بدرقه قافله خادمان اربعین

آیین بدرقه 1500 نفر از خادمان اربعین حسینی، عصر پنج شنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین «مروی» تولیت آستان قدس، «مصطفی خاکسار قهرودی» قائم مقام تولیت، «محمدرضا کلایی شهردار مشهد»، جمعی از مسئولان استانی، خادمان و زائران بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد. به گزارش آستان نیوز، در این مراسم خادمان آستان قدس رضوی، پزشکان بیمارستان سیار رضوی در کربلا، پاکبانان و رانندگان سازمان اتوبوسرانی با بدرقه تولیت آستان قدس رضوی عازم عتبات عالیات شدند. بر اساس این گزارش خادمان و بسیجیان آستان قدس رضوی با چهار موکب در سه شهر کربلا، کاظمین و سامرا به زائران پیاده حسینی خدمت‌رسانی می‎کنند، همچنین پزشکان و پرستاران بیمارستان سیار رضوی در عمود ۳۲۰ جاده نجف به کربلا مستقر خواهند بود و خدمات رایگان پزشکی به زائران پیاده اربعین ارائه خواهند کرد، پاکبانان شهرداری مشهد نیز وظیفه نظافت شهر نجف و رانندگان اتوبوسرانی وظیفه حمل و نقل زائران را برعهده دارند.
همدلی و انسجام ملت‌های ایران و عراق
در این مراسم، قائم مقام تولیت آستان قدس راهپیمایی اربعین را نماد بیداری، بصیرت و اتحاد جهان اسلام برای تحقق آرمان‌های نهضت امام حسین(ع) دانست و گفت: خدمت به زوار اباعبدا... الحسین(ع) که امسال برای سومین بار از سوی آستان قدس شکل می‌گیرد، بدون شک توفیق بزرگی است که باید قدر آن را دانست. مصطفی خاکسار قهرودی با بیان این که تلاش‌های ذلیلانه دشمن برای تفرقه افکنی میان مسلمانان نشان دهنده افزایش بصیرت جوامع اسلامی و به خطر افتادن منافع استکبار در منطقه است، گفت: حضور موکب‌داران اربعین حسینی در مشهد مقدس و ایران اسلامی و حضور آنان در حسینیه امام خمینی(ره) برای استماع بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حرکت بسیار ارزشمندی بود که نشان از اتحاد، همدلی و انسجام ملت‌های ایران و عراق دارد.
2 برابر شدن خدمات رسانی شهرداری مشهد در جابه جایی زائران


شهردار مشهد نیز در جمع خادمان اعزامی به عراق اظهار کرد : اتوبوس های اعزامی اربعین امسال دو برابر سال گذشته، زائر در نجف جابه جا خواهند کرد، در نتیجه خدمات رسانی دو برابر بیشتر از سال گذشته انجام خواهد شد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد «محمدرضا کلایی» افزود: امسال هم به لطف خدا و دعای حضرت رضا(ع) خدمت به زائران اربعین را در نجف در دستور کار قرار داده ایم و پاکبانان کاروان خدام الحسین(ع) به رفت و روب و نظافت معابر نجف اقدام خواهند کرد.