بخشی از سیستم با دولت همراه نیست

آرمان ملي: دلواپسان نشان داده‌اند که در تخريب دولت هيچ حد و مرزي نمي‌شناسند و براي رسيدن به اهداف خود حاضرند از همه چيز حتي منافع ملي بگذرند. به همين دليل هم بارها رئيس‌جمهور و اعضاي دولت را به انحاي مختلف مورد اتهام قرار داده‌اند. طي اين سال‌ها اشخاص، جريان‌ها و رسانه‌هاي دلواپس کوشيده‌اند تا به مردم القا کنند که رئيس‌جمهور محبوبيت خود را در جامعه از دست داده و دولت دستاوردي در هيچ زمينه‌اي ندارد. آن‌ها با هدف قرار دادن برجام به عنوان يکي از بزرگترين دستاوردهاي ديپلماتيک ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران تلاش دارند تا تمام سياست‌هاي دولت در عرصه سياست خارجي را شکست خورده نشان داده و مردم را نسبت به سياست‌هاي گفت‌وگو محور و تنش زدايي دوره اخير بدبين کنند؛ تلاشي که تاکنون صدمات زيادي را به منافع ملي وارد آورده است. اکبر ترکان، مشاور اسبق رئيس‌جمهور در اين باره معتقد است که بسياري از تخريب‌هاي اخير از سوي بازندگان در انتخابات صورت مي‌گيرد و آن‌ها در تلاشند تا با تخريب رقيب را براي انتخابات‌هاي بعدي تضعيف کنند. ترکان به «اعتمادآنلاين» گفت: به نظر من آنهايي که اين روزها همه سعي‌شان تخريب روحاني به هر دليل و بهانه‌اي است، جزو همان‌هايي هستند که در انتخابات به ايشان باختند و بعد از انتخابات هم مخالفت‌شان را پايان ندادند؛ به ‌طوري که يکسره بر طبل مخالفت کوبيدند تا امروز. بنابراين نظر و آراي مردم تغييري نکرده است. ما بايد به آراي مردم احترام بگذاريم. رئيس‌جمهوري هم تاکنون به آنچه که گفته خوب عمل کرده است.
برجام درست، صحيح و افتخارآميز بود
او در خصوص سياست‌هاي دولت در پرونده هسته‌اي تصريح کرد: آقاي ‌روحاني قبل از اينکه رئيس‌جمهوري شود، کتابي را تحت عنوان «سياست‌هاي هسته‌اي و امنيت ملي» منتشر کرد که از سال 92 به ‌بعد آن متن کتاب را به اجرا درآورد و نتيجه‌اش برجام شد. در واقع برجام کار درست و صحيح و افتخارآميزي بود که کشور را از يک ورطه خطرناک نجات داد و قطعنامه‌هاي سازمان ملل عليه ما را لغو کرد که دو سال اول دولت به اين موضوع گذشت. دو سال دوم هم نتايج برجام بود که روابط بين‌المللي ما به‌ تدريج توسعه يافت و توانستيم در بازارها فعال باشيم. توانستيم نفت و پتروشيمي ‌را صادر و پروژه‌ها را تکميل کنيم. تکميل پروژه‌هاي پارس‌جنوبي با کوشش‌هاي آقاي زنگنه طي اين دو سال به نتيجه رسيد. دو سال سوم اما زماني است که ترامپ رئيس‌جمهوري آمريکا مي‌شود. از وقتي پاي ترامپ به کاخ سفيد باز شد، فشارها به ‌صورت خودخواهانه، تکبرآميز و استکباري از جانب آمريکا عليه ما زياد شد که اين فشارها اقتصاد کشور و همه ابعاد معيشت مردم را تحت‌الشعاع قرار داد. او ضمن انتقاد از تخريب کنندگان دولت افزود: کساني که اين روزها شديدترين انتقادات را به روحاني وارد مي‌کنند در نظر نمي‌گيرند که به خاطر اقدامات ايالات ‌متحده و ضرباتي که آنها به ايران مي‌‌زنند اقتصاد ايران تحت فشار است. جالب است که مخالفان روحاني آمريکا را نمي‌بينند و مي‌خواهند شرايط را به‌ ابزاري براي تسويه‌حساب داخلي و تضعيف رئيس‌جمهوري تبديل کنند. مشاور اسبق رئيس‌جمهور با اشاره به تجربه عراق اظهار داشت: الان در عراق هنوز قطعنامه‌ها روي سرشان است. هنوز به سبب خيلي از قطعنامه‌هايي که در نتيجه برجام به يکباره از بين رفت، عليه خيلي از کشورها فشارهاي اقتصادي و سياسي اعمال مي‌شود. بنابراين برجام قدم‌هاي خود را برداشت، آثار خودش را هم بر جا گذاشت، منتها الان ايالات ‌متحده آن را به ‌هم زده است. بجز آمريکا هيچ کشوري برجام را به‌ هم نزده و باقي کشورها به برجام پايبند هستند، ما هم پايبند هستيم.
