دستورالعملی برای کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب

پیش‌نویس دستورالعمل نظارتی کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب در هفتادودومین جلسه کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد. سیدآرش حسینی میلانی در ابتدای این جلسه گفت: «ساماندهی و بررسی وضع بهداشتی سگ‌ها و حیوانات بدون صاحب یکی از موضوعات مهم در مدیریت شهری تهران محسوب می‌شود. در این رابطه، اداره‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران پیش‌نویس دستورالعملی را برای کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب تهیه کرده که نیازمند بررسی برای تدقیق بیشتر است.»
مسئولیت جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب طی سال‌های اخیر، چگونگی عملیات زنده‌گیری این جانوران، چگونگی تایید و تعیین پیمانکاران، نحوه و میزان تعامل شهرداری تهران با شهرداری‌ شهرهای پیرامون تهران، نحوه نظارت بر اقدامات پیمانکاران، جایگاه سمن‌ها و تشکل‌های محیط‌زیستی مردم‌نهاد در فرآیند ساماندهی و کنترل سگ‌های بدون صاحب و... ازجمله موضوعاتی بود که در این جلسه از سوی رئیس و کارشناسان کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری و همچنین نمایندگان شبکه تشکل‌های محیط زیستی مردم‌نهاد مطرح شد.
در پایان این جلسه مقرر شد درباره سازوکار استعلام درباره صلاحیت شرکت‌های پیمانکاری ساماندهی و کنترل سگ‌های بدون صاحب از سازمان دامپزشکی اعلام نظر شود. همچنین مقرر شد جلسه‌ای با هماهنگی شورای استان تهران با حضور مجموعه مدیریت‌ شهری شهرهای اطراف تهران در موضوع کنترل و ساماندهی سگ‌های بدون صاحب برگزار شود.