معاون اول رئیس‌جمهوری: اینگونه نباشد که عده‌ای در پشت درهای سیاست بمانند

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به برخی انتقادات از عملکرد دولت در صدور مجوز واردات برخی کالاها در ماه‌های ابتدایی سال ۹۷ ‌گفت: گاهی می‌شنویم که برخی می‌گویند در دو ماه سال قبل آنقدر ارز برای واردات کالا داده شد؛ این افراد فکر می‌کنند که تخصیص این میزان ارز کار بدی بوده است.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری صبح دوشنبه در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت، با تاکید بر اینکه توسعه بدون عدالت امکان‌پذیر نیست، تحقق عدالت را ایجاد فرصت برابر در همه زمینه‌ها در کشور از جمله بخش آموزش و سیاست عنوان کرد و گفت: باید فرصت برابر آموزشی و سیاسی برای همه آحاد ملت ایجاد کنیم و اینگونه نباشد که عده‌ای در پشت درهای سیاست بمانند و عده‌ای از همه فیلترها عبور کنند؛ عده‌ای با همه شایستگی‌های‌شان پشت منصب‌ها و مراحل سیاسی و اداری جا بمانند و عده‌ای دیگر بدون شایستگی بتوانند همه مدارج را طی کنند.
وی تصریح کرد: عدالت در عرصه سیاسی یعنی اینکه باید برای همه آحاد ملت ایران فرصت مناسب فراهم کرد؛ البته همه این فرصت‌ها باید قانونمند و در چارچوب قانون اعمال شوند.
معاون اول رئیس‌جمهوری در ادامه صحبت‌های خود با تقدیر از خدمات قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشین وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: یکی از مباحثی که در طرح تحول سلامت با آن روبه‌رو بودیم،‌ این بود که باید اصلاحاتی در این طرح انجام شود تا بودجه بتواند پاسخگوی آن باشد. در این راستا خوشبختانه آقای نمکی وزیر بهداشت هم طرح تحول سلامت را با جدیت باور دارد و دنبال می‌کند و هم کسانی که در بخش بیمه‌ای فعالیت می‌کنند با این طرح و اصلاحات آن آشنا هستند و در این راستا گام‌های مناسبی در حال برداشته شدن است.


اسحاق جهانگیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه امروز دولت از نظر بودجه‌ای در سخت‌ترین شرایط خود قرار دارد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها یک سال بعد از اعمال تحریم‌های شدید خود می‌خواستند که اقتصاد ایران را به فروپاشی بکشانند ولی امروز با سربلندی می‌گویم که وضع اقتصاد ایران با سربلندی قابل مقایسه با چنین روزهایی در سال گذشته نیست. امروز هم جهت تورم اقتصاد عوض شده و به سمت کاهشی در حال حرکت است و هم جهت رشد اقتصادی تغییر کرده و به سمت مثبت در حال حرکت است. تابستان امسال نسبت به سال قبل ۸۴۰ هزار شغل جدید ایجاد شد، این در حالی است که فقط یک اقتصاد پویا و گردن‌کلفت می‌تواند چنین کاری را انجام دهد.
وی با بیان اینکه امروز ثبات خوبی در اقتصاد کشور حاکم شده است، اظهار کرد:‌ البته همچنان وضع معیشت مردم از دغدغه‌های اصلی دولت محسوب می‌شود.
جهانگیری با تاکید بر اینکه امروز ایران به اعتبار پزشکانش در منطقه سرآمد شده است، اظهار کرد: از پزشکان به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور صمیمانه تشکر می‌کنم. همچنین از کسانی که در بخش دارویی فعالیت می‌کنند نیز قدردانی می‌کنم. بر اساس گفته‌های وزیر بهداشت امروز ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود که این اقدام بزرگی است. امروز به مردم این اطمینان داده شده که در بدترین شرایط نیز بخش تامین داروی کشور اجازه نمی‌دهد در موضوع دارو و تجهیزات پزشکی کشور با مشکل روبه‌رو شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی انتقادات از عملکرد دولت در صدور مجوز واردات برخی کالاها در ماه‌های ابتدایی سال ۹۷ اظهار کرد: گاهی می‌شنویم که برخی می‌گویند در دو ماه سال قبل آنقدر ارز برای واردات کالا داده شد؛ این افراد فکر می‌کنند که تخصیص این میزان ارز کار بدی بوده است این در حالی است که این اقدام بهترین کاری بود که می‌توانست انجام شود.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اعلام آمریکا درخصوص اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه کشور ادامه داد: آمریکایی‌ها از اردیبهشت‌ماه اعلام کرده بودند که از ماه‌های مرداد و آبان تحریم‌های جدیدشان را اعمال می‌کنند؛ آیا ما باید دست روی دست می‌گذاشتیم، می‌نشستیم و نگاه می‌کردیم که تحریم شویم؟
جهانگیری تاکید کرد: چند ماه پیش از اعمال تحریم‌ها برای برخی کالاهای اساسی و پر نیاز کشور، برای بیش از نیاز کشور کالا وارد کردیم؛ آینده‌نگری و دانش مدیریتی حکم می‌کند که در موقع مناسب تصمیمات خوب و دقیق اتخاذ شود تا مردم با مشکل مواجه نباشند.
سایر اخبار این روزنامه
آیا راهبردها و راهکارهای کنونی برای از میان برداشتن افراط‌گرایی و خشونت در خاورمیانه نتیجه‌بخش است؟ جلال خوش‌چهره سر‏ریز کاسه صبر تهران توسعه مبانی فرهنگی «ابتکار» از طرح انتخاب نامزدها توسط بدنه جبهه‌ اصلاحات گزارش می‌دهد چالش «سرا» «ابتکار» موضوع واردات 500هزار تن ذرت آلوده را بررسی کرد ذرت آلوده از شایعه تا واقعیت هر اقامتگاه سنتی «هتل‏بوتیک‌» است؟ صدای زنگ خطر از هتل‌های شیک ایران حواشی اخبار مربوط به خودروهای دپو شده بررسی شد واردات و ترخیص پرحاشیه ۱۳ هزار خودرو با حضور علی‏‏‏اکبر صالحی و خبرنگاران عملیات گازدهی سانتریفیوژهای پیشرفته IR6 آغاز شد چرا تعدد زوجات موضوع مورد توجه این روزهای فضای مجازی شده است؟ تب‏داغ‏جنجال‏«چن‏دهمسری» رئیس قوه قضائیه: تعامل راهکار اصلی برون‌رفت از مشکلات کشور است معاون اول رئیس‌جمهوری: اینگونه نباشد که عده‌ای در پشت درهای سیاست بمانند وزیر نفت: قیمت نفت زیر 60 دلار نمی‏رود نماینده دادستان در پرونده گروه عظام: «ایروانی» پول بیت‏المال برای تولید داخل را صرف واردات قطعات چینی می‌کرد توسعه مبانی فرهنگی