برخورد با نانوای گران‌فروش

محمد بهبودی نیا -روز سه شنبه  هفته جاری تیم «گران نمی خریم»، گشت مشترک روزنامه خراسان، تعزیرات حکومتی، صنعت ، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف مشهد به منظور مقابله با برخی از
گران فروشی ها درخیابان های  اطراف حرم مطهر حضور یافته بود که در این گشت مشترک  آخرین اخطارها مبنی بر اصلاح قیمت ،درج قیمت روی کالا و خودداری از فروش اجباری برخی کالاها به فروشندگان این واحدها داده شد. در این گشت مشترک قاضی جلیلی رئیس شعبه یک تعزیرات حکومتی استان ضمن تذکر جدی به تمامی فروشندگان اعلام کرده بود که اصلاحات لازم را تا صبح روز چهارشنبه انجام دهند ودر غیر این صورت پلمب واحد صنفی تنها راه باقی مانده برای ماموران قانون است و این حکم در صورت عمل نکردن تا  صبح روز چهارشنبه اجرایی خواهد شد.
مسجل شدن تخلف برای بازرسان
تیم «گران نمی خریم» و بازرسان اتاق اصناف مشهد برای رصد واحدهای متخلف که روز سه شنبه اخطار پلمب دریافت کرده بودند صبح روز گذشته وارد عمل شدند که پس از پایان رصدها مشخص شد یکی از نانوایی ها واقع در خیابان طبرسی که به صورت آزاد پز فعالیت می کرد ، همچنان به گران فروشی و دیگر تخلفات خود که درباره آن تذکر گرفته بود ادامه می دهد. پس از باخبر شدن از این موضوع برای بررسی به همراه قاضی جلیلی به محل مد نظر مراجعه کردیم. زمانی که به محل این نانوایی می رسیم، یکی از شاگردان نانوایی با عجله قیمت مصوب شده نان را پشت پنجره می چسباند و بعد از حضور گشت تعزیرات و اتاق اصناف اعلام می کند که نان را به قیمت مصوب فروخته اند غافل از این که بازرسان اتاق اصناف مشهد به صورت ناشناس به خرید نان از این واحد پرداخته اند و گران فروشی این واحد بعد از آخرین اخطارها برای آن ها مسجل شده است.


سرپیچی از قانون در محل اتاق اصناف
قاضی جلیلی بعد از شنیدن گزارش بازرسان اتاق اصناف مشهد دستور پلمب واحد را صادر می کند. وی درباره دلایل پلمب این واحد نانوایی می گوید : تعدادی از واحدهای صنفی اطراف حرم مطهر مورد بازرسی قرار گرفتند و تعدادی از واحدهای متخلف شناسایی شدند و به تمامی واحدهای متخلف اخطار پلمب دادیم اما متاسفانه این واحد با وجود تذکرات متعدد بازرسان اصناف به گران فروشی ، درج نکردن قیمت نان و فروش اجباری نان کنجدی ادامه داده بود و علاوه بر این در محل اتاق اصناف منطقه هم اقدام به سرپیچی از قانون کرده است لذا طبق هماهنگی های انجام شده  با قاضی دشتی فدکی جانشین معاون دادستان، این واحد صنفی پلمب شد و در ادامه اقدامات بعدی قضایی و تعزیراتی درخصوص پرونده این نانوایی به عمل می آید.
وی یادآور می شود:خوشبختانه طبق بازرسی مجددی که توسط بازرسان اتاق اصناف انجام شده بود تمامی واحدهایی که اخطار گرفته بودند، مشکلات شان را برطرف و از قانون تبعیت کردند.