تصادف 3 کامیون جاده مرگ را مسدود کرد

محمد آگاهی- محور بجنورد- گلستان موسوم به جاده مرگ آخر هفته گذشته سه سانحه داشت که در یکی از این حوادث سه کامیون پس از برخورد با یکدیگر دچار آتش سوزی شدند و همراه با بارشان در آتش سوختند. خوشبختانه در این حادثه، رانندگان پیش از آغاز آتش سوزی از خودرو خارج شدند و جان شان را نجات دادند. این سانحه چهار حادثه دیده داشت که طبق اعلام پلیس راه استان، راننده یکی از این کامیون ها به علت شدت مصدومیت راهی بیمارستان شد.
 بر اساس گزارش های رسیده به خبرنگار ما، این حادثه که حوالی روستای چشمه خان و ساعت یک بامداد رخ داد تا ساعت 4 باعث مسدود یا مختل شدن رفت و آمد در جاده شد که البته پلیس راه استان این موضوع را تکذیب کرد و ساعت وقوع این حادثه را 2 بامداد و مدت زمان مسدود شدن جاده را یک ساعت اعلام کرد. بر اساس گزارش پلیس راه استان، در محدوده جاده دو طرفه چمن بید به جنگل گلستان نیز حوالی ساعت 2 بامداد یک دستگاه کامیون کشنده «اویکو» با انحراف به چپ با کامیون «ولوو» برخورد کرد. در پی این سانحه یک خودروی کشنده حامل بار سیمان به دلیل کنترل نکردن خودرو با این دو کامیون برخورد کرد و با آتش سوزی یکی از کامیون ها هر سه کامیون دچار آتش سوزی شدند و خودروها به همراه بارشان در آتش سوختند و دچار خسارت مادی  زیادی شدند.
خوشبختانه  یکی از این کامیون ها بدون بار و کامیون دیگر حامل بار میلگرد بوده است. با وجود آن که محور بجنورد-گلستان یکی از حادثه خیزترین جاده های استان و کشور است اما روزانه تعداد زیادی کامیون از جمله کامیون های سوخت در این جاده تردد می کنند. محدوده تصادف رخ داده نیز به علت عرض کم از جمله نقاط پر حادثه این جاده است. علاوه بر این حادثه دو حادثه دیگر نیز در جاده مرگ به وقوع پیوست که در یکی از آن ها، بر اثر برخورد  خودروی کامیونت با خودروهای نیسان و پژو،  مصدومان به بیمارستان منتقل شدند اما جزئیات بیشتری از این حادثه اطلاع رسانی نشد. در دیگر حادثه این جاده، خودروی 405 در محدوده چمن بید به جنگل گلستان واژگون و یک سرنشین آن راهی بیمارستان شد.با وجود آن که اتمام پروژه چهار خطه کردن محور 142 کیلومتری بجنورد - گلستان در صدر مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار گرفته اما تاکنون 72 کیلومتر از این پروژه بهره برداری شده است. وزیر راه و شهرسازی نیز سال گذشته در دیدار نمایندگان استان و استاندار خراسان شمالی دستور اتمام این پروژه طی امسال را داد در حالی که حتی از یک کیلومتر از این جاده بهره برداری نشده است.