بخشي از سيستم عليه دولت عمل و تبليغ مي‌کند


اکبر ترکان تصريح کرد: افرادي که به رئيس‌جمهوري حمله مي‌کنند همراه ترامپ هستند، چون ترامپ براي ضربه ‌زدن به اقتصاد ايران همه تلاشش را مي‌کند. اينها هم براي تضعيف دولت و رئيس‌جمهوري ايران همه سعي‌شان را مي‌کنند. در حالي ‌که بايد فريادهايشان را سر آمريکا بکشند، بايد به مظلوميت جمهوري اسلامي ايران توجه کنند و اينکه آنها به صورت ظالمانه و استکباري و متکي بر قواي نظامي به ما فشار مي‌آورند و تحريم‌ها را عليه ما اعمال مي‌کنند. او در ادامه با بيان اين که بخشي از سيستم عليه دولت تبليغ و عمل مي‌کند افزود: شايد توضيحات ما کافي نيست. ما بايد به مردم توضيح دهيم به خاطر اقداماتي که ايالات متحده مستبدانه عليه ما آغاز کرده زندگي‌مان سخت و دشوار شده است؛ اين فشاري که از ارديبهشت سال گذشته آغاز شد، بازار ارز ايران را نامتعادل کرد و قيمت ارز حتي تا 18هزار تومان بالا رفت. البته دولت کوشش‌ خود را به کار گرفت تا بعد از يک ‌سال و نيم بازار را آرام کند، در حالي‌ که به‌جاي ثابتش هم برنگشته است. ما مي‌دانيم اين اتفاق فشار سهمگيني مي‌آورد. فشاري که ايالات متحده آغاز کرده به چه اقشاري وارد مي‌شود؟ وقتي قيمت دارايي‌هاي ثابت بالا مي‌رود چه کشورهايي برنده و چه کشورهايي بازنده هستند؟
مردانگي را از ناطق نوري ياد بگيريد
مشاور اسبق رئيس‌جمهور به مخالفان دولت توصيه کرد تا مردانه عمل کنند و اظهار کرد: مردانگي و لوطي‌گري آقاي ناطق را بايد ياد بگيريم. وقتي در انتخابات سال 76 با آقاي خاتمي رقابت کرد و بازنده شد چه کرد؟ فرداي انتخابات تبريک گفت و هر جا که لازم بود به دولت خاتمي کمک کرد. اين رفتاري است که از آقاي ناطق ديديم. نشان مي‌دهد يک روحاني انقلابي بايد اين‌گونه مثل آقاي ناطق عمل کند. منتها چه کنيم که ديگر برخي افراد اين‌طور نيستند. او در ادامه به اصلاح‌طلبان نيز توصيه کرد که از روحاني انتظار نداشته باشند اصلاح‌طلب باشد و تصريح کرد: در واقع روحاني، روحاني است و مشي خود را دارد. ما نبايد از روحاني انتظار داشته باشيم اصلاح‌طلب باشد، بلکه بايد انتظار داشته باشيم به اين رويه متعادل خودش عمل کند و تحت تاثير فشارهاي گروه‌هاي افراطي هم قرار نگيرد.