مظاهریان در شورای معاونین برنامه‌ریزی مناطق: «بازگشت به خواست مردم» هدف مدیریت شهری است

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: بازگشت به مردم و مشارکت‌جویی شهروندان رویکرد جدید مدیریت شهری است و به نظر می‌رسد با تعریف و اجرای طرح‌های کوچک مقیاس در سطح محله رضایتمندی مردم افزایش خواهد یافت.
به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، نشست شورای معاونین برنامه‌ریزی مناطق بیست و دوگانه شهر تهران به ریاست معاون برنامه‌ریزی شهردار با بحث و تبادل‌نظر در خصوص برنامه سوم توسعه شهر تهران، بودجه سال 99 و فرایند ایجاد خیابان‌های کامل در سطح تهران به میزبانی منطقه 12 در باغ نگارستان برگزار شد.
حامد مظاهریان با اشاره به بودجه سال آینده و شاخص‌های برنامه که با حساسیت ویژه در کمیسیون‌های شورای شهر مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفته است؛ بر لزوم نگاه کلان به بودجه و نقد جدی بر فرایند تعیین آن و همچنین بازگشت به پارادایم‌های اصلی در مدیریت شهری تاکید کرد.
وی تصریح کرد: رای مردم به تغییر رویکرد در دوره پنجم مدیریت شهری به دلیل ازدیاد طرح‌های عمرانی شهر نبود بلکه نوع پیشبرد طرح‌ها به‌گونه‌ای بود که شهروندان خود را در اجرای برنامه‌ها غایب می‌دیدند و اتفاقاتی در شهر به‌ویژه در حوزه عمرانی رقم می‌خورد که منافع مردم در آن لحاظ نشده بود. درواقع در دوره مدیریت شهری گذشته، تصمیمات کلان در مقیاس شهری بدون مشارکت و دریافت نظر، دیدگاه و اولویت‌های شهروندان اتخاذ شده بود و مردم نقد به این رویکرد را با آرای خود در انتخابات دوره پنجم مدیریت شهری اعلام کردند.


مظاهریان، بازگشت به خواست مردم به‌عنوان حلقه مفقوده و ایجاد شرایط برای خدمت‌رسانی قابل مشاهده و ملموس به شهروندان را ازجمله رویکردهای جدید مدیریت شهری دانست و گفت: در دو سال پیش رو باید با بهره‌گیری از توانمندی‌های نخبگان و دریافت دیدگاه‌های شهروندان در مسیر خدمت به شهروندان به‌گونه‌ای حرکت کنیم که انجام ماموریت‌های شهری، منجر به ارتقای رضایتمندی مردم شود.
وی، رفع آلودگی، ترافیک و گرانی مسکن را از اولویت‌های شهروندان در مقیاس کلان‌شهر تهران عنوان کرد و افزود: اگر همین دغدغه‌ها را در سطح محله‌ای از مردم سوال کنیم با موارد متفاوتی مانند نور کم خیابان، امنیت، نظافت شهری، کمبود میدان میوه و تره‌بار محلی مواجه می‌شویم. بنابراین به نظر می‌رسد اگر پروژه‌های بزرگ مقیاس را به پروژه‌های کوچک مقیاس در سطح محله تبدیل و اجرا کنیم، بخشی از مشکلات شهری از پایین‌ترین سطوح شهری رو به اصلاح می‌رود و رضایتمندی مردم نیز بیشتر جلب می‌شود.