سهمیه سوخت مورد نیاز سرویس مدارس تامین خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش از تامین سهمیه سوخت مورد نیاز سرویس مدارس خبر داد.به گزارش ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی گفت: با هماهنگی به عمل آمده، سهمیه سوخت مورد نیاز سرویس مدارس تامین خواهد شد. این سهمیه پس از ثبت نام کلیه سرویس‌ها و بررسی میزان مورد نیاز، از روز اجرای سهمیه‌بندی یعنی ۲۴ آبان ماه جاری محاسبه و اعمال خواهد شد.
همچنین مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت:سهمیه‌بندی بنزین برای سرویس مدارس به طور قطع انجام می‌شودولی روش آن نیازبه کار کردن دارد اما مبلغی برای سرویس مدارس نباید اضافه شود. نورعلی عباسپور مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با مهر، درباره تخصیص سهمیه بنزین به رانندگان سرویس مدارس گفت: صبح دیروز یک سری تصمیمات اولیه در یک جلسه‌ با حضور نمایندگان مختلف از سایر نهادها گرفته شد که مربوط به اختصاص سهمیه ویژه برای سرویس مدارس است. اینکه جزئیات این تخصیص سهمیه به چه صورت است را به زودی اعلام می‌کنیم ولی نباید رانندگان سرویس مدارس نگران باشند. در وزارت کشور صبح دیروز با حوزه حمل و نقل جلسه ای بود و درباره اختصاص سهمیه ویژه برای سرویس مدارس صحبت مفصلی شد. وی ادامه داد: سهمیه‌بندی به طور قطع انجام می‌شود ولی روش آن نیاز به کار کردن دارد. هر زمان جزئیات آن اعلام شود رانندگان بدانند که سهمیه بندی برای از زمان آغاز اجرای طرح در نظر گرفته می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که شمار زیادی از رانندگان سرویس مدارس در سامانه سپند ثبت نام نکرده‌اند و برخی از پیمانکاران با این موضوع مشکلاتی دارند ولی پرداخت سهمیه منوط به ثبت نام در این سامانه است و از سوی دیگر برخی خانواده ها سرویس مدرسه فرزندانشان را خارج از این سیستم انتخاب کرده‌اند، تکلیف این شرایط چه می‌شود، بیان کرد: ببینید اول اینکه فرد نمی‌تواند به صورت حقیقی کار سرویس مدارس را انجام دهد در قالب پیمانکاران از طریق سازمان شهرداری ها به مدارس معرفی می‌کند و حتما باید در قالب تشکیلات حقوقی باشند نه حقیقی. وی ادامه داد: وزارت کشور و راه و شهرسازی در غیر از این ساختاری که تشریح کردم، مسئولیتی ندارد. چرا که ما باید بتوانیم سلامتی و ایمنی سرویس مدارس و سلامت راننده را طبق استانداردی مراقبت کنیم. 
حتی نرخ مصوب شورای شهر برای سرویس مدارس ابلاغ می‌شود. عباسپور اظهار کرد: درباره سامانه سپند باید بگویم که کار را دیر شروع کردیم و بخش قابل توجهی هنوز در سامانه ثبت نام نکرده‌اند ولی به پیمانکاران فرصت داده شده است برای ثبت نام و سهمیه آنها نیز محفوظ است. وی در پاسخ به این پرسش که اطمینان می‌دهید مبلغ سرویس مدارس برای خانواده ها اضافه نشود، گفت: همه تلاش ما برای همین است و نباید مبلغی اضافه شود. ما تنها یک سری مسائل با پیمانکاران درباره توزیع مبالغ سرویس مدارس داشتیم که در واقع پیمانکاران در این باره بحث هایی داشتند که در کارگروه استانی این مساله در دست بررسی است. پیمانکاران معتقد هستند سهمیه اشان از مبلغ کل دریافتی کم است و ممکن است در این اعداد و ارقام و سهم ها تغییراتی داده شود ولی در سرجمع مبلغی که از اولیا گرفته می‌شود، تغییری ایجاد نخواهد شد و سهمیه بنزین هم به سرویس مدارس
 داده می‌شود.