه سلامت عملکرد خوبی داشته و وضعیت خدمات بهداشتی به مراتب بهتر از گذشته است. اما فارغ از این موضوعات نکته قابل توجه در این مصاحبه، اشاره وزیر بهداشت به استفاده صدا و سیما از بیت‌المال برای تخریب دولت است. سازمانی که با بودجه حدود هزار و ششصد میلیارد تومان و با بیش از 48 هزار کارمند و بیش از 100 شبکه، برنامه‌هایش بازخورد و مخاطب ندارد و بنابر نظرسنجی‌های خود سازمان و سیما تنها مخاطبانش محدود به یک برنامه 17 ساله «نود» می‌شود.


***
با دولت مهربان باشیم
از سوی دیگر این اتفاق باعث واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی شده است. از یکسو عده‌ای به دفاع از وزیر بهداشت پرداخته و معتقدند آنچه وزیر بهداشت در مورد وضعیت سلامت مناطق محروم می‌گوید درست است و در مقابل نیز عده‌ای آن را رد کرده‌اند. کاربری با تایید صحبت‌های هاشمی، وزیر بهداشت گفته است: «من به‌عنوان یک روستایی صحبت‌های آقای هاشمی را تایید می‌کنم.»کاربر دیگری نیز عنوان داشته است: «کمی مهربان‌تر باشید با دولت». شخص دیگری خطاب به خبرنگار صداوسیما افزوده است: «سرکار خانم خبرنگار بیطرف! اگر در انتهای دولت دهم و ابتدای دولت یازدهم داروی بیماری‌های خاص (سرطان) خریداری کرده بودید، می‌فهمیدید تفاوت را.»یکی دیگر از کاربران اینطور نوشته است: «چرا در مورد چیزی که نمی‌دانید اظهارنظر می‌کنید؟ جدی چرا؟»کاربران دیگری در دفاع از وزیر بهداشت گفته‌اند: «خدایی وزیر بهداشت خیلی زحمت کشیدن و هزینه‌ها و صنف پزشکی به زور جلوشون وایسادن»، «به شرافت آقای وزیر ایمان دارم.»با این وجود به نظر می‌رسد غالب مردم به عملکرد خوب دولت به‌ویژه در حوزه سلامت واقف هستند و به‌راحتی هر حرفی را که در خصوص تخریب دولت زده می‌شود باور نمی‌کنند. مصداق بارز این ادعا را می‌توان در استقبال مردم از هشتگ «# تغییرات ملموس» در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرد که در آن از مردم خواسته شده بود تغییراتی را که در 4 سال ریاست‌جمهوری حسن روحانی در کشور مشاهده کرده‌ و برای آنها ملموس بوده است را بیان کنند. آنها هم تغییراتی که در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برایشان ملموس بوده است را بیان کرده‌اند.