10روزبه مدت اعتباراینترنت مشترکان اضافه شد

گروه اجتماعی- در پی قطعی اینترنت در روزهای اخیر، 10 روز به مدت اعتبار اینترنت مشترکان اضافه شد.وزیر ارتباطات پیش از این اعلام کرده بود به اپراتورها ابلاغ کرده‌ایم که مدت زمان قطعی اینترنت را به مدت اعتبار بسته‌ها اضافه کنند. او همچنین از جبران خسارت استارت آپ ها و شرکت های نوپا در زمینه فعالیت های اینترنتی سخن به میان آورده بود. آذری جهرمی در این باره از مصوبه دولت برای جبران خسارت ها یاد کرده بود. حالا در اولین اقدام از سوی شرکت مخابرات ایران اعلام شده است که 10 روز به مدت اعتبار تمام مشترکان اضافه کردیم و مانده اعتبار آن ها به آذرماه منتقل می‌شود.
سیدمجید صدری درباره برنامه‌های شرکت مخابرات برای جلوگیری از متضرر شدن مشترکان اینترنت به واسطه قطعی اینترنت طی روز‌های گذشته گفت: در چند روز گذشته اختلال‌هایی در حوزه اینترنت به وجود آمد و مشترکان ما متضرر شدند.  
وی گفت: برای این که بخشی از این ضرر را جبران کنیم، چند کار انجام دادیم. یکی بحث مانده اف. یو. پی (FUP) (میزان مصرف ماهانه) مشترکان بود که هر ماه هر قدر از بسته‌های خود استفاده نمی‌کردند، باقی مانده این بسته‌ها صفر می‌شد، ما به خاطر این که مشترکان متضرر نشوند، مانده اف یو پی (FUP) ماه قبل را به ماه جاری انتقال دادیم تا مشترکان بتوانند در این ماه از مانده بسته اینترنت خود استفاده کنند.وی گفت: یک اقدام دیگر این است که 10 روز به مدت اعتبار تمام مشترکان اضافه کردیم که بتوانند از بسته‌های خود استفاده کنند یعنی 10 روز به مدت اعتبار قرارداد تمام مشترکان اضافه شده است.صدری اضافه کرد: امیدواریم مشترکان از کیفیت خدمات ما راضی باشند.آذری جهرمی وزیر ارتباطات پیش از این درباره خسارات وارد شده به شرکت‌های استارت‌آپی و امکان جبران آن گفت: برآوردهای تقریبی در جامعه منعکس شده اما ما هنوز برآورد دقیقی نداریم. باید جلساتی با اتحادیه کسب و کارهای نوپا و نظام صنفی رایانه‌ای برگزار کنیم و برآوردهای دقیق استخراج شود. جبران خسارات شرکت‌ها با مصوبات دولت قابل پیگیری است اما مهم این است که بتوان نحوه برآورد خسارت را استخراج کرد.
 گزارش خراسان حاکی است، در پی قطعی اینترنت و اشکالاتی که برای برخی کسب و کارها به وجود آمده است، دیروز رضا الفت‌نسب  عضو هیئت‌مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به ایسنا گفته بود: امیدواریم که این موضوع هرچه سریع‌تر حل‌وفصل شود، زیرا اگر بخواهد ادامه‌دار باشد کار ما سخت می‌شود .


اینترنت چه کسانی زودتر وصل می‌شود؟
با اتصال تدریجی برخی مشترکان در نقاط مختلف کشور به اینترنت ثابت، سوال این جاست که کدام کاربران زودتر از دیگران به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند؟
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وزارت ارتباطات وصل‌شدن تدریجی اینترنت در برخی استان‌ها را تایید کرده و طبق بررسی‌ها خطوط ADSL مشترکان حقوقی وصل شده و به زودی اینترنت مشترکان حقیقی و خانگی نیز وصل خواهد شد.همچنین تا عصر روزگذشته استان‌های البرز، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد، همدان، اردبیل، سمنان، زنجان، گلستان و چهارمحال و بختیاری به اینترنت جهانی وصل شدند.