رئیس سازمان حج: اعزام زائران اربعین در امنیت جریان دارد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: روند اعزام زائران اربعین از استان‌های مختلف و خروج از مرزها به مقصد کربلا و اعتاب مقدس در عراق در‌نهایت نظم، آرامش و امنیت در حال انجام است.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علیرضا رشیدیان با اشاره به آخرین وضعیت نام‌نویسی زائران اربعین و اعزام‌ها از استان‌های مختلف، اظهار کرد: برخی ناآرامی‌های روزهای اخیر عراق مشکلی در مسیر تداوم عزیمت زائران کشورمان به عتبات عالیات ایجاد نکرده و بعد از وقفه‌ای کوتاه در یکی دو مورد از مرزهای زمینی خروجی دوباره اعزام‌ها همانند گذشته از مرزها انجام می‌شود.
وی افزود: مشکلی در مسیر خروج زائران اربعین از مرزهای زمینی شلمچه، چذابه و مهران وجود ندارد. ضمن این‌که امنیت مسیر زائران اربعین حسینی به صورت کامل از سوی کشور میزبان تامین شده است و هیچ مشکلی در اعزام‌ها و طول مسیر وجود ندارد.
رشیدیان با اشاره به استقبالی که از نام‌نویسی در سامانه سماح صورت گرفته است، ادامه داد: تا روز شنبه ۱۳ مهرماه بیش از ۲ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.


او با بیان این‌که سازمان حج و زیارت به عنوان متولی بحث زیارت در کشور با تمام توان در کنار ستاد مرکزی اربعین و سایر کمیته‌های مربوط به زائران اربعین خدمت می‌کند، افزود: ثبت‌نام از زائران همچنان با جدیت و استقبال متقاضیان ادامه دارد. اعزام زائران نیز که از روزهای قبل آغاز شده، در ایام پیش رو شتاب بیشتری می‌گیرد.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که شهرهای زیارتی کشور میزبان مهیای خدمت به زائران اربعین است، گفت: پیش‌بینی شده در اربعین امسال بیش از ۳ میلیون نفر از ایران به عراق سفر کنند و آماری بی‌نظیر از حضور زائران اهل بیت‌(ع) در سال‌های اخیر به ثبت برسد.
وی با بیان این‌که فضاسازی رسانه‌های معاند و غربی نسبت به برخی مسائل کشور عراق تاثیری در میهمان‌نوازی سالانه مردم غیور و فهیم عراق در برپایی و نمایش شور و شعور حسینی زائران اربعین ندارد، اظهار کرد: براساس برآوردها امسال شاهد حضور میلیون‌ها نفر از زائران کشورمان و دیگر کشورها در این راهپیمایی عظیم خواهیم بود و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت نمایشی از وحدت، اقتدار، شور و شعور حسینی و اسلام راستین و حرکت به سمت تمدن بزرگ اسلامی را در این مراسم به نمایش می‌گذارند.
رشیدیان بیان کرد: مراسم اربعین حسینی امسال هم نمایشی مقتدرانه از همدلی و همراهی در منظر جهانی خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
چرا مهاجرت از شهرهای بزرگ به کوچک به جای حل یک معضل قدیمی، خود یک مشکل جدید است؟ جهانبخش‌محبی نیا وجه انسانی توسعه «ابتکار» از عوامل پیش‌ روی گردش نخبگان در فضای سیاسی گزارش می‌دهد نخبگان پشت درهای بسته «ابتکار» دلایل افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار مسکن ترکیه را بررسی کرد تنور داغ خرید ملک در کشور همسایه عزم‌ جدی برای مقابله با سرمایه‌های مشکوک در سینما مخالفان افزایش قیمت بنزین چه می‌گویند؟ تکرار استدلال‌های تکراری ۲۳ بازیکن به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند نقش پررنگ قلعه‌نویی! روسای سه کمیته مجلس نمایندگان برای ارائه اسناد مربوط به مکالمه ترامپ با زلنسکی اولتیماتوم دادند نتیجه نخستین نشست بررسی سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری کارگروه سیاست‌های قانون‌گذاری‏ تشکیل شد دست رد اروپا به سینه بوریس جانسون رئیس سازمان حج: اعزام زائران اربعین در امنیت جریان دارد جانشین وزیر دفاع : پهپاد جاسوسی آمریکا با تجهیزات بومی ایران سرنگون شد طرح مذبوحانه مهندسی معکوس آشوب در عراق